Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Naboen har, eh, mekka på gjerdet vårt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-10, 17:48   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Naboen har, eh, mekka på gjerdet vårt

Vi har en nabo på den ene siden vår som vi deler gjerde med. Dvs en side. Tomta vår (og deres) er en kuppert tomt på 1 mål. I det ene hjørnet, som går ned mot naboens hjørne har vi en liten "skog". Den er bak garasjen vår og virker som skjerming mot trafikk i den veien som går der. Vi er aldri på den delen av tomta, det er masse trær og maurtuer og sånt. Naboen vår som flyttet hit for ett år siden eller noe sånt har ordnet og styrt på sin del av tomta. Skrelt ned alt av trær omtrent. De hadde tette grantrær ned mot den nevnte veien. Disse grantrærne har nå form som la oss si PALMER. Vi er ganske vant til at de hakker opp trær og lager bunter av brensel ut av det. Jeg misstenker at de "høster" trærne. Men det må de jo bare får gjøre. Her om dagen hørte jeg at det var en voldsom aktivitet med spikring. Jeg tenkte ikke så mye på det, men reagerte litt når jeg så naboen tasse på nedsiden av gjerdet vårt og inn i skogen. Tilbake kom han med plank. Jeg tenkte at han sikkert skulle bruke det til fyring. I går så tok jeg tilfeldigvis en titt ned forbi garasjen min og ned på gjerdet hans. Han har lappet sammen gjerdet sitt med plank både her og der. I tillegg har han gjort det samme med et par meter av vårt gjerde som hadde falt ned der nede. Vi har ikke prioritert å skifte gjerde, selv om det er pil råttent. Vi ser det ikke der nede og har ikke tenkt så mye på det. Men det lappverket han har laget der nede ser jo ikke ut i måneskinn. Det er altså planker både her og der, paller, en del fra et helt annet gjerde osv. Hva gjør man? Det at gjerdet der nede var delvis ødelagt var greit nok, det så ikke ille ut i og med at det er så mye trær der nede. Men det har ført til at det er endel unger som bruker tomta vår som gjennomgang til den veien som går der nede. Jeg misstenker at det er det han vil hindre. Vi kommer fremdeles ikke til å prioritere nytt gjerde der nede, det blir så veldig mange meter å fikse. Men kan man ha det sånn da? Det ser jo ut som reine slummen der nede nå. Jeg er litt rådløs. Mannen har sikkert bare tenkt at han skulle være snill mot oss. Han har ikke sagt noe, og han er ikke så god i norsk....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 21:28   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen har, eh, mekka på gjerdet vårt

Jeg hadde aldri giddet og brydd meg nevneverdig om dere ikke ser dette gjerdet selv, og som du selv sier er det pill råttent. Da så det vel ikke ut fra før heller? Naboen vet at dette gjerdet er deres? Kan jo være at han tror det er hans også hvis det deler mellom tomtene deres hvis ingen har fortalt han det? Dere må jo nesten snakke med naboen om du vil ha noe klarhet i det sånn at han ikke fortsetter på deres gjerde en annen gang om dere ikke ønsker det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 21:29   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen har, eh, mekka på gjerdet vårt

Det er ikke den delen som er mellom oss, det er liksom videre bort på vår del. Jeg kommer ikke til å si noe, men det ser bare så sinnsykt stygt ut. Han har jo gjort det for å være snill.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 21:31   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen har, eh, mekka på gjerdet vårt

Dere ser ikke et pill råttent gjerde, ergo vil dere ikke se dette heller?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 21:33   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen har, eh, mekka på gjerdet vårt

Nope, vi ser det ikke. Men de som går på veien/kjører på veien ser det veldig godt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 21:34   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen har, eh, mekka på gjerdet vårt

Jeg hadde revet meg i håret over et sånt kreativt utspill ja. Men jeg tror ikke jeg hadde gjort noe med det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 21:37   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen har, eh, mekka på gjerdet vårt

Jeg må jo egentlig bare le. Det er så stygt som fy, skikkelig lappverk. Men stakkarn har jo gjort det for å hindre at det flyr folk gjennom hagene våre og for å være snill. Det er i allefall teorien min. De må faktisk se på det når de ser ut av vinduet sitt. Vi har garasje og skog foran.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 21:40   #8
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Naboen har, eh, mekka på gjerdet vårt

Forte deg og male det til 17. mai?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 09:05   #9
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Naboen har, eh, mekka på gjerdet vårt

He he... synes jeg ser for meg lappverket!

Jeg hadde vært troende til å fjerne lappverket. Men så er jeg skikkelig ugle også da, hvis jeg føler at noen har tråkket over grensene mine. Snill eller ikke snill, man SPØR før man gjør sånt. Synes jeg.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 11:03   #10
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Naboen har, eh, mekka på gjerdet vårt

Jeg hadde prioritert de få meteren med gjerde, og fikset det, så det så fint ut, og ikke var til irritasjon for naboen, så slapp han å fikse på det. Han har sikkert bare gjort det for å være grei.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no