Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøkkenmaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-10, 11:53   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøkkenmaskin

Jeg er uten Kenwooden min...

Eksen har "fått" den (så nå må ungene forlange at han baker brød )

Har hatt den størst, og jeg bruker den stort sett til å røre sammen brøddeig. Den klarer akkurat 3 brød. Så jeg må ha en maskin som tar rundt 3 kilo deig, litt i underkant går an.

Men det er jo dyr da... rundt 6-7000 kr.

Men denne her, fra Bosch, er det noen som har den?



Jeg har jo bursdag om et par mnd, så jeg tenker på litt å ønske litt penger til dagen min...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 13:10   #2
Halkatla
Fullverdig medlem
 
Halkatla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 82
Halkatla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har Electrolux assistent og er veldig fornøyd med den. Den klarer hvertfall en skikkelig brøddeig. I tillegg kan du få kjøpt alskens tilbehør til den, bl.a kjøttkvern og moseapparat. Jeg er nå på maskin nr 2 da jeg slet ut den første jeg køpte for 20 år siden.

http://forbrukerportalen.no/produkter/6918/

__________________
Det er farlig å lese bøker om helse, man kan dø av en trykkfeil...
Halkatla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 13:11   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har også Electrolux, men er ikke helt fornøyd. Venninnen min derimot har den Bosch'en og hun liker den veldig godt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 13:15   #4
Halkatla
Fullverdig medlem
 
Halkatla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 82
Halkatla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Bosch'en, har den sånn type elteklo som sitter fast i midten av bollen? Jeg syns det er mye mer praktisk uten den tuten i bollen, at bollen er helt glatt inni...
Men smak og behag selvsagt. Har hørt mange som sliter med å bli fortrolig til assistenten.

__________________
Det er farlig å lese bøker om helse, man kan dø av en trykkfeil...
Halkatla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 13:19   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg synes ikke assistenten blander brøddeigen godt nok. Det blir veldig tydelig når jeg baker etter Åpent bakeri-oppskrifter, som bruker hevedeig. Jeg får striper av hevedeigen i det ferdige brødet, uansett hvor lenge jeg elter.

Men nå er min gammel, da. 37 år eller noe sånt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 14:26   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har ikke sett på den "på ordentlig" enda, det må jeg selvsagt gjøre først. Det er i grunnen greit med en glatt bolle, det liker jeg med Kenwooden. Men det er bare så vidt den klarer min brøddeig på ca 2,5 kg (den er ganske grov). Tåler disse store brøddeiger?...

Og det er nesten bare brød jeg brukte Kenwooden til.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 09:59   #7
VisiliA
Brenner seg ut
 
VisiliA sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 161
VisiliA er litt kul
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har Bosch, en 22 år gammel utgave av den Svanen viser fram. Brukes til brødbaking (4 grovbrød) og baking generellt. Har også snitte/rivesettet som brukes til riving/rasping av råe poteter til "kløbb" og maling av mandler etc..Maskinen er i ukentlig bruk fortsatt, er veldig fornøyd, det har aldri vært noe trøbbel med den.

__________________
Storebror -87
Lillebror -91
Attpåklatten -99
VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 10:01   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

4 brød, det høres bra ut. Skal kikke på den en dag tror jeg.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 10:09   #9
VisiliA
Brenner seg ut
 
VisiliA sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 161
VisiliA er litt kul
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Min ble levert med piskebolle i plast som brukes til pisking av egg og krem. Rive/snitteskivene monteres på denne slik at det blir seende ut som en foodprossessor og fungerer supert til rasping av store mengder rå potet. Min vanlige foodprossessor har ikke motorkapasitet til å takle dette...

__________________
Storebror -87
Lillebror -91
Attpåklatten -99
VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 10:50   #10
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Åh, denne har eg også lyst på, men Kenwood'en er dessverre for ny til at eg kan forsvare det. Mamma har den, og er veldig fornøgd.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:04   #11
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg tror det blir solgt mest Bosch mum og store Kenwooder til det bruket(eller det er iallefall min erfaring da jeg jobbet i den bransjen).

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:25   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har en slik (tror jeg? Min er flat) Bosch.
Er kjempe fornøyd. Den knar 3 kg mel pluss væske til fin brøddeig.
Kjøttverna har vel kverna 3-4 hele slakt tror jeg? Og er like god

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 22:02   #13
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har en Kenwood, og er veldig fornøyd. Det går fint 4 brød i bollen. Men det geniale er, at vil jeg lage 12 brød går det bra det også.

Jeg bruker en svær plastbolle i stedet for den som hører til. Siden kloa ikke sitter fast i bakebollen, går det greit.

Jeg kjøpte min i fjor for ca 4000. En eller annen kampanje.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:13   #14
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Jeg er uten Kenwooden min...

Eksen har "fått" den (så nå må ungene forlange at han baker brød )

Har hatt den størst, og jeg bruker den stort sett til å røre sammen brøddeig. Den klarer akkurat 3 brød. Så jeg må ha en maskin som tar rundt 3 kilo deig, litt i underkant går an.

Men det er jo dyr da... rundt 6-7000 kr.

Men denne her, fra Bosch, er det noen som har den?



Jeg har jo bursdag om et par mnd, så jeg tenker på litt å ønske litt penger til dagen min...

Jeg (vi) fikk denne i bryllupspresang, og jeg bruker den masse! Den tar deig av 4 kg mel uten problemer.
Men det er litt irriterende med den faste dingsen i midten av bollen ja. Jeg lar aldri deigen heve der, for det blir bare styr å få ut deigen igjen. Det vanskeliggjør rengjøringen også, men bortsett fra det er den super.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no