Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tibet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 07:26   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tibet

Jeg kom over noen 10 år gamle bilder fra tibet under en opprydning av en webside, og siden dette var en helt fantastisk tur tenkte jeg jeg kunne dele noen av dem!
Tibet anbefales på det aller, aller varmeste (hvertfall for 10 år siden). Det var en sterk og positiv opplevelse, vi var en gruppe på 13 som reiste rundt med fokus på kultur og religion i 3 uker (ca 2 uker i Tibet, 1 i Nepal) + 1 uke på privaten i Nepal. Vi så forresten kun en gruppe til med åpenbare turister på hele oppholdet vårt i Tibet, men jeg har en mistanke om at det er mer turisme nå.

Turen var med Explore!, og var veldig bra lagt opp. Jeg kjenner andre også som har reist med dem og har vært veldig fornøyde.

Vi var innom Nepal en sveiv også, det legger jeg inn i en annen tråd. Beklager kvaliteten på disse bildene, de er scannet for ti år siden, og kvaliteten på digitale bilder var nok litt annerledes da!








Sist redigert av m^2 : 09-11-06 kl 07:41.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:09   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tibet

Så gøy! Jeg leser om Lhasa i disse dager, og synes Potala høres veldig spennende ut. Er det Potala (Pottala?), det palasset du har lagt inn bilde av?

Var det tungt å puste der? Ikke et barnevennlig reisemål kanskje?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:17   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tibet

Tibet er et utrolig spennende land. Jeg har filmen "Kundun". En kjempebra film om Dalai Lama.

Kunne absolutt tenkt meg å reise dit en gang...........Jeg syns også buddhismen er en spennende religion som jeg kunne tenkt meg å se på nært hold.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:29   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tibet

Heldiggrisen! Jeg har også litt lyst til å reise til Tibet, selv om de sier at det blir mer og mer Kina og mindre og mindre Tibet der om dagen, og det er jo veldig trist. I hvert fall i Lhasa. Jeg har vært i den tibetanske delen av Yunnan-provinsen i Kina, da, og det var veldig spennende!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 11:40   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tibet

Det øverste palasset er Pottala ja! Vi var inne i det også, gikk i snirklete ganger som stanket av yakoljelys og gammelmann, med gudebilder rundt hver en krok og tibetanere som bad og spant på bønnehjul. Helt utrolig!
Jeg syntes ikke det var tungt å puste, men vi begynte jo forsiktig og jobbet oss opp. Jeg tror nok ikke akkurat det er så veldig barnevennlig, det sier jeg mer pga maten og tilgang til sanitære anlegg enn akkurat den tynne lufta, selv om tynn luft nok ikke er det beste for små barn.

Toalettet på Pottala var helt på toppen av fjellkanten, det var utedo med hull i gulvet og man kunne se ca 50meter fjellside rett ned gjennom hullet!! (Ikke et sted å miste mobilen sin i utedo ) Ikke noe vann eller dopapir... Jeg hadde med tonnevis av antibakterielle wipes og greier, og levde stort sett på ris og grønnsaker mens vi var der. Helt greit det, ble ikke syk eller noe. Men det hadde jammen meg vært verdt det å bli syk også, det var helt fantastisk!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no