Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God saus til kylling?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-12, 14:35   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God saus til kylling?

Jeg skal servere kyllingbryst med bacon og honningglaserte rotgrønnsaker bakt i ovn. Men jeg vet ikke hvilken saus jeg skal ha til. Noen forslag?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 15:05   #2
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God saus til kylling?

Jeg pleier ofte å lage en kremet fennikelsaus til kylling:

Surr et par finhakkede sjarlottløk og 3-4 ss finhakket fennikel i olje. Tilsett grovmalt pepper og estragon (denne setter en litt markant smak og kan utelates om ønskelig) og la det surre i lag med en liten stund. Tilsett noen dråper elecidereddik eller hvitvin.
Ha i 2-3 dl kyllingkraft og kok inn til det halve.
Tilsett en passe mende fløte, jeg liker det skikkelig kremet og bruker ca 2 dl. Kok inn til passe konsistens.
Smak til med noe syre (sitron e.l) og salt.
Hvis du ikke liker små biter i sausen kan den siles før servering, men jeg serverer den med løken og fennikelen i.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 16:10   #3
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God saus til kylling?

Jeg skal servere kylling idag og planlegger denne sausen. Aner ikke hvordan den smaker enda, men tar en sjans.

2 posjoner:

1 dl hønsebuljong (utblandet) 2 dl kremfløte eller matfløte 1 ts sennep 1 ss soyasaus salt og pepper 2 ts maisstivelse (maizena)

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 16:28   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: God saus til kylling?

Vi lagde en med appelsinjuice, urter, kraft og creme fraiche, fant oppskriften på trinesmatblogg.no

Den ble litt tynn, så skal jeg prøve den en gang til, så ville jeg ha redusert litt på det våte, samt kanskje jevnet den litt, men veldig frisk på smak.

Hvis du søker på kalkun, så bør du finne den.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:58   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God saus til kylling?

Takk for gode tips. Nå er det i midlertid endring i planene. Nå blir det Parmesankylling, salat med jordskokk og granateple, brun- og villris, samt spisskål med bacon. Hva kan jeg ha til det da? Mannen liker dessverre ikke appelsinsauser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 18:44   #6
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God saus til kylling?

Jeg ville sikkert laget en enkel fløtesaus på kyllingkraft/buljong og tyknet den til ønsket konsistens.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no