Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Nettbrett som er billig, men bra?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-16, 19:50   #1
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Nettbrett som er billig, men bra?

Finnes det?
Et av barna "trenger" nytt nettbrett. Vi vil ha skjerm på rundt 10 tommer, og brettet kommer i hovedsak til å brukes til enkle spill, samt youtube og Netflix.
Vi har lite peiling på hva som er bra, har sett på litt tester, men ikke blitt mye klokere. Finner ikke så mange tester av de billigere brettene, og vi vil ikke legge mer enn ca 2000 kr i brettet, om vi kan få et greit brett til den prisen. Er det noen som har forslag til aktuelle brett?

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 19:57   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettbrett som er billig, men bra?

Jentene har Kindle Fire Kids edt. Det fungerer veldig bra til deres bruk. Det er 7 tommer da, men Kindle Fire HD får du som 10 tommer. Det får gode anmeldelser på Amazon ser jeg. Det er jo masse Amazon greier som følger med da, og om det ikke er av interesse er det kanskje ikke så aktuelt. Vi har Amazon Prime så for oss er det jo ypperlig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 20:09   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettbrett som er billig, men bra?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jentene har Kindle Fire Kids edt. Det fungerer veldig bra til deres bruk. Det er 7 tommer da, men Kindle Fire HD får du som 10 tommer. Det får gode anmeldelser på Amazon ser jeg. Det er jo masse Amazon greier som følger med da, og om det ikke er av interesse er det kanskje ikke så aktuelt. Vi har Amazon Prime så for oss er det jo ypperlig.

Har du prøvd om det virker i Norge? Kindle Fire virka nemlig ikkje i Norge, sist eg undersøkte, men det er eit par år sidan.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 20:14   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettbrett som er billig, men bra?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Har du prøvd om det virker i Norge? Kindle Fire virka nemlig ikkje i Norge, sist eg undersøkte, men det er eit par år sidan.

Det har jeg ikke, nei. De fikk det til jul, og vi har ikke vært i Norge siden. Men det finner jeg forhåpentligvis snart ut.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 20:27   #5
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nettbrett som er billig, men bra?

Samsung sine har god klarhet i bildene sine. Jeg velger Samsung fordi jeg ønsker gode skjermer.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 12:46   #6
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nettbrett som er billig, men bra?

Komplett har Lenovo 10" brett på tilbud nå. https://www.komplett.no/product/8912...b-midnatt-blaa

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 12:47   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nettbrett som er billig, men bra?

Barna mine har Lenovo. Funker bra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 09:28   #8
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Nettbrett som er billig, men bra?

Takk for tips. To av barna ha Samsungbrett fra før av, som vi har vært fornøyd med. Jeg lider av beslutningsvegring. Har lite peiling på nettbrett og data, og synes det er vanskelig å bestemme seg for hva som er best (eller godt nok, for den saks skyld).
Det Lenovobrettet så forsåvidt også greit ut, er det noen som vet om skjermen på det er bra? Jeg ser at oppløsningen er 1280x800, men det sier meg svært lite - er det godt nok?

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 14:46   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nettbrett som er billig, men bra?

Se Lenovo sammenlignet med Samsung i butikk. Du må jo se på dem du ønsker. Men Samsung var i en egen klasse da jeg sammenlignet.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 16:12   #10
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Nettbrett som er billig, men bra?

De har veldig lite utvalg på nærmeste Elkjøp (og andre butikker i samme kategori er et stykke unna), men jeg var innom og kikket på det lille de hadde. Heller mot et Samsung-brett, Galaxy A eller noe sånt, tror jeg det het.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no