Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-11, 11:30   #1
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Jeg har så lyst til å prøve hjemmelaget pasta og da helst fullkornspasta. Regner med at jeg må bruke en liten del hvetemel eller durumhvete for at det skal fungere, men det hadde vært spennende å få pastaen så sunn som mulig. Kanskje lavkarbo? Noen som vet hva slags mel jeg kan bruke istedet for bare hvetemel?

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 11:40   #2
PeggyO
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 58
PeggyO har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Kan du prøve Fibra? Det er jo fullkorn men med hvetemelsegenskaper?

PeggyO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 10:59   #3
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Ah, så smart! Fibra har jeg ikke hørt om før. Hvor får man kjøpt det?

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 11:09   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Hvordan lager man pasta?`

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 14:14   #5
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Ah, så smart! Fibra har jeg ikke hørt om før. Hvor får man kjøpt det?

Vanlig matvarebutikk.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 14:31   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvordan lager man pasta?`

Mel, egg, litt salt og litt olje. Og mye knaing. Veldig mye knaing. Og så trenger man en pastamaskin.

Lurt å bruke fibramel, det hadde jeg ikke tenkt at var en mulighet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 15:03   #7
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Man ikke ha pastamaskin heller, selv om det helt sikkert blir mer proft. Det går fint an å bake det ut med kjevle, ihvertfall noen typer pasta.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 15:12   #8
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Vanlig matvarebutikk.

Hjertelig takk! Da skal jeg prøve det.

I oppskriftsboken til brødbakemaskinen min så jeg at man kan lage pastadeig så da tenkte at maskinen skal få gjøre en del av knaingen og så tar jeg resten.

Martha Stewart laget en gang pasta uten pastamaskin. Ble gjort på gammel Italiensk måte. Om jeg husker rett så trillet hun pastaen til tynne rør/tråder (tykkere enn spaghetti) og knep de av så de ble til litt store riskorn. Kunne også lages lenger. Aner ikke hva de kalles...

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 15:18   #9
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Ja, jeg har aldri prøvd med fullkorn, så det kan være at det er vanskeligere da. Det tenkte jeg ikke på.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 15:21   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Man ikke ha pastamaskin heller, selv om det helt sikkert blir mer proft. Det går fint an å bake det ut med kjevle, ihvertfall noen typer pasta.

Hvis man er litt lettere bedagelig anlagt (som undertegnede), så trenger man en pastamaskin.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 15:24   #11
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvis man er litt lettere bedagelig anlagt (som undertegnede), så trenger man en pastamaskin.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 15:30   #12
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Man har jo alltids disse som man klemmer mellom fingrene..
De må være lett å få til? :veldigbedagelig:

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 22:33   #13
PeggyO
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 58
PeggyO har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Blir spennende å høre om det fungerer. Bruker fibramel med godt resultat i pannekaker- og da blir det brått akseptabel matpakkeinnhold.

PeggyO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 09:01   #14
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelaget (fullkorns)pasta?

Kanskje eg skal prøva meg på heimelaga fullkornslasagneplater, siden det ikkje er mulig å finna i butikken.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no