Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva er vårt kaffeutstyrsbehov? + Nespressospørsmål

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-10, 22:35   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hva er vårt kaffeutstyrsbehov? + Nespressospørsmål

Ok ståa er slik:

Mannen drikker MYE kaffe på jobb. Hjemme har vi pulverkaffe og en liten presskanne. Dette lager litt problem når vi har besøk, noe vi har relativt ofte.

Jeg drikker lite kaffe, jeg er en te-drikker. Men jeg liker en cappucino eller mocca i ny og ne, og tar gjerne en vanlig kopp kaffe i div. besøk.

Jeg kunne tenkt meg en Nespressomaskin med melkeskummer. Egenlig kunne jeg tenkt meg Nespressomaskin uten melkeskummer, så den blir minst mulig og så en ekstra melkeskummer jeg kunne ta frem ved mitt beskjedne behov.

Mannen har smakt Nespressokaffe to ganger nå og han liker ikke "brent" smaken. Nå finnes det jo tusen kapsler, tror den var brun den selgeren demonstrerte med i dag.

Hjemme lager vi egentlig lite kaffe så jeg ser ikke vitsen i en vanlig Moccamaster, hvis ikke man kan lage cappucino f.eks med vanlig kaffe og en melkeskummer da?

Er den brune kapselen representativ for mest mulig "vanlig" dvs hehe, pulverkaffesmak?

Dere som har Nespressomaskin, bruker dere vanlig kaffetrakter?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 22:37   #2
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er vårt kaffeutstyrsbehov? + Nespressospørsmål

Bruker kun trakteren dersom vi har huset fullt av kaffedrikkere.
Om mannen din er vant med, og liker pulverkaffe, MÅ det jo finnes en smak fra Nespresso som kan gå gjennom nåløyet?

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 22:39   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er vårt kaffeutstyrsbehov? + Nespressospørsmål

Ja samme tenker jeg. Han snakker om "brent-smak".
Kaffe er kaffe for meg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 22:47   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er vårt kaffeutstyrsbehov? + Nespressospørsmål

Min bror har en annen sånn "kapselkaffe"-dings, som det også finnes te-kapsler til. Det er kanskje like aktuelt, om du drikker mer te enn kaffe?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 22:51   #5
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er vårt kaffeutstyrsbehov? + Nespressospørsmål

Njeee, teritualet mitt er meget spesielt og ikke glad i forandringer

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 20:27   #6
annemor
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 58
annemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er vårt kaffeutstyrsbehov? + Nespressospørsmål

Jeg synes det er stor forskjell på Nespresso-kapslene! Jeg liker den brune, jeg, da, men vil tro han kan finne noe han liker! Vi har den enkleste (Essenza), og Aeroccino-melkeskummer ved siden av. Storfornøyd!

annemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 20:36   #7
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.560
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er vårt kaffeutstyrsbehov? + Nespressospørsmål

Man lærer bare gjestene til å lage sin egen Nespresso-kaffe. Det gjorde vi i dag - mannen tok første runden med kaffe til dem som ville ha, og andre osv. runden tok de selv. Til og med min bestefar på 75 skjønte greia. Genialt!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no