Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Problem med trådløs nett og HP-maskiner

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-16, 23:22   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Problem med trådløs nett og HP-maskiner

Den gamle pc'n min hadde problemer med å koble til trådløs nett i huset her. Da vi kjøpte ny i høst tenkte vi at det problemet ble borte. Men vi har fortsatt til tider mye problem med det. Det viser seg at eldste sliter også med dette hjemme på skole pc'n sin.
Vi har ikke problemet med nettbrettet eller de til sammen 5 telefoner vi har. (Om det er tilkoblingsproblemer er det likt på alle)

I kveld oppdaget jeg noe jeg ikke har tenkt på før. Alle 3 med problemer er hp-maskiner. Eldste er 5 år. De to andre under 1 år. Router er ganske ny. Merke Netgear.

Noen idé hva vi skal prøve og hvor vi skal starte? Begynner å bli ganske frustrert når det skjer når vi ikke har tid til å prøve og prøve...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 04:11   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: problem med trådløs nett og hp maskiner

Sjekke hvilket nettverkskort maskinene har? http://h30434.www3.hp.com/t5/Noteboo...ew/td-p/701407

(Jeg kan ikke så mye slikt, men husket at IT på jobb snakket om kompatibilitet mellom nettverkskort og tilkobling, og så googlet jeg....)

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-16, 13:23   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: problem med trådløs nett og hp maskiner

Som Høst sier, sjekk om det har kommet oppdaterte drivere til pc-ene. Selv om alle PC-ene er fra HP, er det nok helt forskjellige nettverkskort i dem. Slik sett mistenker jeg at det også kan være noe annet.

Hvilke modeller fra HP er det snakk om? Hvilken rutermodell fra Netgear er det snakk om?

Sjekk at alle regionale innstillinger på pc-ene er satt til Norsk.

Sjekk også om det har kommet en programvareoppdatering til ruteren: http://kb.netgear.com/app/answers/de...etgear_organic

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-16, 17:42   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Problem med trådløs nett og HP-maskiner

Takk for svar. Ikke hjemme nå, så får ikke sjekket. Men det er ikke slik at jeg aldri får koblet til. Det bare detter ut støtt og stadig. Skal sjekke drivere.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-16, 21:12   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Problem med trådløs nett og HP-maskiner

Ville kanskje forsøkt å deaktivere såkalt "Channel Bonding" på ruteren og se om det kan hjelpe. Det er i utgangspunktet noe som kan gi bedre ytelse.

Hvis det er slik at pc-ene står med regionsinnstilling satt til f.eks. US, så bruker de bare wlan-kanal 1 til 11. I Europa benyttes kanal 1-13. En ruter vil kunne bytte mellom hvilke kanaler som skal brukes, og hvis den da bruker en høy kanal vil det ikke fungere hvis innstillingene på pc-en er US.

Hvis du sier hvilken rutermodell det er, kan jeg se på innstillingene som er tilgjengelig og komme med anbefalinger som kan gi bedre kompatibilitet. Men som sagt - prøv oppdatering av drivere på pc-en, sjekk regionale innstillinger og oppdater ruteren først.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no