Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-09, 18:14   #1
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Ser det er mange som spiser lavkarbo om dagen, og jeg burde så absolutt stramme inn på karbene igjen. Så, inspirer meg til å begynne, hva har dere spist i dag?

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:20   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

Frokost: Omelett av 1 egg, litt cottage cheese, tomat og ost
Lunsj: Glemte helt bort. (veldig dumt)
Middag: Pølsebiter, lavkarbopasta og salat

Ikke veldig spennende akkurat.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:23   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

Min første lavkarbodag ever i dag!
Jeg har fremdeles mye å lære!

Frokost: speilegg av to egg, 2 biter bacon
Lunsj: salat med ost og skinke
Mellom: en neve nøtter
Middag: tomatsuppe og egg

Er tomater ok i lavkarbo forresten?

Mye egg i dag

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:24   #4
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

Hvor får du fatt i lavkarbopasta Hattifnatt?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:27   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

Så langt:

Frokost: 1/2 beger cc med 1 dl bringebær og 20 mandler
Lunsj: 10 kjøttboller, sukkererter, 1–2 ss tyttebærsyltetøy
Lunsj2: 4 ss cottage cheese, 10 mandler, kanel

Planlegger å spise en Atkins-bar før trening og så stekt egg, bacon og bønner (og kanskje en rå gulrot) som kombinert sen middag / kveldsmat i kveld.

Har drukket 3 kopper kaffe med helmelk i tillegg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:29   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

Sitat:

Er tomater ok i lavkarbo forresten?

Jeg vet ikke hvordan det er i alle lavkarboopplegg, men i mitt opplegg er alle grønnsaker lov, også gulrøtter og mais, som jeg vet at andre ikke "får lov til" å spise.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:30   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

Moderat lavkarbo her, ganske likt Divines opplegg, mener jeg å huske.

Frokost: Liten havregrøtporsjon med knapt 1/2 boks CC og en neve valnøtter
Lunsj: 2 speilegg, noen baconbiter, en haug cherrytomater
Mellom: Liten skål CC med kanel, noen kopper kaffe med melk utover dagen, noen valnøtter
Middag (snart): Litt fårikålrester fra i går, supplert med kjøttsaus (kyllingkjøttdeig og tomatsaus fra glass) og dampede grønnsaker (gulrot, brokkoli, blomkål)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:33   #8
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

Frokost: 2 skiver lavkarbobrød med cottagecheese og skinke
Lunch: samme som frokost
Middag: Litt påleggsskinke
Kvelds: Det blir kyllingvinger. Byttet vel litt om på middag og kvelds i dag.

Oppskrift på lavkarbobrødet for de som måtte være interessert.

7 egg
1 boks cottage cheese eller rømme
100g kruskakli
100g sesamfrø
200g linfrø
1/2 ts salt
1/2 dl matolje

Blandes godt, helles i bakepapirkledd brødform og stekes i ca 1t og 15 min.
Om ønskelig kan linfrøene knuses.

Moria er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:39   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

Det slår meg at Bonus er den fødte Fedonist. Han har nemlig spist omtrent følgende:

Frokost: 1 kokt egg, reker, majones og karri i salig blanding.
Lunsj: 1,5 karbonade med sprøstekt løk (nektet å spise brødskiva)
Middag: Kylling og wokgrønnsaker, kokosmelk (nekter å spise risen sin)

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:41   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

*følger med* Levde lavkarbo i noen uker før jeg (antageligvis) fikk magesår eller magekatarr og tok en pause. Tror jeg vil litt tilbake til lavkarbo i en eller annen grad, og henter gjerne inspirasjon.

Noen som har erfaring med maten fra spisdegslank.no? Det var legen min som tipset meg om den bedriften. Jeg synes det var utrolig mye arbeid og handling da jeg spiste lavkarbo, og har tenkt litt på om innkjøpte ferdigretter derfra kunne være greit som et supplement.

Har tatt en del bilder av lavkarbomaten jeg spiste, mulig jeg legger det ut ett eller annet sted senere.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:46   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Skal vi se: Forsov meg, så frokost ble en halv avocado på styrten. Prelunsj var litt quiche med ost og skinke (spiste selvsagt ikke skallet) og lunsj to bløtkokte egg med noen skinkebiter ved siden av samt noen cm med agurk. Nå er det snart middag - Salmalaks (rå, som sashimi) med litt soyasaus (begrenset til én spiseskje fordi det inneholder hvete) samt wasabi og ristede sesamfrø (istedet for 30 pistasjnøtter som er nøtterasjonen min; pistasjnøtter er visstnok de sunneste nøttene man kan spise rent olje/fettmessig. ) Og en salat hvis jeg er mer sulten. Dessert er ricottaost (alternativ til cottage cheese) med 100% kakaopulver, litt espresso samt litt søtstoff. Blir jeg sulten før jeg legger meg tar jeg et hardkokt egg samt noen kalkunskiver med litt grønt og lettmajones.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:49   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Ricotta hørtes definitivt mer interessant ut enn cottage cheese. Vet du hvordan næringsinnholdet i ricotta er sammenlignet med cottage cheese Miss Norway?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:49   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: 2 skiver fedonbrød med smør og leverpostei
Lunsj: eggerøre, spekeskinke og tomater
Middag: Kyllingkjøttdeig stekt med chili, salat med div, mango/karrichutney og 1/2 tortilla
Kvelds: Noen skjeer cc med jordbær hvis de fremdeles er fine, hvis ikke blir det med kanel.

Skilpadda - lager du havregrøt med cc? Det hørtes godt ut - hvordan?

 
Gammel 21-09-09, 18:52   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Når jeg lager havregrøt med cc så koker jeg først grøten, og slenger oppi cc når den er ferdig. I Sverige har de en skikkelig digg cc med eple, pære og vanilje. Den er en skikkelig god smakssetter, i tillegg til kanel.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:54   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Koker du grøten på bare vann da? Til den er passe tykk? Og har i cc og varmer opp alt sammen? :teskje:

 
Gammel 21-09-09, 18:54   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Hvor får du fatt i lavkarbopasta Hattifnatt?

Jeg bestiller fra www.netrition.com , men jeg tror man får tak i det på en norsk nettbutikk også. Jeg kjøper atkinsbars fra netrition og bestiller pasta samtidig.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:57   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Koker du grøten på bare vann da? Til den er passe tykk? Og har i cc og varmer opp alt sammen? :teskje:

Jeg koker som regel grøten på 50% vann og 50% ekstra lett melk til den er helt ferdig, men det med melk/vann er en smakssak da. Kokingen foregår gjerne i microen. Deretter blander jeg i cc, ikke noe mer oppvarming. Grøten er så varm i seg selv, at cc kjøler den ned til mer spiselig temperatur. To fluer i en smekk.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 18:58   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Aha! Dette skal jeg prøve. Det blir jo mindre karbo og får inn protein og alt sammen er knallgodt med kanel - det må bli bra.

Takk.

 
Gammel 21-09-09, 19:15   #19
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Åh, så mye god mat, mange gode tips. Fortsett gjerne i morgen.
Jeg sliter mest med lunsjen, er så greit å raske med seg noen knekkebrød eller brødskiver.
Har middagsrester igjen, hvitløksmarinerte svinekoteletter + brokkoli- og blomkålgrateng. Det får bli lunsjen i morgen.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 19:38   #20
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost - Omelett av to egg og litt skinke + litt agurk
Lunch - To rugsprø med masse skinke,agurk og paprika på.
Middag - Stekt biff + Tilbehør: Squash,løk, paprika og brokkoli...stekt litt i pannen. Rørte inn litt krydderost.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no