Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 21:36   #41
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Jeg sier ikke at alle og ingen skal være forbudte ord. Jeg sier kun at jeg for min del reagerer annerledes om man er veldig bastant enn om man utrykker seg med litt flere forbehold. Jeg reagerer på at "ingen trenger egg på kartong" også. Jeg synes det blir tøvete - en eller annen synes sikkert det er et smart produkt. Og om en eller annen lager omelett fremfor grandiosa så er jo det et fremskritt for ernæringen.

  Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:36   #42
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Det ER jo faktisk en hel del godt nyanserte innlegg i trådene som blir nevnt, i de trådene som ligger sånn at vi nybegynnere kan se dem væffal. Det er bare det - at de innleggene blir hoppet glatt over ser det ut til eventuelt blir den nyanserte delen av et innlegg hoppet over, og så blir uklarheter eller ytterpunkter blåst opp. Sunn og god måte å diskutere på, blir aldri kjedelig.

Neida - jeg har fått med meg at det ikke gjelder alle altså.



Alle.

  Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:38   #43
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Her er nok jeg også. Jeg er omtrent allergisk mot generalisering tror jeg.

Man bør aldri generalisere.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:48   #44
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Jeg synes at egg på boks er helt genialt.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 07:47   #45
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Joda, er i prinsippet enig med deg. Men jeg er møkk lei av folk som flisespikker på "forbudte ord" (som "alle" eller "ingen") i diskusjoner. Det er bare en måte å dra diskusjonen ut fra tema, spør du meg.

Jeg tenker nå at når man sier "alle", så er det bare ordbruk, man mener ikke nødendigvis noe annet enn "de fleste".



Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Det ER jo faktisk en hel del godt nyanserte innlegg i trådene som blir nevnt, i de trådene som ligger sånn at vi nybegynnere kan se dem væffal. Det er bare det - at de innleggene blir hoppet glatt over ser det ut til eventuelt blir den nyanserte delen av et innlegg hoppet over, og så blir uklarheter eller ytterpunkter blåst opp. Sunn og god måte å diskutere på, blir aldri kjedelig.

helt enig. Det er ofte at det samme nyanserte poenget blir ignorert gang på gang i lange diskusjoner, mens folk kverner opp og ned på en eller annen litt uheldig generaliserende formulering.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg sier ikke at alle og ingen skal være forbudte ord. Jeg sier kun at jeg for min del reagerer annerledes om man er veldig bastant enn om man utrykker seg med litt flere forbehold. Jeg reagerer på at "ingen trenger egg på kartong" også. Jeg synes det blir tøvete - en eller annen synes sikkert det er et smart produkt. Og om en eller annen lager omelett fremfor grandiosa så er jo det et fremskritt for ernæringen.

men var det så mange som sa det, da? Jeg leste mange som sa de selv syns det var et dustete produkt. En eller annen et eller annet sted syns sikkert promp på boks er et lurt produkt også, det betyr ikke at jeg må syns at naboen er en luring fordi han fiser på glass. Jeg kan fortsette å tenke at dersom jeg kjøper dette blir jeg egentlig lurt, i all den tid jeg kan skaffe meg produktet til langt lavere pris enkelt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 07:50   #46
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg regnet med et innlegg om matematikk her jeg.

Jeg og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 20:00   #47
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Et sånt innlegg mener du?

Dette er sakset derfra.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du mener det jeg limte inn er fleksibelt og ikke inneholder bruk av "alle" og "ingen"?

Trykket ligger vel på ordet her, gjør det ikke? Den som har skrevet det sier jo ikke noe om hvordan andre bør gjøre det. Ser absolutt ikke behovet for fleksibilitet i det utsagnet.
Jeg står fast på at du har startet en tråd om en ikke-sak, men jeg synes forsåvidt bare det er morsomt. :fleksibel:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 21:51   #48
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

… Men jeg er møkk lei av folk som flisespikker på "forbudte ord" (som "alle" eller "ingen") i diskusjoner. Det er bare en måte å dra diskusjonen ut fra tema, spør du meg.

Jeg tenker nå at når man sier "alle", så er det bare ordbruk, man mener ikke nødendigvis noe annet enn "de fleste".

Du mener at debattanter som påpeker uheldige generaliseringer gjør dette for å dra diskusjonen vekk fra temaet? Akkurat.
Det fremstår som temmelig barnslig å mene at "alle" betyr det samme som "de fleste". Alle andre får lov, mamma!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:04   #49
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Det å påpeke generaliseringer er en fin ting. Men at formålsløs flisespikking kan dra fokus vekk fra hovedidéene i en debatt er helt sikkert.

Jeg synes generaliseringer er fordummende. Men jeg synes overdreven flisespikking er det samme. Man kan alltid finne småtterier å gnikke og pusse på og gjøre til store, altoverskyggende greier - da blir det som å virvle opp en hel masse støv som de store linjene i debatten forsvinner i.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:27   #50
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Jeg både snakker og skriver i overdrivelsesmodus :vestlenning: og regner med at alle andre og gjør det.
Mine innlegg kan godt leses litt sånn spøkefullt breialt med skikkelig stavangerdialekt og glimt i øyet. Jeg tror nesten at overdrivelser er en stor del av stavangersken egentlig, det ligger i alle fall helt innebygget i meg.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:31   #51
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg både snakker og skriver i overdrivelsesmodus :vestlenning: og regner med at alle andre og gjør det.
Mine innlegg kan godt leses litt sånn spøkefullt breialt med skikkelig stavangerdialekt og glimt i øyet. Jeg tror nesten at overdrivelser er en stor del av stavangersken egentlig, det ligger i alle fall helt innebygget i meg.

Jeg er også svak for overdrivelser for å sette fokus på ting. Jeg er litt todelt, egentlig - av og til superdiplomatisk og så PK at man kan få lyst til å gråte av kjedsomhet og av og til så gidder jeg ikke å sikre meg på alle bauger og kanter fordi jeg synes at poenget kan drukne i for mye forbehold.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:44   #52
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes generaliseringer er fordummende. Men jeg synes overdreven flisespikking er det samme. Man kan alltid finne småtterier å gnikke og pusse på og gjøre til store, altoverskyggende greier - da blir det som å virvle opp en hel masse støv som de store linjene i debatten forsvinner i.

Fælt så enig jeg er med Zoë for tiden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:45   #53
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er også svak for overdrivelser for å sette fokus på ting. Jeg er litt todelt, egentlig - av og til superdiplomatisk og så PK at man kan få lyst til å gråte av kjedsomhet og av og til så gidder jeg ikke å sikre meg på alle bauger og kanter fordi jeg synes at poenget kan drukne i for mye forbehold.

Jeg har moderert meg med årene, men ja, poengene forsvinner fort når man skal forsikre seg her og der.
Men det er kanskje litt forskjell på måten man overdriver på og?

For ordens skyld så er det alle og ingensnakk jeg kaller overdrivelser.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 23:25   #54
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Jeg øver meg på å si "de fleste, noen, mange, som regel, ofte, sjelden" osv. Jeg har erfart at om jeg f.eks sier "aldri" så oppstår det pinadø en situasjon der jeg må vike fra det jeg har påstått jeg ikke gjør

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 23:35   #55
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har moderert meg med årene, men ja, poengene forsvinner fort når man skal forsikre seg her og der.
Men det er kanskje litt forskjell på måten man overdriver på og?

For ordens skyld så er det alle og ingensnakk jeg kaller overdrivelser.

Jeg tenker overdrivelse som i å spisse en problemstilling.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 09:23   #56
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Dette var en rar tråd!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:29   #57
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dette var en rar tråd!

Ja, det syns sannelig jeg også

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:44   #58
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Jeg merker at jeg er i pensummodus for tiden. Det første jeg tenkte da jeg så overskriften var Kants katetoriske imperativ. (Regler som gjelder for en selv skal kunne fungere som almenn lov) :gleder meg til sommerferie:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:25   #59
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg tenker overdrivelse som i å spisse en problemstilling.

Sånn for å hisse til debatt? Det har jo vist seg å være veldig effektivt, ikke sant.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:35   #60
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenker du over innholdet i absolutte verdier før du bruker dem?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Sånn for å hisse til debatt? Det har jo vist seg å være veldig effektivt, ikke sant.

Jeg tenker ikke at jeg har spisset noen problemstilling i bursdagsdebatten. Der har jeg sagt at det er gull verdt for barn om man inkluderer ved å invitere naturlige grupper men at det samtidig er nødvendig å ta individuelle hensyn.

Den hissige stemningen og motsvarene jeg måtte forholde meg til kom overraskende på og jeg opplevde det som veldig ubehagelig.

I andre tilfeller har jeg bevisst spisset problemstillingen og også vært forberedt på hardt vær. Bevisst bruk av spissing av problemstillinger setter jeg selv pris på når det er for å fronte en sak, ikke for å plage og provosere andre. Andre har åpnet mine øyne på den måten flere ganger og det kan av og til være nødvendig å riste litt i en debatt når ting blir for godt pakket inn i bomull, pk-het og rundhet. Alt til sin tid.

For min del er det diplomatiske og nyanserike det aller beste som en grunnholdning - og spissing av problemstilling et nødvendig onde/gode av og til.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no