Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sykkelvogn /-henger

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-10, 10:56   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sykkelvogn /-henger

Noen her som har gode anbefalinger hva gjelder sykkelvogn /-henger??

Jeg vurderer sterkt å sykle ungene i barnehagen før jeg kjører på jobb, men det er jo en jungel der ute og priser fra 1 000,- og opp til det uendelige, så det hadde vært veldig kjekt med noen tips.

Er det sånn at de beste vognene også er de dyreste, eller er det ikke nødvendigvis en sammenheng mellom pris og kvalitet? Vi har ikke altfor mange kronene til overs, så jeg hadde helst sett at vognen ikke koster så altfor mye, men sikkerhet er jo veldig viktig koste hva det koste vil. Men det er kanskje ikke slik at de billige vognene nødvendigvis er så mye dårligere?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 11:32   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Vi kjøpte croozer sykkelvogn i fjor. Den var på supertilbud hos Coop (betalte 1500 mot 3400 som er normalpris eller noe sånn) Jeg tror de hadde lignende tilbud året før også, så det kan være lurt å holde øynene åpne for gode tilbud.

Veldig fornøyd med vogna iallefall.

Forøvrig tror jeg det lett går an å kjøpe en relativt god vogn brukt i stedet for en ramlete en ny.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:37   #3
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Jeg er litt forelska i Croozeren vår, men toseteren fra Biltema som kosta en tusing er helt ok den også. Både relativt lett og stødig. Ikke fullt like gode seter, men til unger på 2+ duger den utmerket. Dobler heller ikke som trille.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 22:48   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Takk for svar damer. Jeg har hørt flere snakke godt om Croozer, men er den ikke en anelse tung ...eller husker jeg feil??

Har selvsagt surfet litt også i kveld, forsøkt å lese meg opp og ser at mange anbefaler Nordic Cab også. Den koster jo absolutt max og mer av det jeg hadde sett for meg, men kan hende er den verdt det!??

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:49   #5
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Takk for svar damer. Jeg har hørt flere snakke godt om Croozer, men er den ikke en anelse tung ...eller husker jeg feil??

Har selvsagt surfet litt også i kveld, forsøkt å lese meg opp og ser at mange anbefaler Nordic Cab også. Den koster jo absolutt max og mer av det jeg hadde sett for meg, men kan hende er den verdt det!??

Vi har Nordic Cab og elsker den. Vi har vært på sykkelferie med ungene i den og bruker den både sommer og vinter (som pulk). Vi brukte den også som søskenvogn. Hvis du skal bruke sykkelvogn på korte turer, finner du nok en mye rimeligere vogn som kan være vel så bra for det formålet. Vi har også en sykkelvogn (eagel) fra XXL som kostet 499,- Den benyttes mest til å ha bagasje i på lengre turer, men vi har lånt den bort til venner innimellom og den funker veldig bra. Setekomforten er ikke like god, men det er vel bare Nordic Cab hvor man kan legge setet bak.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:51   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Croozer er ikke tung. Den er lettere enn de billigste sykkelvognene som har stålramme, i hvert fall.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:18   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Jeg opplever den ikke som tung jeg heller.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:22   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Ok, da har jeg sikkert lest feil/misforstått hva gjelder vekten.

Som sagt har jeg jospunnet meg inn på Nordic Cab selv, Mandino - det er en Rolls Royce innen sykkelvogner har jeg skjønt ...og ja, det finnes rimeligere, men jeg sikler nok mest på den, evt. Coozer. Takk for innspill!!

Jentungen er jo ikke 2 år enda heller, så jeg ser for meg at hun kommer til å sitte godt i NC, samt at hun sover en del på dagtid enda og det sikkert kunne vært greit å stille på ryggen. Hovedsak blir jo sykling til og fra barnehagen, men vi har også planer om sykkeltur i Danmark og generelt en hverdag med mer aktivitet/sykkelturer.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:23   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Croozer 535 (for 2 barn): 14,5 kg
Burley Cub (for 2 barn): 15,3 kg
Nordic cab (for 2 barn): 14,5 kg

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:33   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Se det ja, ikke store forskjellen på de to heteste kandidatene der nei! Takk!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:33   #11
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Den der Chariot som torsk reklamerer for av og til hadde jeg glatt valgt foran Nordic Cab om jeg skulle bruke en liten formue på sykkelhenger, altså.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:52   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Vi har en aretti fra g-sport til 1500, den er ikke super bra, men god nok til å brukes frem og tilbake til barnehagen og på andre korte sykkelturer.
Poden sier den er god å sitte i.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:01   #13
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Den der Chariot som torsk reklamerer for av og til hadde jeg glatt valgt foran Nordic Cab om jeg skulle bruke en liten formue på sykkelhenger, altså.

Vi vurderer Chariot fremfor Nordic cab. Mye pga fjæring og at Nordic cab har hatt endel problemer med vognene sine de siste årene (sider og stag som knekker). Men vi sykler også mye, og ser for oss å bruke vogna både på sykkelturer på fritiden pluss levering/henting i barnehage. Det er også et pluss at en kan kjøpe til pulk-kit. Mannen har lest seg opp litt på forumet til terrengsykkel.no der er det endel gode tips.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:28   #14
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Skal du sykle på treningsturer, langturer eller turer i skog og mark? Om svaret er nei på alt dette tror jeg trygt du kan vurdere ett av de billige alternativene. Husk at folkene inne på terrengsykkel.no har sykling som hobby, og sykler mer enn de aller fleste andre gjør, og dermed har behov for annet utstyr enn de fleste andre.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 00:00   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sykkelvogn /-henger

Vi har en av ukjent merke, som jeg kjøpte brukt.
Tror ikke det var den dyreste modellen å få kjøpt nei, og til vårt formål - frem og tilbake til barnehagen, og en og annen sykkeltur på asfalt - så fungerer den helt supert. Den virker dog solid, men ikke tung. Trenger ingen fancysmansy til mange tusen for det.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no