Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Katt, fordeler og ulemper

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-11, 22:24   #21
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Takk for mange gode svar. Jeg kommer nok til å bruke litt tid på finne ut om dette er noe for oss. Det blir ikke noe impulskjøpskatt.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 09:25   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Her er mye både positivt og negativt nevnt allerede, så jeg sier bare: Allergiske barn kan ikke komme på besøk eller i bursdager hos dere. Jeg ville ikke tatt sjansen på å sende sønnen min til klassekamerater med katt, uansett om den skulle være av de mer allergivennlige.

Akkurat det gjelder jo alle dyr da, og jeg syns ikke det er noe man behøver å ta så veldig hensyn til, man må vel velge det som passer best for sin familie. Eldste har to venninner som er allergiske mot katt, og de er ofte på besøk selvom vi har katt. Hun ene tar piller, hun andre gjør ingenting spesiellt. Vi pleier å holde katten ute når de er her, men det er jo kattehår overalt likevel.

Forøvrig: Pusekatter er fine. Og i motsetning til hunder er det ganske lett å finne noen som kan passe de når man skal på ferie, det er jo enkelt å bare svippe innom og fylle opp mat og vann.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 09:45   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Akkurat det gjelder jo alle dyr da, og jeg syns ikke det er noe man behøver å ta så veldig hensyn til, man må vel velge det som passer best for sin familie. Eldste har to venninner som er allergiske mot katt, og de er ofte på besøk selvom vi har katt. Hun ene tar piller, hun andre gjør ingenting spesiellt. Vi pleier å holde katten ute når de er her, men det er jo kattehår overalt likevel.

Forøvrig: Pusekatter er fine. Og i motsetning til hunder er det ganske lett å finne noen som kan passe de når man skal på ferie, det er jo enkelt å bare svippe innom og fylle opp mat og vann.

Man MÅ jo ikke ta hensyn til det, men jeg syns det er rart å ikke tenke over det. Selv om det går fint for akkurat de to barna du kjenner, så vil du utelukke en del andre barn, som er mer allergiske. Det er faktisk ikke alle som kan ta bort allergien bare ved medisin, og noen syns vel også det er betenkelig å laste ungene fullt opp med medisin for et besøk.

For oss har dette vært avgjørende for at vi ikke har katt. (I tillegg til at vi som oftest er bort en måned om sommeren, og liker å kunne reise bort en helg uten å styre med kattepass. Og at vi allerede har en bil vi rett som det er får uventede utgifter på - det holder med økonomiske overraskelser for oss.)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 23:51   #24
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Jeg har en abbysiner og en siameser. Begge var innekatter før, men har fått lov til å være ute etter at jeg fikk dem (omplassering som halvvoksne) Sia er bare ute sammen med meg, mens Aby er nabolaget rundt og koser med alt og alle nå om sommeren, ingen av dem er ute om vinteren.
Begge to går bare på do inne, noe som er helt supert i mine øyne. De graver dermed ikke opp bed og planter eller sandkasser til unger. Kattedo med lokk og dør fungerer veldig greit og klumpesand av god kvalitet gjør jobben mindre ekkel. De har aldri kort på et møble, kun på klorebrettet sitt som trenger jevnlig utskiftning. Koster lite på obs! så det er veldig greit.

En innekatt alene ville jeg nok ikke gått for, med mindre det alltid er noen hjemme på dagtid. Det er derfor jeg har to i utgangspunktet og jeg ser hvor viktige de er for hverandre selv om de er veldig ulike av lynne.

Det er utrolig koselig å ha dem her, jeg er aldri alene hverken dag eller natt. Det er alltid en trøtt, varm pus i sofakroken som gjerne vil ha kos.
En ulempe er at det er vanskelig å få snudd seg om natta med en blytung overvektig katt på rompa oppå dyna, og en liten frysepinn under dyna inntil magen.
Det er andre og mer vesentlige greier også, veterinær er svindyrt. Abypusen vår er alvorlig nyresyk og har de siste måndtene kostet oss mange tusen. Hun må dessuten få spesialfor livet ut, noe som koster mye. Vaksiner, ormekur, loppe/flått dråper, halsbånd ol. er stadige utgifter som må tas. Alle skal ha ormkur, ute eller innepuser okke som.
Chip treger du neppe tenke på, de fleste er chippet når man får dem fra oppdretter, viktig å finne ut av før du overtar i allefall, for det koster endel.
En annen stor fordel er kattene og ungene. Her er Aby guttas pus, hun er ikke så opptatt av meg eller Ruska ,og har lagt sin elsk på eldstemann. De to er veldig glade i hverandre og det er rørende å se, og ikke minst høre på hva det gjør med den store tøffassen vår. Som da han snufsende hvisket inn i pelsen til pus at hun ikke måtte dø fra han for han var å innmari glad i henne. Nå gikk det jo bra for denne gangen, men fy så redde vi var. Det er jo en del av det å ha dyr, en blir fryktelig glad i dem og når de blir syke og dør er det som å miste en i familien.

Vi flirer mye av den tjukke,glade siameseren vår som står og kjefter noe enormt når vi kommer hjem, om vi så bare har vært 15 min på butikken. Da må hun ha kos av alle før hun gir seg, og siamesere lager mye lyd.

Kattegal som jeg er klarer jeg ikke å finne mange ulempene. Håper du finner ut hva som kan passe for dere og at du får en allergivennlig katt om du går for det. Spynx har jo ikke pels, både den og cornish rex må jo være ganske greie ?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 11-06-11 kl 23:58.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 23:56   #25
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Jeg synes ikke det er rimelig å la være å skaffe seg et husdyr fordi det kan finnes noen i framtidig omgangskrets som kanskje er allergiske.

Jeg vet ingenting om dette med å ha innekatt, men jeg ville undersøkt om det er enkelte raser som passer bedre som innekatt enn andre.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 00:06   #26
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Vi har en nydelig Ragdoll som akkurat har blitt 2 år nå. Vi kjøpte han når han var 6 måneder gammel. De sier at Ragdoll helst bør være innekatt fordi at de er så fortrolige mot fremmede og noen lett kan ta de. Men han her elsker å være ute. Skikkelig utekatt og fanger mus innimellom og kommer inn med de stolt som bare det. Vi har kattedør til den så han ordner det selv, selv om han absolutt vil at vi skal åpne døren for ham når vi er inne.

Når vi er på ferie kommer svigermor og gir ham mat og vann så vi er veldig heldige der. Han styrer som sagt selv det med å gå ut og inn gjennom døra si. Det er en sånn kattedør som reagerer på chippen hans så ingen andre katter kommer inn. Men han misstenker vi går inn til naboen

Ulempene er jo såklart at han røyter veldig men det må man regne med når man skaffer seg dyr. Hjelper ikke å støvsuge ham, han røyter like mye. Han elsker nemlig å bli støvsugd. Rare katta

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 12:13   #27
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Vi fekk oss katt i haust. Det var tenkt på ei lita stund, men vi var ikkje heilt sikre på kva det innebar heller. Det har gått over all forventing. Vi syns det er svært lite jobb med katten - og så er han jo så fin og morsom! . Han er innekatt, men har også tilgang på ein balkong der han voktar alle fuglar og fluger som kjem i nærheten. Vi har satt opp netting slik at han ikkje kan komme over til nabobalkongen.

Kastrert og vaksinert. Når vi reiste bort i påska var han på pensjonat - det kosta 100 kr. natta, og der fekk han godt stell, masse kos, og var saman med andre kattar. Det hadde gått heilt fint. Syns ikkje det var problematisk i det heile tatt. Elles har han vore med til mine foreldre to gonger. Turen tar nesten 4 timar i bil, men ingen problem. Han søv stort sett (i eit bur mellom barnestolane).

Ingen oppkast eller andre etterlatenskaper på golvet. Vi har kattedo med hus over og svingdør. Sand som klumpar seg bra. Det går heilt greit å gjere reint, tar 2 minutt. Må gjerast reint annankvar dag, og gløymer ein det vil ein merke odøren

Sosial, nysgjerrig, kosete og leiken. Ungane er glad i krabaten. Eg har eit ganske nøkternt forhold til dyr - bygdejente som eg er. Eg kjem nok ikkje til å bruke ein formue på katten dersom han blir svært sjuk - men det betyr ikkje at eg ikkje er blitt glad i katteskinnet.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 12:19   #28
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Forresten - katten vår er slank - vi fekk råd om å berre gi våtfor ein gong i veka, særlig viktig med innekatt. Grunnen er at ein katt gjerne et seg mett våtfor, og dette legg dei visst mykje på seg av. Det fører også til at dei et for lite av tørrforet, som egentlig er viktigast at dei får i seg. Om eg forsto dette riktig da...

Uansett, katten vår får våtfor berre på lørdagar. Han er ikkje spesielt interessert når vi fyller skåla med tørrfor, men han et det når han blir sulten nok Dersom han fekk våtfor kvar dag hadde han proppa i seg trur eg... Sånn som det er nå er det alltid tørrfor i skåla, og han tar seg ein bit når han blir sulten. Våtforet på lørdagar sluker han, går deretter på do, og så kubbar han fullstendig i sofaen, mett og lykkelig.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 12:41   #29
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Ulempe: Det kan f.eks. hende at pus terger på seg en troste-familie, og at han kommer hjem dekket med fuglebæsj. Hver. Eneste. Dag.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 13:22   #30
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ulempe: Det kan f.eks. hende at pus terger på seg en troste-familie, og at han kommer hjem dekket med fuglebæsj. Hver. Eneste. Dag.


Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:13   #31
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Forresten - katten vår er slank - vi fekk råd om å berre gi våtfor ein gong i veka, særlig viktig med innekatt. Grunnen er at ein katt gjerne et seg mett våtfor, og dette legg dei visst mykje på seg av. Det fører også til at dei et for lite av tørrforet, som egentlig er viktigast at dei får i seg. Om eg forsto dette riktig da...

Uansett, katten vår får våtfor berre på lørdagar. Han er ikkje spesielt interessert når vi fyller skåla med tørrfor, men han et det når han blir sulten nok Dersom han fekk våtfor kvar dag hadde han proppa i seg trur eg... Sånn som det er nå er det alltid tørrfor i skåla, og han tar seg ein bit når han blir sulten. Våtforet på lørdagar sluker han, går deretter på do, og så kubbar han fullstendig i sofaen, mett og lykkelig.

Mye våtfôr medfører også langt større sjangse for tannstein hos kattene enn om de får tørrfôr til daglig og våtfôr innimellom.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:27   #32
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Dere bør i hvertfall sjekke om deres allergikere er kompatible med valgt katterase. Mao må dere være endel sammen med slike katter før anskaffelse.

Ulemper med katter er vel som ulemper med alle typer kjæledyr. Man har dem potensielt i 20-30 år. Man må være forberedt på å ta vare på dem i så mange år. Sørge for mat og tilsyn, ha tid til dem, sørge for veterinær når de trenger det etc. Ikke minst må de ha godt tilsyn når man skal på ferie. Det er ikke noe problem hvis man vil betale for det, det finnes gode kattepensjonater. De kan potensielt bråke litt, de kan klore på møbler hvis man ikke får dem til å klore på klorebrett fra dag 1, de kan klatre i gardiner og sloss med teppekanten, slikke deg i øret og fange beina dine når du sover. / De fanger mus som de ikke nødvendigvis spiser (ok, dette er også en fordel), de kan dra inn fugl for å leke videre inne, de kan erte på seg nabokatter eller tiltrekke seg mannlige sjarmører med nattlige serenader.

Når det gjelder innekatter er min erfaring at det er vanskelig å ha innekatt hvis man har utgang til bakkenivå. Altså enebolig/rekkehus. Mine katter har alltid blitt superstressa av å ha oversikt over, men ikke mulighet til å gå ut til området utenfor. Og man kan da si farvel til å ha åpne dører om sommeren. Hvis de ikke har nærkontakt med utenfor som i 3. etasje i blokk, er det faktisk lettere. Men også der er det sikkert forskjell på raser, jeg har burmesere som er ganske sosiale og aktive vesener for å si det mildt. De vil ha kontroll over alt som skjer, både inne og ute. Og de går gjerne tur som en hund.

Fordelene er jo mange. En katt er en venn. Den sniker seg rundt meg og gjør meg rolig når jeg er stresset. Få ting er mer avstressende enn en malende katt rundt nakken. Hun møter meg når jeg kommer hjem fra jobb, hilser og følger etter meg, snakker og maler. Hun går gjerne tur og er rundt meg når jeg er ute. Hun følger etter ungene, jeg tror hun prøver å passe på. Hvis man ser henne, men ikke ungen, er garantert ungen like foran henne i den retningen hun ser. Og så holder hun huset fritt for mus, men mest av alt er hun en liten firbent venn som skjønner seg på følelsessvingninger og som alltid er der på riktig måte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:44   #33
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Jeg vet ikke hvem som frøste mest av meg og nabokattene kl 07.12 i morges. Makan til kattejammer!! Jeg trodde det var minsta som var våken og gnålte utav en annen verden, men neida. De ga seg jo faen ikke heller, til slutt trampa jeg ut i bare trusa og brølte til de to elskovssyke, eller hva-slags-syke.

Ja, for vi snakket ulemper også?

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:52   #34
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Jeg vet ikke hvem som frøste mest av meg og nabokattene kl 07.12 i morges. Makan til kattejammer!! Jeg trodde det var minsta som var våken og gnålte utav en annen verden, men neida. De ga seg jo faen ikke heller, til slutt trampa jeg ut i bare trusa og brølte til de to elskovssyke, eller hva-slags-syke.

Ja, for vi snakket ulemper også?

Man unngår jo stort sett dette med en kastrert innekatt da.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 21:32   #35
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Vi har valgt å ikke ha dyr fordi min far og min eldste sønn(som ikke har bod hjemme her på mange år) er allergiske for katter. Uansett medisiner blir de skikkelig dårlige, begge to.

Jeg har hatt katt tidligere et sted jeg har bodd, og den var så lite kjælen at den aldri lot seg kose med. Dermed ble det lite hygge for alle.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 21:36   #36
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Man unngår jo stort sett dette med en kastrert innekatt da.

Lurer på om jeg skal ta opp dette på neste møte i vel-et. Ja til flere kastrerte innekatter i nabolaget!

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 22:02   #37
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Lurer på om jeg skal ta opp dette på neste møte i vel-et. Ja til flere kastrerte innekatter i nabolaget!

Vel, kastrerte katter generelt sett jamrer mindre enn ukastrerte, men jo jeg vet at kastrerte kan sitte å hyle utendørs de også.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 22:05   #38
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ulempe: Det kan f.eks. hende at pus terger på seg en troste-familie, og at han kommer hjem dekket med fuglebæsj. Hver. Eneste. Dag.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 22:11   #39
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En ulempe jeg glemte å skrive siden jeg fokuserte mest på innekatt er at katter får mye flått. Nå er det jo ulike mengder flått rundt omkring, men jeg husker da mine foreldre hadde katt at mamma måtte plukke flått av kattene hver eneste dag. Fåttmiddel hjalp ikke det pøkk.

Man får flåttmiddel hos dyrlegen. Dryppes i nakken hver 6. uke, funker som bare det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 11:05   #40
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katt, fordeler og ulemper

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Man får flåttmiddel hos dyrlegen. Dryppes i nakken hver 6. uke, funker som bare det.

Det funger knallbra her også, også mot lopper og annet rask.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no