Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-09, 20:56   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Jeg har så lyst å ta et semester i utlandet 3. året på sykepleien. Jeg er snart ferdig med 1. året nå, og i 5. og 6. semester går ungene i 3. og 4. klasse. Skolen vår har gode utvekslingsavtaler og er flinke med å skreddersy opphold i utlandet, spesielt kanskje for sykepleiestudentene. Men så var det ungene da... Kanskje Australia hadde vært noe? De kan jo litt engelsk da kan jeg tenke meg, og vil jo kjapt lære seg språket. Skottland? Dette er 2 av de engelsk-språklige landene skolen vår har avtale med.

Noen som har erfaring med dette? Jeg lurer på ALT egentlig, alt fra hvordan skaffe leilighet, skole for ungene, arbeidstid osv. Min mor er uføretrygdet og hadde helt sikkert blitt med på lasset hvis det ble til et varmt og godt land

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 21:06   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Nå skal ikke jeg være noen brems altså, misforstå meg rett, men for en såpass kort periode blir det veldig mye nytt for ungene dine? Hele skolesystemet er annerledes, de vil mest sannsynlig se lite til deg, og når de begynner å bli varme i trøya må de tilbake. Mulig jeg er i overkant pessimistisk her men det er det første som slår meg
Jeg hadde nok ikke gjort det.

  Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 21:18   #3
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

I know... det er 6 mnd det er snakk om. Eller for all del det går an å ta mer men da tror jeg pappaen tilter fullstendig. Selv om jeg ikke har tenkt å bry meg om det.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 22:07   #4
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Jeg hadde nok heller ikke tatt ungene ut av skolen, inn på en ny - i et nytt land, fremmed språk osv for en såpass kort periode, nei.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 22:16   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

For en såpass kort periode som 6 mndr mens de enda er såpass små, så hadde glatt vurdert å ta dem med.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 22:23   #6
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Eller for all del det går an å ta mer men da tror jeg pappaen tilter fullstendig. Selv om jeg ikke har tenkt å bry meg om det.

Du bryr deg ikke om at faren ikke får se barna og vice versa på et halvt år eller lenger?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 22:26   #7
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Har ikke gjort det selv, men en venninne av meg kom flyttende til Guatemala med barn i seks måneder samtidig som jeg bodde der. De var åtte og tolv og snakket ikke et kvekk spansk da de begynte på skole der.

Åtteåringen var nok den som var mest skeptisk. Han likte forsåvidt å være der, og maste ikke om å dra hjem eller noe, men holdt fullstendig munn i skolesammenheng i hvert fall første 4-6 ukene. I ettertid har begge ungene (yngstemann er konfirmant i år) gitt uttrykk for at de synes det var en super erfaring å ha med seg, og vil reise tilbake på egenhånd etter hvert.

Debattforumet til Lonely Planet, http://lonelyplanet.com/thorntree , er en utmerket ressurs i forhold til korttidsemigrering til de underligste steder.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 22:26   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Jeg tror jeg hadde vurderte det. De er jo såpass store at de vil huske det for resten av livet og ha masse "annerledes" minner. De er dessuten to, tett i alder, og vil kunne støtte seg på hverandre. Og de er store nok til å være med å planlegge, si hvor de vil dra og sånn. Spennende.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 22:29   #9
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

I know... det er 6 mnd det er snakk om. Eller for all del det går an å ta mer men da tror jeg pappaen tilter fullstendig. Selv om jeg ikke har tenkt å bry meg om det.

Det hadde nok veid tyngre for meg enn alt det andre... Så jeg hadde nok ikke gjort det nei.

(Nå var det kanskje ikke det du spurte om, men allikevel...)

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 08:09   #10
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Nå er ikke pappaen deres den mest ivrige pappaen når det gjelder samvær og kjernetid med sine barn så jeg tror det kanskje hadde latt seg gjøre. Jeg tror det også er mulig å ta hele skoleåret i et annet land, altså 2 semestre. Hadde vært spennende da!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 08:19   #11
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Ett helt skoleår for dere alle sammen, høres utrolig spennenede ut og for en erfaring å ta med seg for alle.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 09:44   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Jeg hadde gjort det. Så lenge du er forberedt på at det blir en annerledes opplevelse for dere alle, og at du har mulighet til å ta med deg en annen voksen hadde jeg kastet meg over muligheten.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 09:46   #13
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Nå var jeg en del eldre enn dine barn, men jeg bodde et semester i Pakistan sammen med min mor (første halvdelen av 8. klasse). Hun jobbet for en hjelpeorganisasjon (jobbet mye, ofte lange dager), og jeg gikk på en liten internasjonal skole. Det er et av de beste minnene fra min oppvekst, og jeg lærte utrolig mye det halvåret, ikke minst om hvor lite Norge er, og hvor priviligerte vi er. Den kunnskapen er nyttig for alle norske unger, vil jeg si.

Hvis det er i orden for far (og det er viktig, unger plukker opp på sånt, snakker av erfaring) ville jeg absolutt gjort det!

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 11:36   #14
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Åh jeg får bare mer og mer lyst til dette.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 11:41   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Jeg studerte et år i England da eldstesønnen min var 4–5 år. Han bodde da først fire måneder sammen faren i farens hjemland (han dro dit for å studere) og etterpå bodde gutten hos meg. Han gikk i barnehage hjemme, men var gammel nok til å begynne på skolen i England, så da gjorde han det. Det gikk aldeles strålende, selv om vi måtte kjempe litt for å få bolig på campus. Jeg måtte ordne alt selv, ingen skreddersydde noen ting som helst, men likevel møtte vi ikke på så veldig mange problemer. Så hvis det er som du sier at dette er noe skolen din er flink på, så hadde jeg ikke nølt. Jeg ser på det som en unik mulighet for både store og små.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 11:52   #16
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Åhh så bra da! Ja jeg ser veldig positivt på dette.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:44   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

For et år så hadde sjansen vært større for at jeg ville gjort det.


Sist redigert av Left : 24-04-09 kl 00:36. Årsak: Takk Babe
  Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:55   #18
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Ja jeg er litt usikker på hvordan semestrene blir men det kan virke som at det mest vanlige er å gå på skole der fra Feb-Jun og Aug-Des. Men det er mulig at dette kan ordnes individuelt. Men jeg ser ikke noe galt i å reise fra Norge i Februar. Det eneste er at det blir en del flytting da siden jeg er ferdig med skoleåret i juni og bor på studentheim.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:05   #19
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

For ett år så hadde sjansen vært større for at jeg ville gjort det.


Jeg også - for et år hadde jeg vurdert det seriøst.

Et halvt år, uttak fra skoler, inn i annen - midt i skoleåret osv hadde jeg ikke gjort.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:19   #20
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har tatt praksis i utlandet, og som har tatt ungene med seg?

Nemlig

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no