Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-11, 09:39   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg fikk Citz & milk i dag! Er den vanskelig å koble opp?

Om du kan sette i en stikk-kontakt er du på god vei.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 11:38   #42
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Vi har en Nespressomaskin, Le Cube, ingen av oss drikker kaffe med melk, og har hatt den i evigheter, eller i hvertfall i fem år. Jeg har aldri vært superbegeistret for den, og venter i mitt stille sinn at den skal dø så jeg kan få kjøpe en Rancilio Silvia.

Jeg liker ingen av Nespressokapslene jeg har smakt, men er i overkant kresen. Mannen synes derimot at kaffen er helt grei.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 13:11   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Tassimo er vi fornøyd med, eller dvs mannen, jeg drikker ikke kaffe.

Jeg syns den blir veldig dyr i bruk, også blir det veldig mye søppel med alle kapslene.

  Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 14:55   #44
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

hvordan er tassimoen?

Jeg kjøpte tassimo for et år siden. Da var den kommet for salg i Sverige. Jeg er veldig godt fornøyd med den.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 16:37   #45
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

hvordan er tassimoen?

Kaffen smaker høgg, men kakaoen er god. Min mor har tassimo, veldig dårlig utvalg i kaffe til den maskinen.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 17:45   #46
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Jeg har for ordens skyld ikke prøvd å lage kaffe på tassimoen altså. Bare kakao og chai latte.

  Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 18:11   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Jeg har lyst på en som lager god kakao.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 19:04   #48
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Kaffen smaker høgg, men kakaoen er god. Min mor har tassimo, veldig dårlig utvalg i kaffe til den maskinen.


Hehe! Smaken er som baken! Jeg elsker både cappucinoen og latten fra den maskinen. At det er veldig dårlig utvalg er jeg heller ikke enig i og det er flere ulike smaker på vei.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It

Sist redigert av amor : 25-12-11 kl 19:27.
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 19:05   #49
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har lyst på en som lager god kakao.

Har fått en Dolce Gusto i gave i fjor. Og den lager god kakao.
Ulempen er alt avfallet av kapslene.
Greit utvalg av kaffekapsler også, men jeg er ingen kaffekjenner altså. men fint med en for meg som drikker to kopper i uken.....

Det går forresten an å resirkulere kapslene altså. Bare å åpne de og ta ut gruten i matsøplet og deretter en liten skyll og i plastsøplet.... Veldig mye jobb når man drikker mye kaffe....

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 19:14   #50
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Kakaoen på tassimoen ble god ja. Det skal den ha, miljøsvinet.

  Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 19:22   #51
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Jeg er veldig fornøyd med min Tassimo. Synes ikke Gevalia er den beste kaffen, men har kjøpt en del på ebay - der er det massevis av god kaffe Nå kommer det visst også norsk nettbutikk i 2012, og visstnok større utvalg.

Tassimo har samarbeid med Terracycle hvor man kan sende inn brukte kapsler til resirkulering, så jeg samler de brukte kapslene og sender inn når jeg har mange nok (Skriver ut pakkelapp, og betaler ingenting for portoen selv).

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 19:25   #52
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.


Og jeg slutter aldri å forbause meg over hvor populær Nespresso-maskinene er på FP. Det hadde jeg aldri trodd. Miljøsvin-maskin produsert av Nestlé....

Akkurat det der stusser jeg også veldig på.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:30   #53
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Til info så ble det en Citiz and Milk. Ikke nyeste versjon, for vi likte bedre utseendet på den gamle. Så nå har vi en sånn en i hus:




Jeg er veldig fornøyd. Jeg hadde sett for meg mye styr med rengjøring av melkesteameren, men det er enkelt penkelt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:36   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Ingen som har probl m at melka svir seg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:41   #55
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Jeg har ikke det problemet, nei.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 15:43   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Lurer på om vi må klage. Det sitter ikke helt fast, men jeg må nedi der med tørkepapir hver gang, ellers kommer det et belegg der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 16:19   #57
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Lurer på om vi må klage. Det sitter ikke helt fast, men jeg må nedi der med tørkepapir hver gang, ellers kommer det et belegg der.

Jeg tørker også stort sett hver gang ..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 16:23   #58
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Hva mener dere med at dere må tørke? Og når? Etter bruk?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 16:24   #59
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er veldig fornøyd med denne, men jeg bruker ikke melkefunksjonen noe særlig. Koster mer enn Nespresso-maskinene, men du kan bruke vanlige kaffebønner uten at det er noe mer slit – billigere i lengden og mer miljøvennlig.

Vi har også en Krups-maskin og den er helt super. Synes kaffe av hele bønner smaker mye bedre enn kapselkaffe.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 17:24   #60
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin for dummies - hvilken passer oss best?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva mener dere med at dere må tørke? Og når? Etter bruk?

Nå er min brukt mye, og om jeg ikke fyller med vann og tørker med papir kan det bli litt melk som sitter fast, samme sted hver gang. Man skal jo ikke bruke kost og zalo egentlig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no