Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Noen som bruker dreamweaver?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 22:33   #1
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Noen som bruker dreamweaver?

Jeg har så lyst å bruke dreamwiever til å lage ny hjemmeside.. da vil jeg lage mal og stilark.. men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne

noen som har noen kjappe tips? pleier å finne utav ting selv, men ennå har det ikke gått opp et lys for meg..

trenger bare litt starthjelp ikke noen toutrials.. det er det verste jeg vet....

Håper det er noen her som kan hjelpe :ber:

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:45   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som bruker dreamweaver?

Jeg bruker Dreamweaver, men har ikke tid til å gi noe kurs akkurat nå. Hvilken versjon har du? De nyeste versjonene har jo maler som du kan bruke og som er veldig lette å bare endre på layoutmessig.

Ellers så anbefaler jeg deg å kjøpe deg en enkel bok om Dreamweaver. Det gjorde jeg, og lærte masse om det. Kjekt å ha ei bok å slå opp i når man står fast, og lese litt i før man begynner. Da ser man litt mer hvilke muligheter man har. Har ingen anbefalinger, da den boka jeg har er for en av de første versjonene, og det har jo kommet mange forbedringer etter det.

Lykke til! Det er skikkelig moro når man får det til, og man har mange muligheter til å lage skikkelig fine og personlige sider.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:39   #3
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Noen som bruker dreamweaver?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg bruker Dreamweaver, men har ikke tid til å gi noe kurs akkurat nå. Hvilken versjon har du? De nyeste versjonene har jo maler som du kan bruke og som er veldig lette å bare endre på layoutmessig.

Ellers så anbefaler jeg deg å kjøpe deg en enkel bok om Dreamweaver. Det gjorde jeg, og lærte masse om det. Kjekt å ha ei bok å slå opp i når man står fast, og lese litt i før man begynner. Da ser man litt mer hvilke muligheter man har. Har ingen anbefalinger, da den boka jeg har er for en av de første versjonene, og det har jo kommet mange forbedringer etter det.

Lykke til! Det er skikkelig moro når man får det til, og man har mange muligheter til å lage skikkelig fine og personlige sider.

Jeg har 8

Tror jeg har blitt så vandt med frontpage at jeg ikke klarer helt å sette meg inn i et nytt program

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:57   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som bruker dreamweaver?

Jeg bruker Dreamweaver, men synes kanskje det er litt for omfattende til at det nytter å gi en innføring skriftlig her...

Er forøvrig veldig fornøyd med programmet, så om man har muligheten til å sette seg inn i det, så synes jeg absolutt det er verdt det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:05   #5
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Noen som bruker dreamweaver?

Jeg ahr sldri følt meg så dum i noe program før..

Har pleid å lære meg program bare ved å gå inn og se litt.. alt fra photoshop til lønns og regnskapsprogram..

hva er det som er galt med meg..

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:15   #6
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som bruker dreamweaver?

Google: 'Dreamweaver tutorials'


Jeg bruker textmate (textpad når jeg må bruke PC)

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:30   #7
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Noen som bruker dreamweaver?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Google: 'Dreamweaver tutorials'


Jeg bruker textmate (textpad når jeg må bruke PC)

Takk for svar, men jeg liker bare ikke toutrials det er så tull mye før man kommer til stykket.. trenger bare bittelitt starthjelp....

Har og dreamweaver for dummies, men den er jo på over 800 sider.. og der er det virkelig slitsomt å lese.. for der er jo alt forklart inn i den minste detalj.. sånnt liker jeg ikke

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:39   #8
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som bruker dreamweaver?

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Takk for svar, men jeg liker bare ikke toutrials det er så tull mye før man kommer til stykket.. trenger bare bittelitt starthjelp....

Har og dreamweaver for dummies, men den er jo på over 800 sider.. og der er det virkelig slitsomt å lese.. for der er jo alt forklart inn i den minste detalj.. sånnt liker jeg ikke

Med den boken og google så tror jeg du har den hjelpen du trenger. Stå på!

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:45   #9
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Det jeg egentlig lurer på er:

Hvis jeg vil lage en ramme med avrundede kanter.. med et banner over meny i toppen av rammen og tekst bilder under menyen..

i FP bruker jeg tabell til dette.. skal jeg bruke tabell i DW og eller noe annet..

når jeg lager en mal.. lager jeg bare evt. selve tabellen da? legger jeg inn meny med linker.. hovedgrunnen til at jeg vil ha en fast mal er at jeg endrer adressen på gjesteboken min ofte og jeg gidder ikke gå inn og endre den på 50 undersider hver gang..

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Med den boken og google så tror jeg du har den hjelpen du trenger. Stå på!

HAr ikke tid til å sitte å lese i mange uker før jeg begynner.. jeg skulle helst begynt i går

det er så mye å lese før man kommer til stykket og for å få vite de få tingene jeg trenger så må jeg kanskje lese 400 sider først og det orker jeg bare ikke

derfor hater jeg sånne ting

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no