Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-07, 23:32   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Opprinnelig lagt inn av Snill & grei, her.

Et menneske som setter jobben framfor det meste. Noen setter også jobben foran barna. I ekstreme tilfeller kan man lure på hvorfor i alle dager de har valgt å sette barn til verden.

Men det samme kan man jo spørre seg når det gjelder folk som er altfor gale, unge, syke, arbeidssky eller er sektmedlemmer, pedofile eller øksemordere. det er masse folk som objektivt sett ikke burde hatt barn. Men det å reprodusere seg handler jo ikke om rasjonelle valg. Det handler om følelser og instinkt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 09:43   #22
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men det samme kan man jo spørre seg når det gjelder folk som er altfor gale, unge, syke, arbeidssky eller er sektmedlemmer, pedofile eller øksemordere. det er masse folk som objektivt sett ikke burde hatt barn. Men det å reprodusere seg handler jo ikke om rasjonelle valg. Det handler om følelser og instinkt.


Ja, sant nok. Disse følelsene og instinktet går det ikke an å stagge, selv om det nok burde hvert gjort hos noen.

Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:50   #23
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

For meg er det en person som forsaker f.eks. tid med familien, for å stige i gradene. Jobber bevisst med dette som mål.

Jeg fikk en kommentar fra en person en gang: "Skal dere forsøke på nr.3??? Det overrasker meg, for jeg trodde du var sånn karrierekvinne."

Da slo det meg at enkelte stillinger kanskje signaliserer noe annet enn de er i realiteten. Jeg jobber som lærer i høyere utdanning, men har 80% stilling og veldig fleksible dager. Jeg kunnet drevet med forskning og reist litt, men er ikke motivert til det med små barn. En kollega av meg derimot er singel og jobber veldig veldig mye. Er ofte her i helgene også. Jeg tviler ikke på at han kommer til å få en sentral lederstilling en dag. Han er allerede på god vei. Men hans forsakelse av tid er overhode ikke aktuelt for meg. Det handler om prioriteringer og hva som er viktig. Hva man vil.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 14:15   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men det samme kan man jo spørre seg når det gjelder folk som er altfor gale, unge, syke, arbeidssky eller er sektmedlemmer, pedofile eller øksemordere. det er masse folk som objektivt sett ikke burde hatt barn. Men det å reprodusere seg handler jo ikke om rasjonelle valg. Det handler om følelser og instinkt.

Karrieremennesker, gale,arbeidssky og øksemordere. Samma hurven.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 14:36   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Jeg tenker et menneske som ikke er på stedet hvil i jobbsammenheng. Det er ikke et hverken positivt eller negativt ladet ord i min hjerne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 14:37   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Fru Lund er hun i reklamen for Mega. Hun med 4 hender.

Visste du ikke at jeg er Martha, Mim?

Ganske sikker på at Märtha får med ¨'en i navnet sitt selv.

Dog kan man ikke lenger være sikker på noen ting når det gjelder vår kjære prinsesse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 14:41   #27
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Karrieremennesker, gale,arbeidssky og øksemordere. Samma hurven.

Du glemte linedansere.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 15:12   #28
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men det samme kan man jo spørre seg når det gjelder folk som er altfor gale, unge, syke, arbeidssky eller er sektmedlemmer, pedofile eller øksemordere. det er masse folk som objektivt sett ikke burde hatt barn. Men det å reprodusere seg handler jo ikke om rasjonelle valg. Det handler om følelser og instinkt.

Forskjellen er vel at vi anser de karrieremenneskene som rasjonelle, fornuftige mennesker. Vi sammenligner dem ikke sånn helt uten videre med psykisk syke. (Jeg har i alle fall aldri gjort det før. )

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 15:29   #29
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Forskjellen er vel at vi anser de karrieremenneskene som rasjonelle, fornuftige mennesker. Vi sammenligner dem ikke sånn helt uten videre med psykisk syke. (Jeg har i alle fall aldri gjort det før. )

Det var vel ikke karrieremennesker generelt det var snakk om her, men ekstremutgaver (som sikkert kan regnes som å være innpå eller over grensen til mentalt ustabil eller lignende). Man kan sikkert lage veldig lignende argumenter om ekstremutgaver av folk som setter barna foran absolutt alt også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 15:40   #30
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det var vel ikke karrieremennesker generelt det var snakk om her, men ekstremutgaver (som sikkert kan regnes som å være innpå eller over grensen til mentalt ustabil eller lignende). Man kan sikkert lage veldig lignende argumenter om ekstremutgaver av folk som setter barna foran absolutt alt også.

Vel. Karrieremennesker kan kanskje være mentalt ustabile, men de fleste av dem må være psykisk friske. Ellers vil de ikke være i stand til å gjøre karriere. Derfor vil jeg på generell basis si at jeg anser karrieremennesker som mer psykisk friske enn pedofile øksemordere. :storsinnet:

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 20:25   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i begrepet "karrieremenneske"?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Vel. Karrieremennesker kan kanskje være mentalt ustabile, men de fleste av dem må være psykisk friske. Ellers vil de ikke være i stand til å gjøre karriere. Derfor vil jeg på generell basis si at jeg anser karrieremennesker som mer psykisk friske enn pedofile øksemordere. :storsinnet:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no