Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-12, 15:44   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Kan jeg koke opp grøt i morgen tidlig, sette den i stekeovnen på 70 grader og så er den ferdig til vi skal spise ca. halv fire? Eller blir det for lang tid?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 15:52   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Jeg ville heller skrudd av ovnen når du satte inn grøten, og spandert ti minutter til koking i fire-tiden. Det gjør jeg ofte, så det vet jeg fungerer.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 16:07   #3
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Men skal ikke dynegrøt ligge under dyna da?

Jeg har hørt at man skal koke den opp på morningen, pakke den godt inn i et ullpledd og legge den under dyna. Voila, middag kl 16

Har ikke prøvd dette selv da men, og lurer egentlig litt påhva slags grøtris man bruker når man gjør det på denne måten? Vet at mormoren min gjorde dette hver lørdag i tredve år.

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 16:15   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Hva i alle dager er dynegrøt?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 16:19   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Enkel risgrøt. Man koker opp melk og vanlig langkokt grøtris, setter gryten i ovnen og gjør noe annet i noen timer. Med kald ovn må grøten kokes opp en gang i løpet av dagen. Med 50-70 grader blir den ferdig av seg selv. Ingen svidd gryte.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:11   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Kan eg laga den dagen i forvegen? Altså koke opp om kvelden og la den stå i kald omn til ca. 13 dagen etter, eller vert den dårleg då? Eg skal ha arbeidsstova på lørdag, og då skal gjengen spisa graut ca. kl. 13. Men eg skal gjera klart kl. 10, og ungane kjem kl. 11. Om vi skal koka den mens arbeidsstova pågår, "mister" vi ein vaksen.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:24   #7
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Jeg koker alltid grøt på denne måten. Koker den opp om morgenen og setter den i stekeovnen på ca 50 grader i minst 3-4 timer, gjerne mer. Det blir knallgod grøt og man slipper passe på at den svir seg.

Jeg ville ikke latt den stå natta over, men det tar jo ikke lang tid å koke den opp om morgenen heller. Rører man hele tiden, kan man godt koke den opp på nokså sterk varme, iallefall om man har en god kjele.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:31   #8
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Problemet mitt er at arbeidsstova er ikkje heime, så då må eg koke opp grauten, setje den i ovnen, ta den ut og frakte den, setje den i ny ovn (som då er kald), og så gje den eit nytt oppkok før servering. Då er det i grunn enklare å mista ein vaksen på laurdagen. Eg får tenkja litt meir. Tidlegare har vi hatt ferdiggraut, men den kostar 400 kr og spiser mykje av budsjettet vårt.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:34   #9
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Jeg gjør det ofte på den måten, fordi jeg da slipper å brenne grøten. Noe som er utrolig lett å gjøre, spesielt når det er en stor grøtkjele (= utrolig kjedelig å røre lenge).

Sist jeg gjorde det, opplevde jeg noe merkelig. Alle riskornene gikk i oppløsning, og grøten ble nesten kremete. Samme ris og samme metode som alltid, likevel en helt annen grøt

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 18:02   #10
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Pakke inn i dyna, middag klokka fire. Går utmerket.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 18:59   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dynegrøt en hel dag i ovnen?

Planen er at de to store pluss en venninne skal kunne ordne seg middag selv i morgen, og da tror jeg ikke jeg skal la dem koke opp grøt. Blir fort sviing, da.

Takk for svar.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no