Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-13, 08:07   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Vi har stålbestikk fra Villeroy & Boch, det er enkelt og moderne og fint å se på, men det er så stort. Både kniv, gaffel og spiseskje er store og uhåndterlige for andre enn mannen ().

Så jeg kikker etter et annet. Det må være enkelt og klassisk uten krimskrams, av god kvalitet og ikke altfor dyrt.

Jeg liker foreløpig dette fra Villeroy & Boch som heter Oscar.


Tips til andre fine bestikkserier?







Dette har vi fra før, Villeroy & Boch, Notting Hill:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 08:15   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Vi har Nora fra hardanger bestikk. Stilrent og behagelig å bruke og tåler alt. Vi har brukt vårt daglig i åtte år og det ser like fint ut.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 08:32   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Vi har fra norsk stål. Helt perfekt og stilrent.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 08:53   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Litt vanskelig å se fra bilder, men Ida fra Hardanger ser også fint ut, og her får man flere deler enn bare kniv, gaffel, teskje og spiseskje. Ser ikke ut som om man får noe serveringsbestikk i den Oscar-serien, det var dumt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 09:04   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Ulykkelig

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Vi har Nora fra hardanger bestikk. Stilrent og behagelig å bruke og tåler alt. Vi har brukt vårt daglig i åtte år og det ser like fint ut.

Vi og
Både middag, dessertskjeer, kakespader, pålegg - og serveringsbestikk.


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 24-02-13 kl 09:41.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 09:10   #6
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Vi og
Både middag, dessertskjeer, kakespader, pålegg - og serveringsbestikk.

Vi fikk til bryllupet og har det meste i serien tror jeg. Ostehøvelen er fantastisk!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 09:32   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Maya (stelton):


Tuva (hardangerbestikk):

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 09:42   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Eg syns Tuva som er vist over, er fint! Det er både klassisk og moderne. Sjølv har vi Ramona frå same produsent. Det er litt kjedelig, men vi er fornøgd likevel. Stort pluss her er at det ofte er kampanje på det

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 11:31   #9
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Vi har Aztec bestikk. Vi arvet bestikk til 4 personer av min manns mormor, og vi likte det begge to, så har kjøpt mer i serien og bruker det først og fremst som hverdagsbestikk. Jeg mente helt sikkert at det var fra Norsk Stålpress, men når jeg googler det nå står det at det er fra Stelton (?). Men uansett:


Oppdatert for å si:
Ahhh... Googlet litt til, og Norsk Stålpress forandret først navn til Norstaal på 90-tallet (snakk om ikke følge med ) og ble i 2007 kjøpt opp av Stelton.

__________________

Sist redigert av Njulaif : 24-02-13 kl 11:52.
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 11:50   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Tiki, som vel da også nå er fra Stelton:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 12:18   #11
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Vi har Ramona fra Hardangerbestikk. Jeg liker ikke gafler på størrelse med høygafler, så dette er perfekt for min del Har bare hatt det i 2,5 år, men elsker det. Og ja, det er i daglig bruk. Noen mente jo jeg måtte bruke det kun til fint...

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 12:23   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.230
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Vi har Dry fra Alessi som penbestikk, og jeg synes det er veldig pent og stilrent, men det er kanskje litt dyrt om det er hverdagsbestikk du er ute etter.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 12:59   #13
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Vi har også Nora fra Hardangerbestikk og er veldig fornøyd med det.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 13:57   #14
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Vi har Ramona fra Hardangerbestikk. Jeg liker ikke gafler på størrelse med høygafler, så dette er perfekt for min del Har bare hatt det i 2,5 år, men elsker det. Og ja, det er i daglig bruk. Noen mente jo jeg måtte bruke det kun til fint...

Signerer

Vi har Silje fra samme produsent som penbestikk.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 15:14   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.561
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Jeg har Zara fra Hardanger, men syns det er litt stort.
Nå er jeg i et hus med gammelt Hackman-bestikk, tror det heter Åre, og jeg tar meg i å beundre det og lure på om det finnes å få kjøpt nå til dags.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 15:22   #16
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har Zara fra Hardanger, men syns det er litt stort.
Nå er jeg i et hus med gammelt Hackman-bestikk, tror det heter Åre, og jeg tar meg i å beundre det og lure på om det finnes å få kjøpt nå til dags.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=39108070

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 15:23   #17
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?


Dette har jeg vokst opp med, og det er også veldig fint. Usikker på om det er å få kjøpt i butikk lengre da.
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=39498655

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 15:25   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.561
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Du viser et sølvbestikk, njulaif, det er ikke det samme.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 15:26   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.561
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Okei, siste linken er riktig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 15:26   #20
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Du viser et sølvbestikk, njulaif, det er ikke det samme.

Ja, jeg så det. Men det het Åre og var fra Hackman. Hva med det andre jeg linket til? Det heter ikke Åre det tro? Det er i alle fall et stålbestikk.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no