Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Størrelse på vaskerom

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-10, 09:17   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Det høres stress ut. Håper jeg ikke har et sånt ignorert filter.

Jeg tror alle har det altså. Jeg er 99 % sikker. Du bør sjekke det med tanke på brannfare.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Iset gjør du dette HVER gang? Jeg renser filteret i døra og tømmer vannet. Resten går jeg over en gang i blant.

Nei, er du gærn. Jeg hadde aldri giddet å ta det hver gang. Jeg spyler den kanskje 1-2 ganger i uka. Dørfilteret og vannet tar jeg hver gang, selvsagt. Jeg kan ikke ta det store lofilteret særlig sjeldnere, for det hoper seg opp ser jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 09:45   #42
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

aha - da bruker nok du trommelen litt mer enn meg. Jeg bruker den nok ikke mer enn 2-3 ganger i uka tror jeg.

Stort sett håndklær som jeg putter inn der.

Av og til sokker og undertøy om jeg ikke gidder å henge det opp.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 09:48   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Jeg har også blitt flinkere til å bruke den sjeldnere. Jeg bruker den uansett bare til sengtøy, håndklær og undertøy og endel duker, men så går det MYE av det her i huset. Jeg skifter veldig ofte på sengene og mann og barn har en fetisj når det gjelder å bruke store håndklær etter hver dusj.
Men allikevel fyker det inn med lo i den tanken, kanskje det er noe galt med den? Jeg synes det er lo overalt, jeg blir sprø! Og så er det litt skremmende å virkelig se hvor mye lo den trekker ut av klær når de tromles, så det sluttet jeg med for lenge siden. Alle fibrene forsvinner jo!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 10:47   #44
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Jeg er nok litt mer gjerrig på håndklærne. De må brukes minst to ganger, og de største har jeg lagt vekk. Bare vanlig store badehånklær - ingen badelaken som fyller maskinen alene.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:15   #45
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Vi planlegg nytt hus, og eg er litt bekymra for at vårt vaskerom/teknisk rom kan bli litt trangt. Det er på 9,6 kvm. Vi ønsker vask og tørk side ved side, med benk oppå, eit høgskap til skittentøy og ein utslagsvask. I tillegg dill dall som varmtvasstank, vannbåren varme, el-skap, sentralstøvsuger, balansert ventilasjon. Uh.. litt bekymra for plassen ja...

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:39   #46
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Vet du noe om plasseringen av disse tingene, Syrin? Varmtvannstanken tar gulvplass. Det samme med vannbåren varme. Sentralstøvsuger, balansert ventilasjon og el-skap henger på veggen. Klarer dere å få alt på den ene langveggen slik at dere frigjør hele andre siden? Eller er plasseringen spredt utover slik at dere må møblere vaskerommet i mellom de andre tingene?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:48   #47
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Skal legge inn bilde

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:56   #48
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Vi har vel 6-7kvm.

Kommer inn på ene langveggen. På andre langveggen står varmtvannstank, utslagsvask, vaskemaskin og tørketrommel etter hverandre. Over her er det tett i tett med hyller til vaskemiddler, og kasser med julepynt osv. Veldig greit.

Vi bruker vasken veldig lite, men greit til å håndvaske klær i. Tørketrommelen har vi koblet ut vanntanken på sånn at kondensen går rett i sluken sammen med vaskemaskinen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:57   #49
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Her er bilde...
Det største drawback'et er at det ikkje er inngang utanfrå. I know. Men vi har grovkjøkkeninngang oppe, der det også blir opplegg for vaskemaskin om vi skulle ønske ein til. Sånn sett trur eg at vi skal greie oss

Men altså - er dette stort nok til teknisk rom kombinert vask? Eg ser at ventilasjonsmannen har tegna inn eit monster av ventilasjonsanlegg i nedste hjørne til venstre.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg vaskerom-april10.jpg (111,6 KB, 19 visninger)
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:49   #50
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hø, kan man koble en kondenstrommel til en vannledning? Hvordan gjør man det? Kondenstanken stappes jo inn nede på trommelen og kan vel ikke kobles til noe? *domm*
Jeg har ikke dusj på vaskerommet. Dusjen/badekaret er 2 etasjer over vaskerommet.

Vi har kondenstrommel og den kan det kobles slange til. Det skal gjøres når vi flytter ja.
Takk for at du minnet meg på filter nr.2 forresten Nå er vår ganske ny så ingen fare, men den bør vel få seg en vask snart. Det i døra tar jeg hver gang.
Siden jeg ikke har vask på vaskerommet så fant jeg en blomst som jeg satte nede i gangen som jeg kan tømme vannet i

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:51   #51
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Hos oss er det en slange bak som går ut fra et punkt og inn i et annet. denne tok vi vekk og byttet den ut med en lengre slange som går rett i sluken.

Står nok i bruksanvisningen om det går hos dere.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:57   #52
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.


Vi har separat teknisk rom (det anbefales veldig-veldig). Vaskerommet vårt er kombinert med gjestebad og er 8 kvm. Første dør til venstre etter hovedinngangsdøren - flislagt inngangsparti, så vi savner ikke egen inngang til vaskerommet (ytterdør, altså). Har ikke behov for større. Vi har vaskeromsdelen langs den elen veggen og gjestebaddelen langs den andre. Vaskeromsdelen inneholder vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre, brettebenk over i flukt med nedfelt vask med 2 underskap og så høyskap til taket. Over brettebenken har vi takhengt tørkestativ (180 cm langt).

Jeg er veldig-veldig enig i det Veronal foreslår om separat teknisk rom. Vi har teknisk rom i kjelleren, men har vaskerom rett etter hovedinngangsdøra, med fliser på begge rom. Vi har gjestetoalett ved siden av, men som separat lite rom med egen dør. Det er veldig praktisk!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 18:13   #53
Syncopa
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 141
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Mitt vaskerom er inni en skyvedørsgarderobe på badet. Funker supert - selv om jeg vasker klær for 8 mennesker.
Vasker 3-4 maskiner klær hver dag; 1 om morran som henges ut når jeg kommer hjem fra jobb, en til to om ettermiddagen og setter på en før jeg legger meg (som henges ut/opp når jeg står opp om morgenen).
Har aldri hatt separat vaskerom, og har aldri savnet det. Med vaskemaskinen på badet, kan jeg slenge på en maskin når jeg har vært på do/hjelper ungene på badet. To fluer i en smekk

__________________
1995, 1998, 2000, 2000, 2000, 2003
Å si at det er for mange barn,
er som å si at det er for mange blomster
(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 17:37   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Vaskerommet mitt er nok ikke mer enn 6-7 m2, jeg skrøyt på meg litt mer tidligere i tråden. Rommet flislegges i dette øyeblikk og om et par uker regner jeg med at det er oppe og går. Gleder meg vilt. Ser at plassen blir litt mindre enn antatt, men det går nok greit. Nå er det bare å planlegge løsningen der nede.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 17:52   #55
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Vårt er på mellom 3 og 4 kvm... Og når det også er husets ENESTE bod, så blir det trangt ja...
Drømmer og STORT vaskerom, som KUN er vaskerom!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes ikke det er såå gale å tømme det, den tømmes når trommelen er ferdig, og da tar jeg den bare rett ut, tømmer i vasken rett ved siden av og stapper rett inn igjen, tar ca. 5 sekunder maks. MYE verre med dette lofilteret, jeg blir sinnsyk! Hvis det ikke er slikt lofilter på vanlige tørketromler vurderer jeg å skaffe meg en slik altså. Synes det er så greit å bare tømme det i døren, det som må spyles tetter jo igjen vasken og alt i tillegg til at det er så kronglete å spyle det når det er hakket høyere enn kranen, så jeg må vrikke det under og sånt.


Er det varmeveksleren du mener? Den fins på kondenstromler ja, men vet ikke om den fins på vanlige tromler. Jeg rengjør min ca en gang i mnd... (eller etter ca 30 runder) Den sier ifra selv når den skal rengjøres, så da er det greit

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 19:07   #56
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Vaskerom... Det hørtes fint ut. Vi har vaskemaskinen på badet, vi. Får satse på mer plass etterhvert. Foreløpig blir det nygammel vaskemaskin overtatt fra svigerinne og co i stedet for dagens lille, og forhåpentligvis en tørketrommel oppå der snart. Er ikke all verdens tørkeplass heller, nemlig.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 19:38   #57
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vaskerommet mitt er nok ikke mer enn 6-7 m2, jeg skrøyt på meg litt mer tidligere i tråden. Rommet flislegges i dette øyeblikk og om et par uker regner jeg med at det er oppe og går. Gleder meg vilt. Ser at plassen blir litt mindre enn antatt, men det går nok greit. Nå er det bare å planlegge løsningen der nede.

Da må du dele med oss

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 22:56   #58
fanta
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 61
fanta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Størrelse på vaskerom

Vi har ca 14m2 men da med teknisk rom.syntes det er sånn passe,ville nok ikke hatt det noe mindre.

fanta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no