Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Coop Extra tørrfôr til hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-23, 14:41   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Coop Extra tørrfôr til hund

Noen som har erfaring med dette foret?

Hunden vår har blitt anbefalt royal canin tilpasset hunder med leddplager.

Jeg har kjøpt purina hundefor på coop i det siste, og det går ned på høykant i motsetning til royal canin, der det virker som han utsetter å spise til han er virkelig sulten.

Min x-samboer har sagt han skal kjøpe inn mat til Hunden, siden jeg tar meg av så å si alt det praktiske. Nå har han kjøpt inn coop Extra-foret, siden det koster 10 % av royal canin og jeg tror purina fra coop også. Coop Extra-foret går også ned på høykant.

Nå har x-samboeren min bestemt at hunden skal ha coop Extra-foret, pga pris. Jeg har ikke googlet det, ikke undersøkt innhold sammenlignet med royal canin.

Noen som har erfaring med coop Extra-foret?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-23, 14:43   #2
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Cooper Extra tørrfôr til hund

Ser overskriften ble litt feil..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-23, 16:56   #3
Bonzai
Superaktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 306
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Cooper Extra tørrfôr til hund

Er det en ting jeg ikke ville vært gnien på så er det fôr til hunden. Vi gir Orijen og det har hatt veldig positiv effekt på helsen til hunden vår. Om det er mye fyllstoff og korn i Coop maten ville jeg sett meg om etter noe annet. Royal Canin prøvde vi en periode men fikk en hund med matt pels og dårlig matlyst.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-23, 17:12   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Cooper Extra tørrfôr til hund

Opprinnelig lagt inn av Bonzai, her.

Er det en ting jeg ikke ville vært gnien på så er det fôr til hunden. Vi gir Orijen og det har hatt veldig positiv effekt på helsen til hunden vår. Om det er mye fyllstoff og korn i Coop maten ville jeg sett meg om etter noe annet. Royal Canin prøvde vi en periode men fikk en hund med matt pels og dårlig matlyst.

Takk for tips!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-23, 17:35   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Coop Extra tørrfôr til hund

Det er ikke et eneste av fórene som selges i matbutikk jeg ville brukt til mine hunder. Det er stort sett bare fyllstoff og oppmalt avfall fra dyreskrotter. De har gjort det ordentlig dårlig i stort sett alle tester. Dårlig fór gir fort økte dyrlegekostnader, så man kan fort risikere å spare seg til fant. Hundene trenger også mer av et såpass dårlig fór, så man kan liksom ikke sammenligne kilopris direkte heller.

Jeg har gitt mine Royal canin i årevis og det fungerte bra. Nå er det blitt vanskelig å få tak i i rimelig nærhet, så det siste året har de fått Apetitt fra Felleskjøpet og det fungerer også greit. Jeg kan ikke si jeg merker forskjell mellom de to fórene. Apetitt, iallfall den typen jeg bruker, koster ca 600 kr for 12 kg og du får hver 6. sekk gratis. Jeg bruker nesten 3 sekker i måneden til min gjeng, så det går noen kroner på hundemat. Slik er det jo bare når man har anskaffet seg hund, attpåtil tre stk.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-23, 18:08   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coop Extra tørrfôr til hund

Dagligvarefôr er som flere sier ofte fullt av ting hunden ikke kan fordøye og dermed går det mye fôr og blir mye bæsj. Vi bruker Labb og det funker fint her. Samme ordning med hver sjette sekk gratis.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no