Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Backup for wifi?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 06:24   #1
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Backup for wifi?

Jeg lurer på hva som er det beste backupalternativet for wifi. Altså om man har wifi som man ikke stoler på at fungerer når man trenger det. Jeg har null peiling på "data og sånn" og er gift med en mann med samme manglende interesse, så jeg setter min lit til at FP har Svaret. Jeg bor da for sikkerhetsskyld i USA. Finnes det noe som jeg kan plugge inn i iPhonen slik at jeg om nøden er stor kan bruke GSM? Tips mottas med stor takk.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 07:07   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Backup for wifi?

Apples Time Capsule?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 07:09   #3
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Backup for wifi?

... som er hva og fungerer hvordan? Som sagt helt dataamøbe og trenger teskje.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:24   #4
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Backup for wifi?

Du trenger altså en backup for bredbåndet? Så om komunikasjonen svikter ut mot verden så vil du ha en slags backupløsning slik at du fremdeles kan være på nett?

Har dere mobilt bredbånd der borte? Her fungerer det slik at man stapper en "minnepennlignende" sak i usbporten og surfer i vei. Evt så tror jeg du kan bruke iphone som modem ved hjelp av bluetooth. (trådløs overføringsstandard)

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:29   #5
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Backup for wifi?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Du trenger altså en backup for bredbåndet? Så om komunikasjonen svikter ut mot verden så vil du ha en slags backupløsning slik at du fremdeles kan være på nett?

Har dere mobilt bredbånd der borte? Her fungerer det slik at man stapper en "minnepennlignende" sak i usbporten og surfer i vei. Evt så tror jeg du kan bruke iphone som modem ved hjelp av bluetooth. (trådløs overføringsstandard)

Jepp. Noe som sikrer meg mot at jeg kan være på nett selv om bredåndet svikter. Jeg har jo gsm på iphonen, men den er litt upraktisk å skrive en tretimers eksamen på...

Mobilt bredbånd? Har null snøring. Som sagt amøbe. Kanskje bare ta en tur i applebutikken og høre om de var Løsningen?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:38   #6
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Backup for wifi?

Nå vet ikke jeg hvilket abo. du bruker, men gå inn på leverandøren din sin side å se etter mobile broadband.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 13:00   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Backup for wifi?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jeg lurer på hva som er det beste backupalternativet for wifi. Altså om man har wifi som man ikke stoler på at fungerer når man trenger det. Jeg har null peiling på "data og sånn" og er gift med en mann med samme manglende interesse, så jeg setter min lit til at FP har Svaret. Jeg bor da for sikkerhetsskyld i USA. Finnes det noe som jeg kan plugge inn i iPhonen slik at jeg om nøden er stor kan bruke GSM? Tips mottas med stor takk.

Du kan benytte din iPhone som "modem" ja. Det kan du vel gjøre via Bluetooth eller via medfølgende kabel (husker ikke helt om det funker via kabel...).

Det kommer snart også en oppgradering til iPhone slik at du kan koble til den som at den var en wlan-ruter (altså kan da flere maskiner samtidig dele internettforbindelsen telefonen har).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 13:08   #8
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Backup for wifi?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Du kan benytte din iPhone som "modem" ja. Det kan du vel gjøre via Bluetooth eller via medfølgende kabel (husker ikke helt om det funker via kabel...).

Det kommer snart også en oppgradering til iPhone slik at du kan koble til den som at den var en wlan-ruter (altså kan da flere maskiner samtidig dele internettforbindelsen telefonen har).

Takketakk! Skal få sjekket det ut. I natt var backupen nøkkel til venners hus, men jeg slapp heldigvis å bruke den. Må definvt ha et alternativ som innebærer at jeg kan bli hjemme.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:17   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Backup for wifi?

Bare ha et godt abo i henhold til databruk.......

Annen backup kan såklart være åpne eller dårlig beskytta nettverk i nabolaget ;-)

(har tilgang til et par WEP-beskytta nett i nabolaget... WEP = i praksis ingen beskyttelse...) ;-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:20   #10
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Backup for wifi?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Du kan benytte din iPhone som "modem" ja. Det kan du vel gjøre via Bluetooth eller via medfølgende kabel (husker ikke helt om det funker via kabel...).

Funker med kabel også, ja. Søk på "tethering", MM, så lærer du om det.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no