Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

7-seter

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-11, 13:20   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

7-seter

Ser det er masse tråder her, men ser også at det er noen som er flinke til å svare så jeg prøver meg.

Vi har i dag en Lancer 2005 stasjonsvogn, jeg er happysnappy med den, men mannen vil ha 7-seter. Vi har bare to unger og klarer oss uten, men han mener vi snart må kjøre unger rundt på cuper osv, sånn at vi trenger det.

Nå har det kommet opp at vi trenger en bil til i løpet av våren, så da må vi begynne å se.

Mannen min har egen bedrift og bilen blir da kjøpt på firmaet hans. Dermed er det for oss sansynligvis mest lønnsomt å kjøpe helt ny bil, da får man fratrekk for mva. Nesten nye biler har ikke mva, men verditapet er ofte mindre enn momsen, så derfor ny altså.

Jeg synes det er grisemye penger det er snakk om, og ønsker å orientere meg litt hva som finnes til en OK pris. Mao. BMW, Porsche, Volvo og Audi utgår.

Vi har sett på Mitsubishi Outlander. Men vi må vel også se på flere. Hva finnes hos de ulike produsentene av OK 7-seterbiler? Peugot, Mazda, Opel, Toyota, Skoda osv. Om den er litt billigere enn Outlander så er det helt OK.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 13:40   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7-seter

Vi har nylig kjøpt 7-seter. Vi endte opp med en Peugeot 5008. Vi prøvekjørte flere og likte denne best i den prisklassen. Vi betalte 340 000 for helt ny bil.

Skoda har ingen 7-setere. Ellers ville det vært aktuelt. Vi var strålende fornøyd med den forrige bilen vår; Skoda Fabia.

Jeg kjenner flere som skryter fælt av Ford S-max, men jeg har en sånn greie på at jeg ikke vil eie Ford igjen, så den var aldri oppe til vurdering.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 13:47   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 7-seter

Ford er ikke min favoritt den heller, etter alt for mange svinedyre verkstedregninger.

Da skal vi absolutt sjekke ut Peugot. Takk skal du ha!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 13:52   #4
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7-seter

Ikke kjøp syvseter, da slipper dere kjøring til kamper. :Visdomsord:

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 13:55   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 7-seter

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Ikke kjøp syvseter, da slipper dere kjøring til kamper. :Visdomsord:

Akkurat det samme har jeg prøvd å si.

Jeg mener egentlig at vi kan kjøpe en pent brukt Polo som 'konebil' til meg, og så beholde Lanceren en stund til.

Problemet er at vi har bakovervendt fastmontert stol, så det å ta med EN ekstra 7-åring byr på problemer. Minsten er tre nå, så det er vel ikke lenge før vi bytter til beltestol, så da er det problemet ute av verden.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 14:10   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 7-seter

Vi hadde peugeot 806 før, nå er den erstattet med 807.

807 er en veldig god familie bil med 7 enkle seter (ikke benk). Derfor er det greit med plass baki til barneseter o.l. Vi kjørte ofte 2-2-2 og hadde midtgangen fri.

Nå har vi en 5008, 7 seter.
Denne har en veldig god kjørekomfort men er trangere i baksetene.
Andre rad har 3 seter og disse legges enkelt flat ned. De to bakerste er nedfelt og løftest opp. De setene er noe mindre og trangere. Er ikke plass til store barneseter der for å si det sånn.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 14:32   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 7-seter

Det som vel her da er mest aktuelt blir en 5+2-seter, da kanskje biler som Touran og S-Max er vel det jeg først vil trekke fram. Siden det er snakk om firma er vel kanskje også leasing aktuelt, så man kan jo se på avtalene forskjellige kan tilby på det området. Ønsker man noe større kan man sjekke Sharan og Galaxy, men det blir vel gjerne mer enn dere trenger kanskje. Det blir mer "ekte" 7-setere, mens det for 5+2-seterne er lite bagasjeplass igjen.

Outlander har ulempen med at den ikke kan settes opp som 6-seter. Tredje seterad er "to-i-ett", hvilket gir noe dårlig utnyttelse av bagasjerommet når bare 6 seter benyttes. Primære fordelen med Outlander er at man får en bil som har 4WD (og så ser den ganske stilig ut...).

Nå har de fleste merkene i løpet av januar fått 5 års garanti. Dette sentralt i henhold til firmabil ettersom næringskjøp ikke er underlagt 5 års rekalamsjonsrett.

Verkstedregninger etter hvert vil jo gå på firmaet, men det er jo noe man får vurdere. Jeg ville vel ha sagt lave verkstedregninger er ikke akkurat noe jeg forbinder med Peugeot. Det man ellers kan se på er jo også hva leverandøren tilbyr hvis det skal være noe krøll med bilen slik at den blir stående på verksted uplanlagt - f.eks. da slik som VW har det med sin "Mobilitetsgaranti" så lenge man følger service hos dem også.

Man kan jo vurdere prisen på bilen opp i mot det skattemessige også. Dyrere firmabil = mer som legges på inntekten og som skal skattes for. Ikke at det nødvendigvis er all verdens sum for å velge en bil som koster 100 000 kr ekstra.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 19:36   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 7-seter

Takk for mange flotte og utfyllende svar her!!

Det blir noe å tygge på.

Selv om det er firmabil, så kommer på en måte pengene fra samme sted, det er et enkeltmannsforetak, så de pengene som brukes på bil nå er de samme pengene som ikke kan taes ut i lønn. Så prisen har noe å si.

Leasing ja, kanskje vi burde se på det. Mye å sette seg inn i.

Akkurat det med at de bakerste setene ikke er delte, tror jeg ikke har så mye å si. Jeg tror vi enten har en skokk med unger som skal på kamp, eller vi pakker til helgetur. Vi drar (forhåpentligvis ikke) på helgetur med en skokk med unger. Kanskje en ekstra.

Mannen min har veldig lyst på en Outlander, jeg har ikke lyst til å bruke fullt så mye penger, men hva gjør man vel ikke for husfreden

(vi flyttet fra Oslo til Øvre Romerike for snart ett år siden, kvittet oss med et par millioner i gjeld, da synes jeg det er litt tullete å blåse opp gjelda med en ny halv million nå)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 19:36   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 7-seter

Er det noen forskjell på firmabilbestkatning om det er leasing eller kjøp forresten? Vel - det aner meg at det sikkert ikke er det, iom at bruksfordelen er nøyaktig den samme.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:20   #10
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: 7-seter

Vi har ny Renault Grand Scenic og er aldeles strålende fornøyd Likeså barna. Første bilen de ikke klager over bilsyke. Luftig interiør med store glassflater og god utsikt fra kupéen. Relativt mykt satt opp men jeg opplever den som presis og lettkjørt.


Eneste vi angrer på er at vi ikke ventet litt og fikk versjonen med 1.5 DCI 110hk og EDC dobbeltkløtsj automatgir. Glimrende drivlinje som bruker 0.5 på blandet og som man kan få for kr 330 000,-.


Sjekk 3. seterad på ulike 7setere. Plassforholdene varierer en god del, likeså sikkerheten. På noen modeller er 3. seterad nærmest limt inntil bakvinduet.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:27   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 7-seter

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Er det noen forskjell på firmabilbestkatning om det er leasing eller kjøp forresten? Vel - det aner meg at det sikkert ikke er det, iom at bruksfordelen er nøyaktig den samme.

Nei, det er ikke det. Men med leasing bytter man gjerne oftere, og beskatningen er vel lavere for en bil som er over 3 år så vidt jeg husker.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:34   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7-seter

Jeg er superfornøyd med vår Toyota Avensis Verso, men den selges vel dessverre ikke som nybil i Norge, og utgår dermed.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:37   #13
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: 7-seter

Jeg har to barn og trenger plass til å ha med ekstra unger, og kunne dra på ferie med mine to. Valget falt på Ford Grand C-max, lillebroren til S-max. Den har ikke fullt midtsete bak, men er utrolig fleksibel i seteløsningene, noe som gjorde at den danka ut Touran for meg. God å kjøre var den også. Jeg gleder meg til å få ny bli.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 13:19   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 7-seter

Sol - vi har også sett på C-max. Dvs mannen har og han var begeistret. Den var ikke veldig stor, men han mener det var mye bil for pengene. Vi har fått tilbud på en bil som ikke har den minste motoren, den har automat, diesel, hengerfeste, skiboks i bilens farge, automatisk lukeparkering, ryggekamera og en hel masse fiksfaks for 420 000. Iom at vi bare har to barn selv, så er vi ikke avhengig av å kunne ha tre barneseter i rad nummer to synes jeg. Baksetene er til de gangene vi har ekstra passasjerer i ny og ne. Og skulle vi ha passasjerer og bagasje så er det alltids litt plass i skiboksen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:20   #15
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: 7-seter

Akkurat hvorfor jeg valgte bilen, mkj!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:28   #16
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 7-seter

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Nei, det er ikke det. Men med leasing bytter man gjerne oftere, og beskatningen er vel lavere for en bil som er over 3 år så vidt jeg husker.


Ja den er det. Vi leaset en tre år gammel bil som firmabil og det er vesentlig billigere.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 21:02   #17
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7-seter

De to bakerste setene i Outlander er latterlige og knapt noe jeg ville brukt som nødløsning. Faren min har en slik (2008 eller 2009-modell) og det var med hjertet i halsen jeg lot Størsta sitte på bakerste rad. Ellers er bilen både stilig og praktisk.

Vi kjøpte oss 7-seter denne uka og landet på Ford S-Max, etter 3 års vurdering, ønsking og drømming. Den har alt vi ønsker oss av en bil, unntatt firehjulstrekk.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 21:13   #18
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 7-seter

Vi har en meget pent brukt Peugeot 307 SW, og jeg er veldig nøgd. Nå har jeg kjørt med et sete helt bak i stedenfor et sete i midten en stund, og det funker veldig, veldig greit når noen skal være med snuppa hjem. Blir litt mindre styr enn når man skal ha 3 seter på rekke og ras.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 09:46   #19
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: 7-seter

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Vi har en meget pent brukt Peugeot 307 SW, og jeg er veldig nøgd. Nå har jeg kjørt med et sete helt bak i stedenfor et sete i midten en stund, og det funker veldig, veldig greit når noen skal være med snuppa hjem. Blir litt mindre styr enn når man skal ha 3 seter på rekke og ras.


Vær obs på klaringen mellom 3. seterad og bakvinduet. På enkelte 7setere er det skremmende liten klaring.

Her er oversikt over klaringen på noen modeller:

Touran: 9 cm
Grand C-max: 6 cm
Mazda 5: 9 cm
Grand Scenic: 21 cm
C4 Picasso: 10 cm
Zafira: 14 cm

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 11:54   #20
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 7-seter

Vi har en Peugeot 806. Skulle jeg kjøpe syvseter på nytt så ville det bli en Peugeot 807. Innmari god på vinterføre også. Kan ta ut og inn seter etter behov, og alle sitter like komfortabelt. Eneste vi savnet i vår 806 var en midtkonsoll foran til å oppbevare drikke og annet, men det laget mannen min.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no