Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Skjermtrøbbel macbook

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-14, 23:55   #1
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Skjermtrøbbel macbook

Hei!

Kanskje noen mac-brukere her kan hjelpe meg?

Kortversjon: Skjermen er svart med bare musepekeren som synes. Skjedde etter tilkobling til tv.

I går koblet vi mac-en min til tv-en for å se film via netflix. Mannen hadde kjøpt en overgang som vi koblet til vga-kabel. Når vi slo på vistes bare skrivebordet på skjermen så den var i det skjermmodus som heter "utvid" på windows-språk. Jeg klarte å sende bildet over til den andre skjermen ved å dra bildet ut til høyre. Og så var jeg inne på skjerminstillinger og endret til "like skjermer". Jeg klarte ikke å få lyd på tv, men ellers fungerte alt bra og vi fikk sett film. Dvs jeg sovnet, og mannen slo av ved å lukke mac-en og slå av tv-en.

I dag tidlig var skjermen på mac-en svart. Musepekeren vises, men ingenting annet. Jeg har forsøkt å koble til tv-en igjen. Ingen endring. Slått av og på mac-en. Ingen endring. Holde inne shift for å starte i sikker modus. Ingen endring. Det siste jeg forsøkte var noe apple kaller å tilbakestille nvram ved å holde inne flere taster ved oppstart. Da fikk jeg opp en meny og måtte velge å installere os x på nytt. Så skjermen virker altså. Etter to timer med installasjon var den klar til omstart, og jeg hadde store forhåpninger, men neida. Etter omstart var skjermen like svart, og med musepekeren som eneste synlige.

Jeg har følelsen av at det er noe med to skjermer og utvid og like skjermer, men siden jeg ikke får opp noe på skjermen får jeg jo heller ikke endret innstillingene. Noen som vet noe om dette?

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 08:42   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skjermtrøbbel macbook

Jeg har to skjermer på pc'en på jobb. Bruker utvid skjermer for å kunne jobbe effektivt. Av og til rotes skjerminnstillingene til når pc'en har vært avslått. Vet ikke hvordan det fungerer på Mac, men jeg høyreklikker med musen på skrivebordet (hvilken som helst skjerm), velger skjermoppløsning og prøver å løse det derfra (definere hovedskjerm etc, slik at den skjermen som jeg foretrekker er den som viser ikonene osv. Kan du prøve noe slik? Mulig du må ha tv'en tilkoblet for å gjøre det, dersom dere nå har definert at dere har to skjermer?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 09:42   #3
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjermtrøbbel macbook

Fant noe her: https://discussions.apple.com/thread/5984310?tstart=0

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 11:44   #4
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Skjermtrøbbel macbook

Høst: det funker ikke, for jeg ser ingenting på skjermen.

Torsk: det så veldig lovende ut, men den går rett i svart igjen etter at jeg har fulgt oppskriften... :-(

Har prøvd alle alternative oppstartsløsninger, men den ender alltid i svart igjen. Må nok bite i det sure eplet og levere den til service. Hadde bare håpet å fikse det så jeg slapp å være så lenge uten...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no