Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pavlova - hva slags krem?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-13, 19:57   #21
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Bruker bare vanlig pisket krem(MED sukker i, krem uten er ikke noe godt) eller jeg blander sammen halvt om halvt med pisket krem og vaniljekrem.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:58   #22
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg hadde blitt utrolig skuffa å bli servert pavlova hvis verten hadde kommet ut med sjokoladekrem. Vaniljekrem til nøds sitron.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 20:02   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg hadde blitt utrolig glad uansett hva slags krem jeg hadde fått.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 20:08   #24
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg hadde blitt utrolig glad uansett hva slags krem jeg hadde fått.

Jeg og.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 20:15   #25
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

:suuuulteeen:

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 20:43   #26
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det er veldig greit å få brukt opp eggeplommene syns jeg da. Det blir mye å kaste tenker jeg.

Eneste problemet er at jeg aldri får til eggekrem. Har prøvd flere ganger, og den får aldri rett konsistens.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 21:04   #27
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

En blanding av pisket kremfløte og vaniljekrem er best, synes jeg. Bærene tar seg av det syrlige.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 21:19   #28
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Den hørtes veldig enkel ut. Er det sånn langpannekake eller rund form? Jeg synes det høres enklere ut å bare klæsje alt opp i en langpanne. (Jeg har en liten langpanne.) Har du oppskrift?

Edit: Der så jeg at du hadde lagt ut oppskriften.


Kanskje litt smått.

Ingen langpanne, men tegner en 20 cm runding på et bakepapir. enkeltpenkelt egentlig.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 22:28   #29
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg bruker enten bare pisket krem, eller et lag krem og et lag hjemmelaget vaniljekrem. Selv om jeg vanligvis vil spise sure joggesko om de bare er dekket av vaniljekrem, liker jeg faktisk versjonen med bare krem best, da føles pavlovaen ekstra luftig og lekker.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 22:37   #30
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg pleier å lage en blanding av pisket krem og vaniljekrem. Jeg skal bake en slik pavlova i morgen (til en konfirmasjon) også skal et av mine to kakebidrag til 17. mai her, være en sjokoladepavlova, Nigella-style.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:58   #31
Minimo
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 11
Minimo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Kan man pensle med hvit sjokolade før kremen taes på`?

Minimo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 14:07   #32
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Det er også godt med vaniljekrem, og de siste gangene jeg har laget den så har jeg brukt eggeplommene, som blir til overs etter marengsbunnen, til å lage eggekrem (sånn som er på suksessterte). Da har jeg først ett lag med vaniljekrem, så eggekrem oppå der, og masse frukt og bær på toppen. Dette er også veldig godt!

Sånn gjør jeg også!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 16:09   #33
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Opprinnelig lagt inn av Minimo, her.

Kan man pensle med hvit sjokolade før kremen taes på`?

Jupp. Det blir fantastisk!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 16:37   #34
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg pleier å vispe kremfløte, og så rører jeg inn vaniljekrem. Veldig godt. Topper kaken med en haug med blårbær, jordbær, bringebær, bjørnebær og rips.

Dette gjør jeg også, og synes dermed at jeg får frem litt av den friske smaken jeg også foretrekker.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 19:44   #35
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Blander 1 boks pisket krem og en boks vaniljekrem. Masse frukt på toppen og pynter med revet mørk sjokolade.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 19:45   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Den limekremen er veldig god altså. Den gjør kaka mindre søt/mektig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 20:21   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg har kun laget det med vanlig krem og en boks vaniljekesam + frukt på toppen da. Det er i alle fall knallgodt og kaken blir borte på et øyeblikk her.
Kanskje jeg skal prøve med vanlijekrem istedenfor en gang..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 21:28   #38
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

En blanding av pisket kremfløte og vaniljekrem er best, synes jeg. Bærene tar seg av det syrlige.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 01:21   #39
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Til 17. mai må det være iskrem på. Pisket krem blandes med kuler av vaniljeis. Masse jordbær og blåbær på toppen. Spises umiddelbart etter montering. Og alt blir borte hvert år.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 09:36   #40
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - hva slags krem?

Jeg fikk en gang servert Pavlova med smørkrem (som "gulkremen" på suksessterte) under pisket fløtekrem og masse bær, og det var alldeles nydelig!

Når jeg har litt tid lager jeg "gulkrem" til Pavlovaen, greit å bruke opp plommene synes jeg.
Ellers blander jeg vaniljekrem med pisket fløte.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no