Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Tips til en bloggnovise?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-14, 14:33   #1
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Tips til en bloggnovise?

Jeg vil opprette en blogg. Hovedsaklig for å samle oppskrifter, og dele dem med familie og venner og evt andre interesserte. Den må være oversiktlig og lett og administrere. Hvilken plattform bruker jeg? Andre tips?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 14:34   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

http://wordpress.com/

Men jeg er kanskje litt inhabil...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 14:37   #3
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

http://wordpress.com/

Men jeg er kanskje litt inhabil...

Hvorfor? Er ikke så opptatt av habilitet, men den må være superenkel å bruke, altså.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 14:54   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Hvorfor? Er ikke så opptatt av habilitet, men den må være superenkel å bruke, altså.

...Fordi jeg jobber med dette. Men jeg har lært opp MANGE i WP og de aller fleste syntes det er veldig greit. Det er også veldig veldokumentert, så det er ganske lett å søke etter hjelp i forumene og nettet ellers.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:01   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Jeg er veldig glad i Wordpress og er ikke ikke inhabil i det hele tatt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 17:37   #6
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Jeg er også veldig glad i Wordpress. Det er riktignok den eneste plattformen jeg har brukt, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men jeg er veldig fornøyd.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 18:53   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Det er to måter å "ha en blogg på". Den ene måten er på hoppe rett inn i en ferdig tjeneste som wordpress.com, blogg.no eller lignende. En annen måte er å skaffe seg et webhotell og gjøre mer selv. Det er ikke så vanskelig som mange tror, mange steder får man alt ferdig installert. Domenenavnet blir da det du velger selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 19:40   #8
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Takk for svar! Da prøver jeg Wordpress.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 20:33   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Bare å spørre om det er ting du ikke får til.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 09:00   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er to måter å "ha en blogg på". Den ene måten er på hoppe rett inn i en ferdig tjeneste som wordpress.com, blogg.no eller lignende. En annen måte er å skaffe seg et webhotell og gjøre mer selv. Det er ikke så vanskelig som mange tror, mange steder får man alt ferdig installert. Domenenavnet blir da det du velger selv.

Eget domenenavn kan man også ha på f.eks. Wordpress. Men sett i forhold til hensikten her blir det vel egentlig ikke et spesielt viktig element.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 09:37   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Tar du privatoppdrag, Joika?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 11:15   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Å kjøre egne løsninger krever at man følger en del med. Det er titt og ofte det både i Wordpress, tillegg og themes blir avdekket sikkerhetssvakheter - og at de blir utnyttet. Med populariteten til Wordpress blir den et effektivt mål. Å passe på å holde ting oppdatert osv. kan være litt jobb det også - da er det greit å velge en løsning der man ikke trenger å forholde seg til det.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 12:39   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Valgte WP fordi jeg ble rådet til det - fordi det er mye funksjonalitet der du kan velge å ta i bruk etterhvert dersom du ønsker det (eller la være). Jeg er veldig fornøyd med det.

Da jeg begynte å blogge kjøpte jeg "Wordpress for dummies", den hadde jeg mye nytte av, og lærte også ting jeg har bruk for ellers. La inn en Amazon-lenke, men jeg bestilte den på bokhandelen. Støtt lokalt næringsliv, osv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 22:52   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Å kjøre egne løsninger krever at man følger en del med. Det er titt og ofte det både i Wordpress, tillegg og themes blir avdekket sikkerhetssvakheter - og at de blir utnyttet. Med populariteten til Wordpress blir den et effektivt mål. Å passe på å holde ting oppdatert osv. kan være litt jobb det også - da er det greit å velge en løsning der man ikke trenger å forholde seg til det.

Nå oppdaterer Wordpress seg av seg selv, noe som er bra. Man kan også ordne det sånn at plugins oppdaterer seg selv. Har man gjort dette en gang eller to, så er det noe de aller fleste får til.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 22:53   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til en bloggnovise?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Tar du privatoppdrag, Joika?

Ja, men ikke før over sommeren.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no