Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Makspris i barnehage reduseres ikke allikevel

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-07, 06:55   #61
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Makspris i barnehage reduseres ikke allikevel

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Forresten, er det ikke litt pussig at man må betale for å gå i barnehage men ikke for å ta en universitetsutdannelse?

Nei, jeg synes ikke dette er pussig i det hele tatt. Jeg synes du har et veldig tabloid syn på hvordan staten bruker sine utgifter. Selv om egenandelen er større ved barnehageplasser enn ved universitetsplasser, er allievel statens bidrag til barnehageplassene langt større. Man kan snu problemstillingen på hodet og spørre hvorfor en gruppe som allerede mottar så mye stønad trenger enda større overføringer.

  Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 18:04   #62
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Makspris i barnehage reduseres ikke allikevel

Jeg synes det er helt greit at barnehageprisene stopper litt opp der de er.
For jeg sitter med intrykket av lavere barnehagepriser har ført til høyere kostnad for de som har barn i SFO.
Det koster jo nesten like mye å ha full plass på SFO noen steder som å ha en barnehageplass.
Og jeg vil ikke si at de tilbudene kan sidestilles slik at lik pris kan redferdiggjøres.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no