Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

To tekster om Marie Kondo

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-19, 18:35   #23
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: To tekster om Marie Kondo

Jeg fniser også av Marie Kondo og tøyser litt med uttrykket gnist av glede, jeg lo for eksempel godt av instagramposten til Bodleian library: Et bilde av den eldre delen av biblioteket, med masse vakre, gamle bøker fra golv til tak, med teksten « Over 13 million items, each of them ready to ignite a spark of joy”.

Jeg har sett tre episoder eller noe sånt, og fniser fortsatt, samtidig som jeg synes ryddefilosofien hennes egentlig ikke er noe nytt: Konsentrer deg om å rydde en type ting av gangen. Få oversikt over hva du har, behold det du trenger og liker, kvitt deg med resten. Det er jo ikke noe veldig revolusjonerende ved det, egentlig. Jeg trur heller ikke folk har vondt av å kjenne litt ekstra på takknemlighet for tingene de omgir seg med heller, så sjøl om jeg ikke akkurat driver og takker det avlagte tøyet mitt, så ser jeg jo at takkeritualet hennes setter i gang en refleksjonsprosess som neppe er usunn. Jeg er ikke kritisk til metoden - men jeg fniser av konmari-mem likevel.

Måten hun legger sammen klær på synes jeg er tull, skal sies. Jeg synes ikke det gir noe bedre oversikt i mitt skap, der flere av skuffene er over øyehøyde, og klærne får unødvendig mye brettemerker på lite strategiske steder. (Jeg hater å stryke.)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 23-01-19 kl 21:11.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no