Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Naxos, anyone?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-09, 17:15   #1
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Naxos, anyone?

Noen her som har vært på Naxos?

Jeg er i ferd med å bestille tur til meg og mamma i juni, og vi har veldig lyst å se Naxos. Meeen det som bekymrer oss litt er denne båtturen fra Santorini... Først skal man reise med fly i 4 timer, så buss fra flyplassen, og da er man normalt sett fremme til feriestedet og kan begynne feien. men til Naxos så må man altså reise med båt/ferge i 2-3 timer... Hvordan er det? Blir det mye pes? Ikke verdt det, eller er det verdt det? Reisetidene er kl 06 fra Trondeim, så sånn sett har man jo igjen litt av dagen innen all reise er tilbakelagt.. Men; 3 timer på båt liksom???

Er Santorini eller Rhodos et like så bra valg likevel kanskje....

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 17:28   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Naxos?? Anyone?

Jeg syntes Naxos var helt magisk og skulle gjerne reist dit igjen. Selv om vi dro med en relativt liten båt så var turen over fin, og når dere ikke skal ha med unger ville jeg ikke nølt heller. Bare turen til ferjeleiet på Santorini var en opplevelse. Jeg var ikke så begeistret for Santorini, må jeg innrømme. Rhodos har jeg aldri vært på.

Men Naxos...

  Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 17:54   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naxos?? Anyone?

Jeg har bare vært på Rhodos i Hellas, og det er vel ikke direkte fint der.... Det er ikke det jeg forbinder med "Hellas" i allefall. Men vi drar faktisk gjerne dit igjen, for det var veldig barnevennelig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 17:56   #4
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Naxos?? Anyone?

Jeg signerer på at Naxos er magisk!! Og å kjøre ned til ferjeleiret på Santorini var verd turen bare det.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 18:33   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naxos?? Anyone?

Jeg liker Naxos veldig godt, den er stor og vakker og variert, og har nydelige strender. Og båtturen fra Santorini er nå bare fin. Jeg liker forresten Santorini også, men det er jo noe helt annet, da bør man være på voksenferie og bo i stupet ned mot calderaen i Oia. Det er ikke noen barnevennlig badeøy. Jeg har ikke vært på Rhodos, men det høres jo ut som det kan være gode grunner til å ligge unna.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 18:56   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naxos?? Anyone?

Vi hadde tenkt oss til Naxos i år, men styrte unna nettopp pga båtturen. Det er gjerne mye venting både her og der. Vi drar til Skiathos i stedet.

Uten barn ville jeg ikke nølt med å dra dit.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 19:16   #7
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naxos?? Anyone?

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Noen her som har vært på Naxos?

Jeg er i ferd med å bestille tur til meg og mamma i juni, og vi har veldig lyst å se Naxos. Meeen det som bekymrer oss litt er denne båtturen fra Santorini... Først skal man reise med fly i 4 timer, så buss fra flyplassen, og da er man normalt sett fremme til feriestedet og kan begynne feien. men til Naxos så må man altså reise med båt/ferge i 2-3 timer... Hvordan er det? Blir det mye pes? Ikke verdt det, eller er det verdt det? Reisetidene er kl 06 fra Trondeim, så sånn sett har man jo igjen litt av dagen innen all reise er tilbakelagt.. Men; 3 timer på båt liksom???

Er Santorini eller Rhodos et like så bra valg likevel kanskje....


Båtturen går helt greit. Den gir deg sjansen til å se mye på kort tid. Da vi var der i 2002, så ble jeg regelrett grepet over hvor flott Naxos så ut da vi ankom øya like før solnedgang - helt nydelig.

Santorini er ikke noe for meg; Rustrød av farge, og store, ekle steiner på strendene. Veldig hyggelig på kvelden, men egentlig ikke noe for barn.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 19:54   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naxos, anyone?

Naxos er så fin at det er verdt båtturen for å komme dit.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:08   #9
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naxos, anyone?

Naxos er nydelig! Har vært der en drøss med ganger. Tar du hurtigbåt fra Santorini tar det cirka to timer.

Åh! Kan anbefale Agios Prokopios-stranden på dagen (ta buss - evt. taxi), men jeg ville absolutt bodd i Naxos by, litt i utkanten av sentrum. Der er det rolig og med gangavstand til resturanter og kveldsliv. Gå en tur på borgen ved torget - nydelig. Og det er mange krokete smågater med koselige butikker. Vi har leid bil og kjørt rundt og tvers over. Fine fiskelandsbyer, keramikkverksteder, tempelruiner (selvsagt!) og strender.

Jeg anbefaler å beregne siste dagen/kvelden på Santorini. Det blir mindre stress å rekke flyet, pluss at dere da har muligheten til å få med dere den obligatoriske solnedgangen i Oia. (Sørg for å være der i litt god tid, det går ganske fort når sola først nærmer seg vannskorpa.)

Dere burde jo nesten legge noen dager til Antiparos. Lite, intimt, mindre stress, mindre folk, lavere priser. Litt hippie-aktig. Det er bare én landsby på øya, ikke så bra strender, men åh - for noen kafeer, resturanter og for en stemningsfull town square!

En av mine absolutte favoritter er dog Paros. Der har du litt av alt; en nokså stor by, mange små, koselige landsbyer og et godt utvalg fine strender. Lefkes ligger midt på øya (lei f.eks moped) og har historisk sus, fin kirke og mange gamle koner med sorte sjal.

Nå fikk jeg helt sug i magen, merker jeg. Skulle ønske det var meg!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:20   #10
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Naxos, anyone?

Takk for supre erfaringer!

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:11   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naxos, anyone?

Om jeg reiste med barn, ville jeg ikke bodd i Naxos by, for bystranda er så veldig lite representativ for hva Naxos ellers har å by på av strender. Da ville jeg heller gått for Agia Anna, f.eks. Strendene blir finere jo lenger nedover kysten der man kommer. Om jeg reiste uten barn, ville jeg nok muligens bodd i Naxos by.

På Naxos må man absolutt leie bil og se seg rundt!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no