Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 10:14   #21
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Der fikk jeg svar:

Men du Sitron, hva skjer da med den "kirkestøtten" din?

Jeg mener jeg ba om at den skulle gå til Human Etisk forbund den gangen jeg var 18.
Går det an, eller er jeg helt på bærtur nå?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 10:17   #22
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Den får de vel fremdeles, tenker jeg. Jeg tror man må melde seg inn i et nytt forbund for at de ikke skal få den.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 10:19   #23
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Den får de vel fremdeles, tenker jeg. Jeg tror man må melde seg inn i et nytt forbund for at de ikke skal få den.

Å ja, da var det sånn det var. Jeg var medlem av HEF i mange år. Men ikke nå.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:48   #24
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Jeg har fått svar

Sitat:

Vi viser til e-post og bekrefter at ingen av dere står oppført i
medlemsregisteret for Den norske kirke.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:35   #25
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Svaret:

Sitat:

Vi viser til e-post og bekrefter at du står oppført i medlemsregisteret for Den norske kirke. Dersom dette er feil ber vi om tilbakemelding slik at vi kan rette det. Vi gjør oppmerksom på at man må være døpt eller innmeldt fra annet kristent trossamfunn for å være medlem av Den norske kirke.

Den siste setningen har jeg lest flere ganger og får den ikke rett inn ... Må være innmeldt fra annet kristen trossamf. for å være medlem DNK?

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:40   #26
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Hvordan melder man seg ut??
Regner med at vi må melde ut Felixpelix selvom han ikke er døpt.....

  Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 14:00   #27
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Da har jeg sendt mail også. Spent på svaret. Vi troppet opp på kirkekontoret her for noen år siden for å sjekke status. Jeg skulle melde meg ut mens mannen ville være medlem. De fant ingen av oss i datasystemet da. Etter den tid har jo storesøster kommet og hun er ikke døpt. Spent på hva svaret blir.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 14:02   #28
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Jeg er ikke døpt, har stått som "barn av medlem av HEF" som barn, og har vært medlem av HEF siden jeg var 16. Likevel har jeg måttet melde meg ut av Den norske kirke intet mindre enn tre ganger.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 17:41   #29
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Er utmeldt!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:27   #30
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Forespørsel sendt.

Dere som har stått som medlem til tross for utmelding: Fikk dere skriftlig bekreftelse på utmeldingen da dere meldte dere ut?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:28   #31
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Forespørsel sendt.

Dere som har stått som medlem til tross for utmelding: Fikk dere skriftlig bekreftelse på utmeldingen da dere meldte dere ut?

Jeg fikk ikke men er visst ikke medlem heller.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:29   #32
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Jeg sendte mail nå for å sjekke, både meg og jentungen.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:31   #33
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Hvordan melder man ut ungene da? Da jeg meldte meg ut måtte jeg ha dåpsattest.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:35   #34
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Sendt mail, vi ligger nok litt dårlig an, siden ingen av oss er verken inn- eller utmeldt.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:37   #35
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg er ikke døpt, har stått som "barn av medlem av HEF" som barn, og har vært medlem av HEF siden jeg var 16. Likevel har jeg måttet melde meg ut av Den norske kirke intet mindre enn tre ganger.


3 ganger !!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:43   #36
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvordan melder man ut ungene da? Da jeg meldte meg ut måtte jeg ha dåpsattest.

Vet ikke, får se hva de sier.
Men snuppa er ikke døpt altså.

Fra kirken.no;

"§ 2. Utmelding av Den norske kirke skjer ved henvendelse til kirkebokføreren på bostedet eller til Kirkerådet (Den norske kirkes medlemsregister). Kirkerådet skal videresende henvendelsen til kirkebokføreren på bostedet. Den som melder seg ut av Den norske kirke, skal gi følgende opplysninger: a)fullt navn, b)bostedsadresse, c)fødselsnummer (11 siffer), d)navn og fødselsnummer på eventuelle barn under 15 år dersom utmeldingen får virkning for disse. Utmeldingen skal være underskrevet og datert av den som melder seg ut.
Dersom den som melder seg ut, ikke er registrert i Den norske kirkes medlemsregister, må vedkommende dokumentere medlemskapet med dåps- eller innmeldingsattest."

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:50   #37
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.097
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Jeg har lenge hatt planer om å sjekke dette selv, ettersom vi fikk noe "mistenkelig" post derfra etter at lillesøster ble født.

Opprinnelig lagt inn av linka-mor, her.

Svaret:


Den siste setningen har jeg lest flere ganger og får den ikke rett inn ... Må være innmeldt fra annet kristen trossamf. for å være medlem DNK?

Poenget er at man må være DØPT... så hvis man ikke er døpt i statskirken, men likevel ønsker å være medlem, må man døpe seg... dersom man ikke kan dokumentere at man er døpt i et annet kristent trossamf.

Believe me... det er det de egentlig mener!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:02   #38
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Jeg fikk gubben til å sjekke, han meldte seg ut for 9 år siden - han er fortsatt utmeldt

Men han står fortsatt i medlemsregisteret til Høyre, der han var medlem i et år (1999)...Han har vært medlem av et annet parti siden 2000/2001....

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:10   #39
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Jeg har sjekket og fått følgende svar:
Vi viser til e-post og bekrefter at du ikke står oppført i medlemsregisteret for Den norske kirke.


Jepp - da har min innsats for utmelding av DNK holdt stand.

SÅ lenge en av foreldrene er medlem av DNK, vil barna være "gjestemedlemmer" fram til de er 15 eller 18 (ved konfirmasjonen vil jeg tro) - Så må de sikkert melde seg ut da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:51   #40
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Er du utmeldt av statskirken (se her!)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Alle barn som ikke tilhører et annet trossamfunn (som det opplyses om fra foreldrene), blir automatisk innmeldt i Statskirken enten de døpes eller ikke. Mange som ikke er klar over dette og tror at det bare er å la være å døpe barna!

Dette stemmer ikke helt.
Barna følger mor.Er mor medlem blir barna det også.
Alle som ikke stod oppført som medlem noen annen plass når Statskirka skulle omgjøre sine dataregister ble automatisk medlem.
Jeg er verken døpt, konfimert eller gift i kirken allikevel "tok" de meg og barna mine som medlemmer.
Fikk meldt meg ut.
Trodde alle som stod oppført som medlem(bevisst eller ubevisst) fikk et brev i fjor jeg, der de skulle bekrefte om de ville være medlemmer? Slik at kirka kunne ordne opp i medlemsrotet sitt.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no