Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Lekeplass som hundeluftegård?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-08, 22:16   #21
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Min går faktisk helt tom. Etter en lang tur med både tissing og markering. Har dessuten alltid nektet han å løfte på foten inne i barnehagen - så det skjer aldri. Hadde han gjort det så hadde jeg gått en annen plass. Hele poenget er at vi trener der og da er han så fokusert på trening (og belønningen ) at det ikke er noe problem.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:31   #22
Solregn
Aktiv
 
Solregn sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 291
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

En barnehage som er inngjerdet ser jeg på som "privat" område jeg. Ikke et sted hvor man lufter eller trener hunder, og jeg syns liksom at jeg trår over en grense ved å ta med barna mine inn på en slik inngjerdet lekeplass som er lukket med en port også jeg. Vel og merke en annen barnehage enn den guttene går i til daglig. Men kanskje er jeg litt rar?

Vi bor slik til at vi har en barnehage på hver side av blokka, og i den som guttene våre (heldigvis) ikke går i, er det til stadighet bikkjer som springer løse i helgene/kveldene. Dersom det passer seg slik en dag kommer jeg til å si fra til de ansatte der, slik at de ihvertfall blir gjort oppmerksomme på det, om de ikke er klar over det fra før. Det irriterere meg ihvertfall, og jeg hadde klikka i vinkel dersom det var "vår" barnehage som ble brukt som hundegård.

Solregn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:36   #23
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Nei, en barnehage skal ikke brukes som luftegård. Det blir masse urin av hunder, de skal jo markere etter hverandre. At alle hundeeiere plukker opp etter seg, har jeg liten tro på.
Vi lar våre springe løse i et skogholdt i nærheten, der ingen andre ferdes. Ellers er de alltid i bånd, og vi bruker poser.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 11:47   #24
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Lekeplass som hundeluftegård?

Enig, barnehager og inngjerede lekeplasser egner seg IKKE som hundeluftegårder. Vi har funnet hundemøkk i min barnehage, til tross for at vi har satt opp skilt. Når dette er sagt, må jeg innrømme at jeg har tatt hunden min inn i utelekeplassen i en barnehage. Jeg tenkte ikke på det som et problem, siden jeg ikke hadde barn i barnehage selv, og ikke hadde startet å jobbe i barnehage. Altså tror ikke jeg hundefolk flest tenker at de skal være ekle når de lufter hunden sin i barnehagen eller lekeplassen.

Må også si at jeg forstår frustrasjonen hos de som utbryter at det ikke er noen steder å ha hunden løs. Jeg bor også i et område hvor det er få steder hunden kan løpe løs, og synes restriksjoner for hunder tar litt av i kommunen til tider. Men dette er vel en annen diskusjon

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no