Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor stort teppe under seng 150x 200?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-21, 19:02   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Hvor stort teppe under seng 150x 200?

Istedetfor hjemlån tenkte jeg jeg kunne spørre her.

Det er en rammeseng, så målene er ganske akkurat.

Erfaringer?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 19:11   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort teppe under seng 150x 200?

Jeg lurer på hvorfor du vil ha teppe under sengen? Det blir jo veldig upraktisk å både støvsuge teppet og vaske gulvet under teppet.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 00:10   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort teppe under seng 150x 200?

Tenkte å ha teppe dels fordi jeg ønsker å ta vare på gulvet ifht sengebeina så det ikke blir så skarpe merker, dels fordi det er mykt og lunt å stå opp på et teppegulv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 13:39   #4
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort teppe under seng 150x 200?

Ikke det du spurte om, og løser heller ikke det å skåne gulvet mot sengebeina, men har du vurdert sengeforleggere? To små tepper å sette bena på - ett på hver side - i stedet for ett stort. Lettere å riste/lufte og holde rent og rimeligere innkjøp.

Tidligere hadde vi to skikkelig fluffy sengeforleggere vinterstid. Digg å sette bena på! Saueskinn gjør susen, hvis det passer i stilen. Ellers er det mange fine små-ryer i forskjellige farger og mønstre.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 13:52   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort teppe under seng 150x 200?

Hvis gavlen/hodeenden står inn til en vegg trenger du jo ikke så mye mer enn 200 i sengas lengde, men bredden ville jeg hatt på minst 250, altså minst 50 cm på hver side for å stå opp på, for å kalle det det.

Så enten gå for 220 x 250 eller ev. kvadratisk 250 x 250.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 13:53   #6
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort teppe under seng 150x 200?

Jeg ville brukt filtknotter under sengebeina og hatt et mindre teppe på hver side av sengen. Da er det enklere med støvsuging, mopping, vasking.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 22:14   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort teppe under seng 150x 200?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Ikke det du spurte om, og løser heller ikke det å skåne gulvet mot sengebeina, men har du vurdert sengeforleggere? To små tepper å sette bena på - ett på hver side - i stedet for ett stort. Lettere å riste/lufte og holde rent og rimeligere innkjøp.

Tidligere hadde vi to skikkelig fluffy sengeforleggere vinterstid. Digg å sette bena på! Saueskinn gjør susen, hvis det passer i stilen. Ellers er det mange fine små-ryer i forskjellige farger og mønstre.

Jøss, det ordet har jeg kun hørt svigermor bruke, jeg trodde hun hadde funnet det på selv.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 22:19   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort teppe under seng 150x 200?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jøss, det ordet har jeg kun hørt svigermor bruke, jeg trodde hun hadde funnet det på selv.

Det ordet bruker min mor også. Og det var helt intuitivt for meg, og Google kjenner begrepet

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 22:28   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort teppe under seng 150x 200?

Takk for fine tips! Og et flott retro-ord!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 09:25   #10
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort teppe under seng 150x 200?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jøss, det ordet har jeg kun hørt svigermor bruke, jeg trodde hun hadde funnet det på selv.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det ordet bruker min mor også. Og det var helt intuitivt for meg, og Google kjenner begrepet

Jeg har det fra min svigermor.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no