Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-14, 21:17   #1
Nicki
Aktiv
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 173
Nicki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Ja det lurer jeg på

Flyet vårt går 06:50, når burde vi senest være på Gardermoen for å rekke innsjekking og sikkerhetskontroll?

__________________
2002 2005
Nicki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 21:20   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

2 timer før.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 21:21   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

To timer foer paa utenlandsreiser, en time holder gjerne for innenlandsreiser.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 21:23   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Det kommer litt an på hvor dere skal. Til USA ville jeg hatt mer tid enn til europeiske destinasjoner.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 21:53   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Skal du parkere bil først, og er det reservert plass? Eller mener du tid fra du er i avgangshallen? Ingen spesialbagsje?

To timer er godt med tid, men ikke mye tid til å shoppe tax Free. Lurt å se etter oppdatering på www.osl.no.

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 05-07-14 kl 21:59.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-14, 22:29   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Jeg syns jeg har god tid når jeg er der 40 min før avgang, men jeg reiser aldri med innsjekket bagasje, da. Når vi reiser med familien pleier vi å ha en time. Fortsatt uten innsjekker bagasje. Da har vi alltid masse tid.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 01:22   #7
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Vi var på Gardermoen for en uke siden. Flyet gikk 07.20 og vi var på plass 05.30. Det var kø, kø , kø. Kø til innsjekkingsautomater, bagdrop og laaaang kø gjennom sikkerhetssjekken. Vi skulle til UK, og det var kjempekø foran passkontrollen også. Vi hadde ikke god tid til slutt...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 09:27   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Føkk, vi var det i dag litt over halvannen time før og rakk flyet med to minutters margin. Køer overalt, innskjekkingsautomater som ikke funka og 37 minutter i sikkerhetskontrollen. Vi måtte beinfly ned til gaten i sikksakk mellom fjåmete turister. Tips om du må løpe: husk at ingen går bak taxfree-en. Alle går gjennom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 09:30   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Er det så ille der nå? Pokker, da får vi et mareritt på onsdag. (Jeg SA vi ikke skulle bestille et morgenfly! ) Jeg ville trodd at halvannen time var mer enn nok tid - tror aldri jeg har vært der tidligere før.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 09:44   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Åh, jeg er så elendig reisesyk på den dagen vi skal reise så jeg fikk helt hjertebank her bare jeg leste dette nå.
Men vi skal dra fra Rygge da. Men siden det er Ryanair så er jeg aldeles ikke rolig selv om jeg nå har latt meg lure og kostet på over 700,- til med bookede seteplasser..

Men som Bluen sier så har jeg bevvist valgt å fly på ettermiddagen sånn at jeg slipper å bli heeelt hysterisk nervøs. Men vi er alltid ute i god tid, vi.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 09:46   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Det har vært kjent tidligere at de sliter med bemanning om sommeren. Det virker alltid som om de er fullt bemannet etter kl 07. Før det er et minimum skranker og sikkerhetsporter åpnet. Det er aldri problem med de første avgangene i februar, men i juli er det noe annet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 09:48   #12
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Dette var nyttig lesing, flyet vårt går 07.15, så da er det bare å være på plass, kjempetidlig, slik at vi får parkert bil og greier. Tipper vi kjører avgårde 03.30 - heller for mye enn knapp tid.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 09:55   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Dette var nyttig lesing, flyet vårt går 07.15, så da er det bare å være på plass, kjempetidlig, slik at vi får parkert bil og greier. Tipper vi kjører avgårde 03.30 - heller for mye enn knapp tid.

Tips: de gangene vi har kjørt til OSL, pleier mannen å slippe meg og ungene og bagasjen av, så går jeg og sjekker inn bagasjen mens han parkere bilen. Men det er kanskje nybegynnerkunnskap.

Vi skal reise med et fly som går kl 14, og beregner ca to timer før, kanskje til og med litt mer, vi har ingen andre planer den dagen .

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 09:56   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Høvdingen var på plass 0445, og da Hiawata og jeg kom 0505 så hadde han ikke engang kommet frem til innskjekkingsautomaten. Deretter måtte vi stå i to innsjekkingskøer, billettskriveren brøt sammen, og så var det 37 minutter i sikkerhetskontrollen. Flyet gikk 0630 og jeg spurte både flyselskapet og sikkerhetskontrollen om vi kunne få gå gjennom priority, men nei. Flyselskapet mente at om vi ikke rakk flyet kunne de bare booke oss om. Never mind at vi skulle videre, liksom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 09:59   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Tips: de gangene vi har kjørt til OSL, pleier mannen å slippe meg og ungene og bagasjen av, så går jeg og sjekker inn bagasjen mens han parkere bilen. Men det er kanskje nybegynnerkunnskap. .

Dette gjør vi også. Ikke minst for å slippe å ha med bagasje på de overfylte bussene som går fra parkeringen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 11:16   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

To timer før? Jeg er vant til å ha god tid hvis vi er der en time før avgang. Men jeg skjønner at sommer = unntakstilstander.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 11:17   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

To timer før? Jeg er vant til å ha god tid hvis vi er der en time før avgang. Men jeg skjønner at sommer = unntakstilstander.

Men dere flyr kanskje ikke sånn charterflyvning kl 7 om morgenen?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 11:20   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Jeg var der i totiden på onsdag, og da var det ikke noe særlig med kø.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 11:22   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Er det verre med charter- enn rutefly, da? Blir det ikke mye av de samme køene? Vi skal reise med SAS til London kl 7.50. Sparte 600 kroner på det - jeg ville gjerne betalt flere tusen for en kristelig avgang.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-14, 11:36   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lang tid på Gardermoen før flyavgang?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vi skal reise med et fly som går kl 14, og beregner ca to timer før, kanskje til og med litt mer, vi har ingen andre planer den dagen .

Vårt går kl.13 i morgen og jeg har også beregnet 2 timer og vi skal bare innenlands. Men humpende på krykker så tar ting tid så jeg håper vi ikke får gate helt ytterst.

For 2 år siden når jeg trodde det skulle være kaos så hadde vi kjempegod tid. Men togene passet ikke og jeg syns 1 time var for knapt så det ble 3 timer før. Vel, 1 time hadde holdt i massevis den gangen. I fjor var vi 2 timer før og hadde god tid.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no