Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Lengde utstillingskobbel hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-16, 13:41   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Lengde utstillingskobbel hund

Hvor langt skal utstillingskobbel være?

Jeg bestilte fra en nettbutikk. De hadde av lær, og lengde bare 110 cm. Men føler det blir altfor kort?

Hunden min er 30 kg, og sikkert 50-60 cm høy.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 13:51   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lengde utstillingskobbel hund

Er ikke det veldig avhengig av hvor høy hunden er? Er hunden lav så må man vel ha lenger og er den høy kan man ha kortere. Det du har er kanskje til høy hund?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 14:02   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lengde utstillingskobbel hund

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Er ikke det veldig avhengig av hvor høy hunden er? Er hunden lav så må man vel ha lenger og er den høy kan man ha kortere. Det du har er kanskje til høy hund?

Sikkert, men synes det var så rart, nettbutikken hadde bare en lengde i disse i lær, 4 forskjellige utgaver.. Elmosoft

https://animail.no/catalogsearch/res...vance&dir=desc

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-16, 13:57   #4
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lengde utstillingskobbel hund

Jeg synes 110 cm er mer enn nok. Husk at hunden skal gå/løpe ved siden av, og da trengs det ikke veldig langt bånd. Blir det for langt vil du måtte samle det opp i hånden for at det ikke skal veive rundt og forstyrre deg og hunden mens dere er inne i ringen.

Kjapt tips: Ta hunden med deg på en utstillingstrening et sted i nærheten. Der kan du bruke vanlig kobbel først, og så får du sett litt på hvor langt du synes et utstillingsbånd trenger å være.

Jeg kom på at jeg har lånt ut utstillingsbåndet mitt et par ganger til noen som har vært mye mer i ringen enn meg, og de har stilt liten hund. Hver gang jeg har fått det tilbake så har det vært samlet opp i enden handleren holder i og knytt i sløyfe. Jeg tror handleren da endte opp med et utstillingsbånd som kanskje var 70 cm.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-16, 14:14   #5
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lengde utstillingskobbel hund

Vi har Flat Coated Retrievere og stiller ut mye, bruker bare disse: http://nettdyret.no/hund/utstillings...er_19-121.html

Hundene våre er ganske små, ca. 25 kg og 55 cm.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no