Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Pokemon Go uten wi-fi?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-16, 19:13   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Pokemon Go uten wi-fi?

Mine to tolvåringer får ikke logget seg på Pokemon Go uten å være på wifi. De spiller på mobilnett, men innimellom kastes de ut av spillet, og da kommer de ikke inn igjen uten å ha funnet wifi. Takk til kafeen i Frognerparken som forbarmet seg over dem i dag!

De sier at dette ikke er noe problem på Iphone, men selv har de Samsung. De skal ha sjekket innstillingene, og det er ikke noe der.

Noen som har opplevd det samme, og som kan si hva jeg skal sjekke i innstillingene? For det må vel være der det ligger. Et spill som skal spilles ute, kan jo ikke være avhengig av wifi!?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 19:28   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go uten wi-fi?

Poden spiller stadig uten wifi, men riktignok på iPhone. Et par ganger hvor det var dårlig dekning i Spania, så måtte han finne wifi for å få logget seg på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 19:30   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go uten wi-fi?

Guttungen og jeg spiller på Samsung, og innimellom fryser spillet og det hjelper ikke logge av, for da får vi ikke logget på igjen. Når det skjer, må vi ta en omstart på telefonen før vi får logget oss på Pokémon Go. Aner ikke hvorfor, men etter restart kommer vi alltid inn igjen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 19:39   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go uten wi-fi?

Dette har jeg aldri opplevd, og jeg spiller på en Huawei-tlf. Poden også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 20:17   #5
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Pokemon Go uten wi-fi?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Guttungen og jeg spiller på Samsung, og innimellom fryser spillet og det hjelper ikke logge av, for da får vi ikke logget på igjen. Når det skjer, må vi ta en omstart på telefonen før vi får logget oss på Pokémon Go. Aner ikke hvorfor, men etter restart kommer vi alltid inn igjen.

Vi prøvde restart i dag, uten at det hjalp. Vi prøvde også å sette opp en hotspot på farens telefon, for å se om det var tilstrekkelig for å komme på. Internett er internett, tenker jeg, og lurer på hvorfor spillet nekter å starte opp på mobildata. De spiller det på mobildata, men må innom et sted med wifi for å få startet spillet.

Oh store Google gir meg heller ikke noe fornuftig svar.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 20:39   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pokemon Go uten wi-fi?

Skrur de av WiFi når de er ute? Det hender jeg får trøbbel hvis mobilen ser et nettverk den ikke klarer å logge seg på, da glemmer den å bruke 4g. Jeg har derfor begynt å skru av WiFi hver gang jeg er ute.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 21:10   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pokemon Go uten wi-fi?

Jeg spiller på sony. Noen ganger husker jeg å slå av wifi, andre ganger ikke (prøver å huske det for å bevare batteriet litt mer. og prøver å huske å slå på når jeg kommer hjem for å ikke bruke hele kvoten på ei uke..)

Det hender at spillet låser seg, men da bare lukker jeg det (eller, for enkelhets skyld alle åpne apper) og åpner igjen, null stress.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 21:17   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go uten wi-fi?

Hiawata hadde noe av det samme, og der var det fordi google playstore måtte ha tilatelse fo å bruke mobildata i bakgrunnen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no