Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva slags iPhone til 10-åring?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-18, 17:10   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Har dere vurdert Swap med Telenor eller svitsj med telia? Da leaser dere telefonen og kan bytte etter et år og har inkludert skjermforsikring.

Det lønner seg vel aldri med avbetaling?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 17:12   #22
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

jeg hadde kjøpt 7-ern. Den har bedre batteri enn 8-ern. Er ellers helt lik bortsett fra at den ikke støtter trådløs lading. 16-åringen endte på den etter intens forskning oglesing sammen med butikkansatt og likheter og ulikheter. (Og han er opptatt av det må være bra (og dyrt, men måtte betale selv. ).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 17:56   #23
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det lønner seg vel aldri med avbetaling?

Hvis man likevel bytter telefon hvert år så slipper du å selge telefonen eller sitte med 2 hvis du har swap eller lignende.

8-ern har mye bedre prosessor enn 7-ern. Apple har ganske stort hopp per generasjon (+50% ytelse eller mer), nytt fra iPhone 8 er maskinlæring som blant annet gir bedre bilder og AR-funksjonalitet.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 18:23   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Kameraet på 8 er veldig mye bedre enn på 7. Jeg ble overrasket over forskjellen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 19:38   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

7er med swap. Den er vanntett, det er er STORT pluss.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 15-09-18 kl 13:46.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-18, 23:15   #26
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det lønner seg vel aldri med avbetaling?

Telefon er jo noe som mister all verdi uansett, og er et tapsprosjekt uansett hvordan du ser på det. Med mulighet til å bytte til ny telefon etc så synes jeg faktisk at det er et greit tilbud.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 10:36   #27
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Kva skjer med dei gamle ein leverer inn igjen da? Rett i søpla? I så fall tenker eg at det er melding lite miljøvennlig.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 10:57   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Telefon er jo noe som mister all verdi uansett, og er et tapsprosjekt uansett hvordan du ser på det. Med mulighet til å bytte til ny telefon etc så synes jeg faktisk at det er et greit tilbud.

Jeg har veldig lite lyst til at ungene mine skal lære seg til at mobiltelefon er noe som skal/kan byttes ut en gang i året. Så de får en telefon som det forventes at de har lenger enn det.

På jobben min får vi ny telefon hvert tredje år (eller når den gamle går helt i stykker, men da skal den ha vært forsøkt reparert først).

Snuppa fikk ny telefon for første gang som 13-åring. Ellers får vi kjøpe telefoner fra overskuddslageret på jobb, og de er som sagt ganske gamle, men funker fint for preteens.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 11:06   #29
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

På jobben min får vi ny telefon hvert tredje år (eller når den gamle går helt i stykker, men da skal den ha vært forsøkt reparert først).

Ja, sånn er det her også. Den siste telefonen jeg hadde før jeg krøp til korset og konverterte til iPhone 5, hadde jeg i åtte år.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 12:54   #30
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kva skjer med dei gamle ein leverer inn igjen da? Rett i søpla? I så fall tenker eg at det er melding lite miljøvennlig.

De slettes, restaureres og selges i markeder med mindre kjøpekraft. Det er kanskje mulig å kjøpe brukt/refurbished i Norge og?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 12:57   #31
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Når man leverer telefonen til reparasjon og får byttet telefonen så kan det også være en refurbished, spesielt med eldre modeller. Nytt skall men datamaskinen inni har vært brukt før.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 13:07   #32
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Snuppa her fikk Iphone7 til bursdagen sin.
I den forbindelse sjekka jeg litt rundt og kom over denne atikkelen;
https://www.tek.no/artikler/test-lon...-svitsj/395136

Jeg sa også opp skjermforsikring som jeg tidligere hadde. Egenandelen på dette var 500,- Da må telefonen sendes inn og det tar en uke før du får den tilbake. Nærsenteret her tar 700,- og du får den tilbake i løpet av en time.

11-åringen skal få Iphone 7 i løpet av høsten, men den blir kjøpt i nettbutikk og med et rimelig abonement.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 15:31   #33
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Vi har kjøpt telefoner til barna på gronnmobil.no
Det har fungert veldig godt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 13:09   #34
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har veldig lite lyst til at ungene mine skal lære seg til at mobiltelefon er noe som skal/kan byttes ut en gang i året.

Og det er jeg helt enig i, så ingen av mine vet at det går an. Det er derfor heller en trøst for meg at den kan byttes dersom det skulle vise seg å være nødvendig å bytte.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 14:14   #35
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

7er med swap. Den er vanntett, det er er STORT pluss.

Er den? Jeg har den, men ante ikke at den var vanntett.

Min tiåring skal arve min 7-er med 128 GB lagring. Jeg skal swappe til en av de nye som kommer snart, ønsker meg bedre kamera og større skjerm. Den jeg har er rosa, men han var superhappy uansett .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 14:53   #36
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Her er det og arving av foreldres telefoner som gjelder enn så lenge. Batterikapasiteten blir dårlig raskt for meg som har mobil som eneste telefon på jobb, men duger til ungene en god stund.

Yngstemann har mistet sin i bakken mens han syklet, så «idiotforsikring» har vært greit å ha

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 09:00   #37
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Her er det og arving av foreldres telefoner som gjelder enn så lenge. Batterikapasiteten blir dårlig raskt for meg som har mobil som eneste telefon på jobb, men duger til ungene en god stund.

Yngstemann har mistet sin i bakken mens han syklet, så «idiotforsikring» har vært greit å ha

Reiseforsikringen vår dekker sånt!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 09:20   #38
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Reiseforsikringen vår dekker sånt!

Hvilken reiseforsikring har du?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 10:49   #39
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Både innbo og reiseforsikringen vår dekker uhell. Men egenandelen er høyere enn Telenor sin mobilforsikring, jeg har regnet meg fremt til at hvis det går mindre enn 15 måneder til telefonen knuses så lønner deg seg å ha Telenor sin forutsatt at det er gitt at den knuses før eller senere (men egenandelen går opp på skade nummer 2 på samme telefon hos Telenor, så etter den lønner det seg å si opp mobilforsikringen).

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 12:25   #40
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone til 10-åring?

Vi har innboforsikring uten egenandel (LOfavør) og bruker da den på mobil og nettbrett.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no