Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

[Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-13, 13:57   #41
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Jeg synes den var så utrolig fargeløs og slitsomt negativ. Den passet ikke meg, Tess var jeg heller ikke så veldig begeistret for, men den gav meg mer enn Yonondio.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:10   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.990
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

De er helt greie - diktanalysen, derimot. Der juksa jeg, gitt.

Diktanalyse?

Jeg er akkurat ferdig med 5'ern, og 6'ern ligger på nattbordet (skulle DN ringe meg så har jeg så mye på nattbordet at bare titlene ville fylle hele spalten). Jeg har tatt en liten pause bare fordi 6'ern er så innmari tykk. Jeg leser sakte av natur (pga. lettere dysleksi), og kjenner at jeg gruer meg litt til skikkelig tykke bøker. Men jeg har kost meg så mye med de foregående at jeg ikke helt vet hva jeg gruer meg til (2'ern var bare middels, men de andre har vært veldig bra).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:13   #43
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

De delene av seksern som verken er diktanalyse eller Hitler-essay, er veldig lesverdige. Særlig den biten om omhandler konas sykdom.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:15   #44
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.488
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Ja, jeg har mange bøker som har tatt vekk lesegleden. Diverse årsaker til det. De siste jeg husket som var plagsomme var:
- "Catherine Ms seksuelle liv". Her har vi en dame som skriver fantastisk! Og så er emnet analsex og gang-bang? I tillegg plaget tanken meg på hva som er psykologien bak det å ha en målsetning som "å alltid være tilgjengelig for alle". I forordet ble det påstått at damen hadde sex som hobby, jeg vil ikke karakterisere det som det.
- "Ulovlig norsk". Her ble jeg mer forbannet på redaktøren. Boken var så dårlig disponert etter min mening at hun motsa seg selv mellom del 1 og de andre to. Veldig bra å ha lest en tredjedel av boken og så funnet ut at "Nei, det var vel ikke akkurat det hun mente" Nesten som enhver FP diskusjon mao.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:20   #45
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

"Fuglane" fra videregående.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:24   #46
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Halvbroren! Den var så forskrekkelig at jeg kunne ha risikert å aldri lese mer i hele mitt liv.

Hellemyrsfolket, som vi leste i åttende klasse, var et skrekkelig dårlig valg også. Det er folk jeg gikk sammen med som jeg er helt sikker på at aldri har åpnet en bok igjen etterpå. De hadde nok ikke lest så mange før den heller og helt sikkert ingen etterpå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:38   #47
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Fuglane og Hellemyrsfolket er jo erkeeksempler på bøker man for guds skyld ikke må lese for tidlig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:39   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.990
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hellemyrsfolket, som vi leste i åttende klasse, var et skrekkelig dårlig valg også. Det er folk jeg gikk sammen med som jeg er helt sikker på at aldri har åpnet en bok igjen etterpå. De hadde nok ikke lest så mange før den heller og helt sikkert ingen etterpå.

Jeg har alltid vært glad i å lese og husker at jeg diskuterte mye og lenge med alle norsklærerene mine. Hvis målet deres var at elevene skulle få oppleve leseglede, hvorfor valgte de da så grusomme pliktbøker?

Jeg husker at vi leste Kimen av Tarjei Vesaas på videregående. Jeg holdt på å dævve. Jeg forsøkte å få oss til å lese Viktoria av Hamsun. Læreren min syntes det var et veldig interessant tema å diskutere med meg, men han stod på sitt. Det gjorde ikke underverker for innstillingen til norskfaget i den klassen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:43   #49
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Kimen er jo en fæl bok. Jeg har skrevet mellomfagsoppgave om den, så jeg har opptjent meg retten til å si det. (Jeg tok nemlig et fordypningsemne i Vesaas for å finne ut om det var ham eller meg det var noe i veien med, og konklusjonen er at det er mest ham. Fuglane, Isslottet, et par av novellene og en håndfull dikt er virkelig bra. Resten er mindre vellykkede eksperimenter, og Kimen er et ekspresjonistmareritt.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:43   #50
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Jeg leste Fuglane i 9. klasse og Hellemyrsfolket da jeg var ca. 19 og må si at det er bøker som har økt lesegleden betraktelig fremfor å drepe den.

Victioria prøvde jeg på egenhånd da jeg gikk på ungdomsskolen, og det var for tidlig. Jeg fant ikke frem igjen Hamsun før for tre år siden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:53   #51
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Nei, egentlig ikke som jeg kan huske.

Men det hender bøker blir lagt bort, og det er ikke alltid de blir tatt frem igjen. Arven etter Arn, Sofies Verden og Alberte-trilogien er eksempler på bøker som er godt over halvveis lest men som ble lagt vekk ved et tidspunkt og aldri tatt frem igjen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:56   #52
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Jeg er glad for å ha lest så godt som hele forfatterskapet til Vesaas, da. Det er jo så deilig å bitche om.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 14:58   #53
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Fuglane er jo vakker! Amalie Skram, derimot, var litt drepen. Jeg parkerte også i begynnelsen av Undsets Husfrue, selv om jeg hadde lest Kransen med glede.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:00   #54
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Fuglane er jo vakker! Amalie Skram, derimot, var litt drepen. Jeg parkerte også i begynnelsen av Undsets Husfrue, selv om jeg hadde lest Kransen med glede.

Mener du å si at du ikke har lest Korset? Korset er kanskje den eneste boka som jeg har ligget våken hele natta for å lese ut mens jeg gråt som et pisket skinn mer enn en gang!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:00   #55
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.928
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Jeg har også dårlige erfaringer fra Hellemyrsfolket på ungdomsskolen. Det var for tidlig. Og jeg var en sterk leser, som leste mye voksen litteratur. Jeg har fremdeles ikke tatt den frem igjen. Jeg har klart å lese noen av Amalie Skrams kortere bøker og har satt pris på dem, men jeg føler likevel til en viss grad at hun er ødelagt for meg.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:02   #56
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Jeg hadde stor glede av Hellemyrsfolket på videregående, men da var jeg gammel nok til å le litt av den stadig nedadgående spiralen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:03   #57
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mener du å si at du ikke har lest Korset? Korset er kanskje den eneste boka som jeg har ligget våken hele natta for å lese ut mens jeg gråt som et pisket skinn mer enn en gang!

Det må jeg nok innrømme at jeg sier, ja. Jeg holdt bare 10-12 sider ut i Husfrue, men da skal jeg revurdere det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:06   #58
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg hadde stor glede av Hellemyrsfolket på videregående, men da var jeg gammel nok til å le litt av den stadig nedadgående spiralen.

Ikke minst at man hadde lært om naturalismen og fant stor glede i analysen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:06   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Jepp. Livet er et karavaneserai. Gjennom det ene gikk jeg inn. Gjennom det andre gikk jeg ut.

Det var den første boken jeg ikke fullførte, og det var et sjokk. Jeg leste kun Superstjerne i et år etterpå, tror jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:07   #60
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Er det noen bøker som har (midlertidig) ødelagt lesegleden din?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ikke minst at man hadde lært om naturalismen og fant stor glede i analysen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no