Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Alternativer til deodorant?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-09, 22:36   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Alternativer til deodorant?

Er det noen som kan sette meg inn i hvilke alternativer det finnes? (Ingen deo er ikke et alternativ). Noen som har erfaringer? Produkter å anbefale? Virker det?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:38   #2
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Jerka?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:38   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Jerka?

Er det en dans?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:43   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Lage selv?

16 april 2007


av Matt Jabs


Her er et flott alternativ til deodorant som gir deg beskyttelse mot svette og lukt uten aluminium eller sterke kjemikalier.

Jeg fant denne oppskriften på et forum og vil kreditere den til plakat med navnet Sleepingbean.

Her er oppskriften:

"Jeg gjør min egen. It'sa to trinn spray og pulver. Jeg tror det virker som noen alun inneholder deodorant og du har nytte av scenting det til kompliment din egen duft og stil.

Jeg elsker rose og sandalwood sammen på huden, for eksempel.
Here is my recipe:
Her er min oppskrift:

Ingredienser:
  • 1 oz Vodka (80 bevis eller høyere)
  • 1 oz destillert vann
  • 6 dråper roseolje (eller andre viktige olje)
  • 4 dråper sandalwood olje (eller andre viktige olje)
Merk vodka er kun brukt til å blande olje og kan tørking til noen hudtyper. Noen liker at effekten. Du trenger ikke å bruke det, men hvis du velger ikke å bruke det du bør bruke destillert vann og lage små grupper for å hindre mold vekst eller andre bakterier. Bruk en ren beholder.

Bland vodka og essensielle oljer sammen i 2 oz spray flaske før oljer er godt blandet.

Legg til vann og rist godt.

Hvis huden din er for følsom for alkohol i dette produktet, bare ta en liten gruppe med destillert vann i stedet og riste godt før hver bruker som oljer vil skille hvis det ikke er alkohol som brukes.

Noen oljer kan være harde på huden hvis brukes i for høy for en konsentrasjon, så kan du lese advarselen indikasjoner og teste et lite utvalg av ditt produkt før du bruker eller gi som gave.

Vær spesielt oppmerksom bruker oljer hvis du er gravid, lider av helseproblemer, har allergier og alltid bruke kvalitets produkter til personlig pleie.

Gratis Oppskrift: Deodorizing Body Powder

skal brukes med deodorant spray oppført separat

Ingredienser:
  • 8 oz arrowroot pulver
  • 2 oz hvit leire
  • 1 oz cornstarch
  • 1 oz Baking soda
  • 5 dråper rose essensielle olje (eller andre viktige olje)
  • 4 dråper sandalwood essensielle olje.
    (eller andre viktige olje)
Bland alle ingrediensene sammen godt med en gaffel før blandede. Lager 12 oz




Oversettelsen her var jo helt jalla, menmen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:44   #5
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Om ikke vanlig deodorant ikke funker, har jeg funnet ut noe.
Jeg har alltid hastverk med påføring av deo, så fant jeg ut at jeg skulle lese på deon en dag. Å jaggu sto det ikke at den skulle tørke helt FØR du tok på deg klær, det gjør jeg nå. Deodoranten funker 100%.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:47   #6
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Er det en dans?

Kansje det, men det er også en deodorant. Du bruker den vel en gang i uka eller noe i den duren. Det er sterke saker vistnok.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:47   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Alternativ deo: http://www.alu-free-deo.com/

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:48   #8
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

De har den på Vita, du kan jo høre med dem?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:48   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Men er det noe vits, Ekorn? Er vanlig deo (mer presist antiperspirant) uheldig på noe vis?

Avelonia: Mitt problem er ikke at den ikke virker, for det gjør den absolutt. Jeg lurer mer på om jeg bør finne andre ting som virker i stedet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:50   #10
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Men er det noe vits, Ekorn? Er vanlig deo (mer presist antiperspirant) uheldig på noe vis?

Avelonia: Mitt problem er ikke at den ikke virker, for det gjør den absolutt. Jeg lurer mer på om jeg bør finne andre ting som virker i stedet.

Det er noe guffe i de fleste deoene har jeg hørt. Noen må gjernde linke.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:51   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Deo er ufarlig vissnok. Antiperspirant strides det om. Beklager min villedende overskrift.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 01:07   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

HAHA. Husker noen overtalte meg til å prøve krystallsten engang. Det var jo ikke noe poeng....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 03:32   #13
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Jeg bruker krystallsten, og synes absolutt det er et poeng. Funker som bare det for meg - vel og merke hvis jeg ikke stresser for mye, for sånn stress-svettelukt tar den ikke, er min erfaring. Men "vanlig" svettelukt opplever jeg aldri når jeg bruker den. (Den er jo helt luktfri, så jeg bruker parfymespray i tillegg.)

Her er en litt mer brukervennlig type enn den kokosbolle linket til - denne fins i spray også:


http://kinsarvik.no/VarevisningDetal...1027&grp=10001

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 07:04   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

HAHA. Husker noen overtalte meg til å prøve krystallsten engang. Det var jo ikke noe poeng....

Nei?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 07:40   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Ulvefar brukte krystallstein før, jeg syntes absolutt det var et poeng.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 07:48   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Mamma brukte krystallstein ganske leng. Hun mente den virket.
Både jeg og mannen bruker denne:


Mannen fordi han svetter mer enn normalt, og jeg fordi jeg glemmer av og til deo på morgenen så det er lettere å ta det på hver 3. dag på kvelden.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 07:49   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Jeg har også venninner som er veldig fornøyd med krystallstein.

*humrer videre over den fantastiske oversettelsen på oppskriftene*

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 08:33   #18
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Krystallstein er en stein som inneholder aluminium og har dermed samme virkestoff som du finner i antiperspirant hvis det er innholdet av aluminium som er interessant.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 09:39   #19
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Nei, det stemmer vel ikke, Veronal. Krystallstein er ikke en antiperspirant, man svetter like mye - men den virker antiseptisk, sånn at bakterier ikke gjør at svetten lukter vondt. Det stemmer at den inneholder aluminium (eller et naturlig aluminiumssalt), men den inneholder ikke aluminium-klorohydrat eller -hydroksid, som er de stoffene som "tetter igjen" porene i antiperspiranter og gjør at man svetter mindre.

(Les mer her: http://www.bodycrystal.com.au/faq.htm)

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 10:17   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til deodorant?

Den inneholder aluminium. Krystallen er alum som er en uorganisk forbindelse som inneholder aluminium og kalium bundet til sulfat.

KAl(SO4)2.12H2O

Det er aluminium som er den aktive forbindelsen. Aluminium er aluminium selv om den foreligger i en naturlig forbindelse.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no