Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste oppskrift på Chili sin carne?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-23, 15:11   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din beste oppskrift på Chili sin carne?

Skal lage middag til 10 personer om halvannen uke, og siden en er vegetarianer (og reagerer i tillegg på en hel masse annet, men jeg har avklart med vedkommende at det vil være greit), og de andre relativt altetende, tenkte jeg å lage en stor gryte med chili sin carne, slik at alle kan spise det samme.

Noen som har en god oppskrift å dele? Jeg har aldri laget det før. Siden jeg er sykmeldt har jeg hele dagen på meg, så det trenger ikke være super raskt og lettvint (selvsagt ikke unødvendig komplisert heller, jeg er ikke mesterkokk eller har tilgang på veldig eksotiske ingredienser), hovedsaken er at det skal være godt, enten man spiser kjøtt eller ikke til vanlig.

Salat og dessert delegeres til noen av gjestene. Tips til annet tilbehør?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 15:21   #2
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Din beste oppskrift på Chili sin carne?

Tilbehør: Jeg synes det funker godt med noen tortillachips for litt krønsj og litt rømme for å runde av til chili con carne, så jeg tenker at det sikkert kan være godt til chili sin carne også.

(Her må jeg henge for tips; de litt sære ungene mine har funnet ut at CCC er godt, så neste trinn er CSC. )

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 15:24   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift på Chili sin carne?

Jeg bruker Hellstrøms http://hellstrom.no/gode_oppskrifter/chili_con_carne Sånn ca den i hvert fall. Jeg bruker ikke Tabasco, men har i noen andre kryddere i stedet. Men ser at jeg er helt ute og kjører for du skulle ha uten kjøtt

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 15:31   #4
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste oppskrift på Chili sin carne?

Jeg bruker Trines matblogg sin:
Link her

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17

Sist redigert av GeekyGirrrl : 23-02-23 kl 15:56.
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 15:37   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift på Chili sin carne?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg bruker Hellstrøms http://hellstrom.no/gode_oppskrifter/chili_con_carne Sånn ca den i hvert fall. Jeg bruker ikke Tabasco, men har i noen andre kryddere i stedet. Men ser at jeg er helt ute og kjører for du skulle ha uten kjøtt

Ja, det eneste som absolutt ikke skal i er kjøtt (og kantarell, men det er selvsagt ikke noe problem å unngå). Meieriprodukter kun i små mengder, men det er det jo heller ikke oppi, rømme ved siden av går selvsagt greit, det er frivillig å forsyne seg av den.

Takk for tips Geeky, den ser jo grei ut, det skal jeg få til å firedoble. Tortillachips ved siden av kan jeg ha ja, og en av gjestene har allerede tilbudt seg å lage salat og guacamole.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 19:19   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift på Chili sin carne?

Denne, jeg laget en diger gryte til et bryllup en sommer og gjestene visste ikke at den var uten kjøtt engang, fikk masse skryt.
Pleier å ha skåler på bordet til, fylt med nachochips, rømme, revet ost, salsa, guacamole, mais og gjerne noe godt brød. Dette tacobrødet er morsomt å servere til.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-23, 22:32   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift på Chili sin carne?

Vi lagde nettopp Trines på et jobbopplegg. Veldig vellykket. Hadde hjemmelagde tortillachips til (stekte oppklipte lefser i ovnen).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-23, 17:49   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift på Chili sin carne?

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Jeg bruker Trines matblogg sin:
Link her

Testet denne på meg selv og familien i dag, og den ble veldig godt mottatt. Konkluderte med at jeg trygt kan servere denne i selskapet på mandag. Takk for tips!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no