Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Taco

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-12, 19:10   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco

Jeg elsker ferdigkjøpt salsa, men om jeg skal servere taco i middagsbesøk, pleier jeg i tillegg å lage en enkel hjemmelaget versjon av hakkede cherrytomater, rødløk, fersk rød chili (uten frøene), hakket hvitløk og sitron/lime, salt, pepper, koriander og litt løkpulver.
Av og til har jeg oppi hakket avokado også, nam.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:16   #22
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: Taco

Taco:

-Salat
-tomat
-agurk
-mais, )som freses litt i panna med litt smør..mais er ennå bedre når den er varmebehandla..)
-ost
-rødløk
-skjell
-nachoschips
-tortilla
-rømme (med en 1/2 ts sukker, syns den smaker bedre når den får litt søtstoff..)
-salsa

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:22   #23
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Taco

rød og grønn paprika, løk og bønner som forvelles. Ost og hjemmelaget salsa.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:27   #24
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Taco

Vi har ikke så mye til egentlig. Agurk, tomater, paprika, mais (om vi har), løk. Bruker salsasauser, rømme og ost og det viktigste av alt - Cheddar Cheese Dip!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:48   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.


Ellers er kjøttdeig av svin veldig godt til taco, vi har gått helt over til deg. Bedre, sunnere og billigere!


På hvilken måte er det sunnere enn karbonadedeig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 20:11   #26
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Taco

Kanskje hun mente sunnere enn kjøttdeig (av storfe, altså)?

  Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 20:21   #27
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco

Jeg lager også egen salsa, men ikke HVER gang vi har taco. Men når jeg gjør det smaker det 100% bedre enn uten.

Min salsa består av: tomater, løk (fortrinnsvis en mildere hvit om jeg får tak i. Ikke hvitløk altså, men hvit løk), chilli, koreander (masse koreander), lime og bittelitt salt. Må stå kjølig i en times tid (jo lenger jo bedre).

Ellers er vi ikke så fantasifulle i taco-veien:

Tacotubs og tortillalefser
salat
mais
løk
paprika
agurk
kjøttdeig
koreander (ok, jeg elsker koreander så det er bare jeg som overdriver der altså)
salsa
ost

Har vi besøk setter jeg selvsagt også fram rømme, men verken mannen eller meg er noe glad i rømme så da utgår det hos oss ellers.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 20:23   #28
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Taco

Koriander må jeg ha, forresten.

  Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 20:37   #29
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco

Hvis du ikke har forsøkt koriander før, så smak det før du putter det i salsaen. Jeg synes det smaker skikkelig dritt. Men det passer nok i smaksregisteret.

Lime bruker forresten jeg også. Både i salsaen og guacamolen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 20:51   #30
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco

Vi bruker å ha litt forskjellig til Taco. Vi bruker enten kjøttdeig/karonadedeig eller kylling i strimler eller begge deler. Kyllingen er ofte marinert enten i fajitaskrydder eller sånn crispy greier.

Hver gang:
tomat
løk
revet ost
salat
lettrømme
salsa
lefser og tacoskjell

Noen ganger
avocado eller guacomole
agurk
andre typer dressinger som f.eks ranch dressing

Koriander er nydelig i guacamole.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 09:16   #31
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Vi bruker:
* mais
* agurk
* salat
* tomat
* rødløk
* paprika
* tomat
* ost
* rømme
* salsa

Og kværnet elgkjøtt.

Bor vi i samme hus?

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 09:28   #32
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Taco

Vi bruker:

Isbergsalat
Tomat
Rød spiss-paprika
Rødløk
Annanas
Karbonadedeig med tacokrydder og litt ekstra nykvernet tørket chili

Han bruker i tilegg:
Søt chilisaus

Jeg bruker i tilegg:
Mais, masse mais!
Noen knuste tortillachips, salte.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 14:29   #33
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Taco

Til taco har vi:
agurk
paprika
tomat
mais
ananas
isbergsalat/hjertesalat
gul løk
ost
purre
kjøtt
lefser
skjell
tacosaus
rømme/rømmedressing

Noen ganger lager vi potetgulldip og smører lefsene med (holidaymiks), mannen bruker guacamoledip om jeg kjøper det, noen ganger sånne syltet chili, vi varierer med kjøtt fra kjøttdeig, kyllingfilet, svinefilet, biffstrimler.... Tidligere brukte vi raspet gulerot...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 18:37   #34
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

På hvilken måte er det sunnere enn karbonadedeig?

Jeg tenkte sunnere enn vanlig kjøttdeig jeg da, burde nok spesifisért det.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:45   #35
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Taco

Jeg bruker strimlet hodekål i stedet for salat. Smakte det borte en gang, og det er mye bedre enn salat faktisk. Også må jeg ha aspargestopper!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:52   #36
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco

Tacokjøttdeig, isbergsalat, søt paprika (den lange), chili, agurk, tomat, mais, løk, ost, guacamole, salsa, rømme/kesam, jalapenos på glass, ananas, tortillalefser og tubs.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:06   #37
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Hva serverer dere når dere har taco? Jeg er ute etter noen ideer. Vi har lefser, tubs, salsa, guacamole, salat, mais, løk og ananas. Hva annet kan man ha til?

Vi har også enten kjøttdeig eller oppkuttet kyllingfilet.

Jeg bruker salatblad som lefse. Kutter opp salat, revet ost, karbonadedeig med løk, mais, hakket tomat, agurkbiter, paprikabiter, salsa


mose inn bønner i kjøttdeigen er også godt.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 21:49   #38
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Taco

Oioi! Nå blir det taco snart kjenner jeg. ;-) Godt tips med stekt mais, det har jeg aldri tenkt på.. Det hører liksom til maiskolber.. Og å bruke strimlet hodekål istedenfor vanlig salat!! Det skal i hvertfall jeg gjøre neste gang. :-D Noen som har oppskrift på hjemmelaget guacamole? Jeg har også bare smakt ferdigkjøpt fra butikken og det var IKKE godt! :-p

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 22:17   #39
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Taco

I følge han ene legestudenten som var på tv norge for en stund tilbake, skulle det være godt med banan på taco. Jeg har ikke turt å prøve selv.

__________________

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 22:29   #40
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av Fnissa, her.

Oioi! Nå blir det taco snart kjenner jeg. ;-) Godt tips med stekt mais, det har jeg aldri tenkt på.. Det hører liksom til maiskolber.. Og å bruke strimlet hodekål istedenfor vanlig salat!! Det skal i hvertfall jeg gjøre neste gang. :-D Noen som har oppskrift på hjemmelaget guacamole? Jeg har også bare smakt ferdigkjøpt fra butikken og det var IKKE godt! :-p

Ferdigkjøpt er IKKE godt. Jeg lager med avokado, 1 ss rømme, 1-2 fedd hvitløk saften av en halv sitron, salt, pepper, chili (evt. chilipulver)

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no