Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vårdress til gutta ... hvilken?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-13, 14:27   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vårdress til gutta ... hvilken?

Svigers skal spønse oss med vårdresser til gutta. ()
Men hva skal vi velge? Pris ER et tema altså, så dress til over tusenlappen er uaktuelt (vi skal tross alt ha to).
Har dere noen forslag?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 14:32   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Når de er så store synes jeg det er mest praktisk med todelt slik at de på de varmeste, og vindstille, dagene kun har på seg buksene og så evt strikkagenser eller bare fleecejakke - har du tenkt på dette? I så fall kan jeg anbefale Colorkids sine softshellignende som de selger på Coop Obs, eller de litt varmere skallbuksene fra Skogstad og skalljakker fra Kaxs (KappAhl) eller Skogstad. Vi har hatt et todelt sett fra Reima med samme vannsøyle (5000), men det nyttet ikke engang å sitte i duggvått gress uten at det trakk gjennom, og de var nok hakket for tynne så her har vi hatt mest glede av de rimeligere alternativene

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 14:35   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Når de er så store synes jeg det er mest praktisk med todelt slik at de på de varmeste, og vindstille, dagene kun har på seg buksene og så evt strikkagenser eller bare fleecejakke - har du tenkt på dette? I så fall kan jeg anbefale Colorkids sine softshellignende som de selger på Coop Obs, og skalljakker fra Kaxs (KappAhl) eller Skogstad. Vi har hatt et todelt sett fra Reima med samme vannsøyle (5000), men det nyttet ikke engang å sitte i duggvått gress uten at det trakk gjennom, og de var nok hakket for tynne så her har vi hatt mest glede av de rimeligere alternativene

Ja jeg tenkte på todelt selv, så det var bra at du nevnte det.
Så bukse fra Colorkids og jakke fra Kaxs da?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 14:39   #4
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Ja, jeg er i alle fall storfornøyd med dette til mine Buksa fra Colorkids er nok ikke like vannavstøtende som skallbuksa fra Skogstad, men den er mykere, lettere og puster bedre, synes jeg. Er det sølepytter ute kjører vi nesten uansett regnbukse nedentil på denne årstiden, og så hjelper det jo på med en fleecebukse under på dager hvor det fort blir kaldt å bli våte (men da må man nesten ha litt tykkere mellomplagg under buksa uansett).

Vi kjører samme bekledning til våren som til høsten og varierer heller med hva vi bruker som mellomplagg for å justere temperaturen. På den måten får vi brukt klærne over en lengre periode, og det er jo bare såå deilig å slippe en svær dress (som gjerne er for stor i starten av året og for snau i slutten av året om man planlegger å bruke den både vår og høst i den alderen dine er i nå) som uansett blir for varm på de varmeste vårdagene.

Hvilken størrelse bruker dine i ytterklær nå? Jeg kan godt google etter tilbud for deg, om du vil.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 14:58   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Du er en knupp snuppa! :smask:
De bruker 98/104 men i dressene/buksene/jakkene vil jeg 104 så de kan bruke dem litt.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 14:59   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Jeg kjøpte en utebukse fra H&M i fjor, den var veldig bra, og jeg tror jeg bare betalte 199 eller 299 for den. Den var vanntett og pustet greit. Her har de hatt skogstadjakker de siste årene, og de har jeg vært fornøyd med. I år fikk lillebror hhjakke til jul, den virker bra, den kostet 699 på full pris.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:10   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Skogstadklærne er veldig greie og vanntette.
Har du sett på flust.no? De har hatt en god del på tilbud.
Familiebutikken har også noen rabatter nå.
Helly hansen er også gode.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:14   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Om du vil så kan jeg sjekke barnas hus outlet for deg, de har vårdresser fra reflex til 200 og 350 nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:17   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Om du vil så kan jeg sjekke barnas hus outlet for deg, de har vårdresser fra reflex til 200 og 350 nå.

Har de det? Jøss. Er det nett eller "fysisk butikk"? Ja hvis du vil se på todelte dresser for meg så setter jeg stor pris på det.

Polarjenta: Da noterer jeg meg H&M også. Jeg tenker liksom ikke på dem når det gjelder den type klær, vet ikke hvorfor egentlig.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:23   #10
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Ikke nettbutikk med de prisene. Jeg er ikke sikker på om de har todelt, du kan jo ringe de å spørre kanskje? jeg vet de har hele dresser da, for jeg kjøpte for noen andre før i uka. De kostet tohundre å er helt vann og vindtette.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:25   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Kjøpte en dress på G-sport for noen uker siden. Merket var Vill. Mottakeren (4) er fornøyd med den. Ser den koster 399 på Gmax, jeg kjøpte som sagt på en vanlig G-sport (i en by der Gmax ikke finnes).


Ellers har jeg brukt HellyTech skallbukse på datteren min siden hun var kanskje fem-seks år. Den har ikke seler, bare strikk i livet, så kanskje ikke så aktuell på mindre barn.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:29   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kjøpte en dress på G-sport for noen uker siden. Merket var Vill. Mottakeren (4) er fornøyd med den. Ser den koster 399 på Gmax.


Ellers har jeg brukt HellyTech skallbukse på datteren min siden hun var kanskje fem-seks år. Den har ikke seler, bare strikk i livet, så kanskje ikke så aktuell på mindre barn.

Jeg aner ikke ang. seler eller bare strikk...Jeg har visst tenkt bare strikk selv, men hva vet vel jeg? Jeg blir iallefall mer og mer sikker på at jeg vil ha todelt. Men kanskje jeg bør kjøpe bukse med seler?!
Odelia: Hva sier du? Hva har du til trolla dine?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:33   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.559
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Jeg er overraskende fornøyd med Leketøy-dressene som Podens farmor kjøper på OBS. Vet ikke hva hun betaler for den, men det er neppe mye.

Jeg ville ikke valgt todelt til dem med mindre de kler på seg selv. Vårdressene skal jo uansett være uforet, så det spiller ingen rolle på de varme og vindstille dagene, er det vått må begge lag på uansett og er det helt tørt kan man likegodt droppe hele dressen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:35   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Et av barna på min avdeling(småbarn) har Reflex-dress, den holdt overraskende godt vannet ute.
H*n satt lenge med knærne i vanndammen uten at det gikk igjennom.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:43   #15
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårddress til gutta...hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er overraskende fornøyd med Leketøy-dressene som Podens farmor kjøper på OBS. Vet ikke hva hun betaler for den, men det er neppe mye.

Jeg ville ikke valgt todelt til dem med mindre de kler på seg selv. Vårdressene skal jo uansett være uforet, så det spiller ingen rolle på de varme og vindstille dagene, er det vått må begge lag på uansett og er det helt tørt kan man likegodt droppe hele dressen.

De kler på seg selv stort sett.
Iallefall i barnehagen, hjemme er de plutselig mye dårligere til det.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 16:07   #16
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vårdress til gutta ... hvilken?

Om dress, kan jeg anbefale Reflex. Kjempegod og ok pris

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 16:58   #17
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vårdress til gutta ... hvilken?

Hadde satsa på skallbukse og jakke fra XXL (Stormberg, HH, Didrikson) eller vårdress i samme merker.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 17:00   #18
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vårdress til gutta ... hvilken?

Jeg har testa reflexdress for første gang i vinter til minste, og er veldig fornøyd med den.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 17:02   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårdress til gutta ... hvilken?

Ja, reflex har jeg også vært fornøyd med.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 17:08   #20
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårdress til gutta ... hvilken?

Men reflex har vel bare hele dresser, eller tar jeg feil?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no