Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-20, 13:11   #21
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

på Frøy.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 16:44   #22
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Da kan jeg oppdatere med at sjefen ble helt satt ut og ikke forventet at jeg ville avslutte arb. forholdet. Skal ha møte til uka for å bli enige om sluttavtale. Sa jeg forventet at jeg skulle få en god attest og at han er god referanse for meg. Og det sa han ja til. Han er ikke misfornøyd med jobben jeg har gjort, og synes det var synd og leit at jeg opplevde det sånn. Sa direkte at du har degradert meg.
Snakket med en kollega nå, og hen så det også som meg at jeg hadde blitt degradert.

Fra og med nå er det slutt på jobbing døgnet rundt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 17:56   #23
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Det skjønner jeg godt, Millen.

Jeg er litt oppgitt fordi jeg har søkt en jobb jeg er veldig kvalifisert for og skal på intervju og så ser jeg at en jeg kjenner også søkt. Personen er en av få som også har kompetansen, er superflink og veldig grei. At vi søker ny jobb samtidig var da som pokker.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 22:13   #24
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Eldste vil ha vipps og det hadde egentlig vært veldig greit i forhold til gaver. Først var utfordringen at hun ikke lenger fant bankbrikken sin. Så vi måtte ringe til DNB, svare på en haug med spørsmål og så vente noen dager på ny brikke. Så husket hun ikke pin for nettbank og vi måtte på nytt ringe for å få fikset det. Men fikk tilgang til nettbanken til slutt.

Så var det å bestille bankID. Både jeg og faren har signert på nett og tenkte at nå var saken fikset. Neida, nå må hun møte opp på et DNB kontor og få scannet passet sitt først. Problemet er at det nærmeste ligger i en by en times tid herfra med bil og båt og ikke et sted vi ofte er. De har kun åpent for timeavtaler for øyeblikket og i tillegg er passet hennes utgått. Så først må vi evt. bestille time for nytt pass og betale for det, så bruke 500 kroner+ på båt tur retur for å få scannet pass. Og det må skje innenfor arbeidstid på en hverdag, noe som funker dårlig med skole. Tror ikke det blir vipps på henne i år.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 22:19   #25
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Da kan jeg oppdatere med at sjefen ble helt satt ut og ikke forventet at jeg ville avslutte arb. forholdet. Skal ha møte til uka for å bli enige om sluttavtale. Sa jeg forventet at jeg skulle få en god attest og at han er god referanse for meg. Og det sa han ja til. Han er ikke misfornøyd med jobben jeg har gjort, og synes det var synd og leit at jeg opplevde det sånn. Sa direkte at du har degradert meg.
Snakket med en kollega nå, og hen så det også som meg at jeg hadde blitt degradert.

Fra og med nå er det slutt på jobbing døgnet rundt.

Han burde forklare hvorfor det ble som det ble. Gjorde han det?

Tangerine er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 22:41   #26
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Han burde forklare hvorfor det ble som det ble. Gjorde han det?

Ja. Det hadde med ny organisering å gjøre. Han er veldig fornøyd med jobben jeg har gjort, og han er ikke klar for at jeg går. Han ville også at jeg skulle bruke helgen å tenke på, men jeg sa nei, jeg vil slutte. Han hadde ikke sett det på den måten.
Vi skulle ha lønnsssmtale og når jeg skjønte at jeg ikke ville gå opp noe, er jo 0-oppgjør i år egentlig, og hun går opp nesten 150 '. Var løpet kjørt for min del.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 22:42   #27
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Hvordan kan han ikke se det? Det fatter jeg ikke helt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 22:45   #28
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Eldste vil ha vipps og det hadde egentlig vært veldig greit i forhold til gaver. Først var utfordringen at hun ikke lenger fant bankbrikken sin. Så vi måtte ringe til DNB, svare på en haug med spørsmål og så vente noen dager på ny brikke. Så husket hun ikke pin for nettbank og vi måtte på nytt ringe for å få fikset det. Men fikk tilgang til nettbanken til slutt.

Så var det å bestille bankID. Både jeg og faren har signert på nett og tenkte at nå var saken fikset. Neida, nå må hun møte opp på et DNB kontor og få scannet passet sitt først. Problemet er at det nærmeste ligger i en by en times tid herfra med bil og båt og ikke et sted vi ofte er. De har kun åpent for timeavtaler for øyeblikket og i tillegg er passet hennes utgått. Så først må vi evt. bestille time for nytt pass og betale for det, så bruke 500 kroner+ på båt tur retur for å få scannet pass. Og det må skje innenfor arbeidstid på en hverdag, noe som funker dårlig med skole. Tror ikke det blir vipps på henne i år.

Man kan ha Vipps for barn der det bare går an å sende og motta til andre mobilnummer. Men man kan ikke betale til organisasjoner da. Da trenger man ikke Bank-ID.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 22:45   #29
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hvordan kan han ikke se det? Det fatter jeg ikke helt.

Ikke jeg heller.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 22:48   #30
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Man kan ha Vipps for barn der det bare går an å sende og motta til andre mobilnummer. Men man kan ikke betale til organisasjoner da. Da trenger man ikke Bank-ID.

Vi fikk ikke det til i forhold til eldstemann, så han har etter mye om og men fått nytt kort, så nå kan han få vipps. Tror det kommer an på alder rett og slett, for det var ingen problem å ordne vipps for barn til minstemann.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 22:50   #31
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Man kan ha Vipps for barn der det bare går an å sende og motta til andre mobilnummer. Men man kan ikke betale til organisasjoner da. Da trenger man ikke Bank-ID.

Ikke når de er 15-18 år dessverre.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 22:51   #32
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Vi fikk ikke det til i forhold til eldstemann, så han har etter mye om og menn fått nytt kort, så nå kan han få vipps. Tror det kommer ann på alder rett og slett, for det var ingen problem å ordne vipps for barn til minstemann.

Det er kanskje det vi må gå for også, skaffe henne en konto med kort i en av bankene med kontor der vi bor.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 22:58   #33
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Det er kanskje det vi må gå for også, skaffe henne en konto med kort i en av bankene med kontor der vi bor.

Nå har han fått kort med bilde så nå har han legitimasjon også. Veldig greit så slipper han å dra passet med seg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 23:26   #34
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nå har han fått kort med bilde så nå har han legitimasjon også. Veldig greit så slipper han å dra passet med seg.

Hvilken bank har bilde på kortet? Eldste trenger å ha noe annet passet når han er ute og farter.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 23:27   #35
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nå har han fått kort med bilde så nå har han legitimasjon også. Veldig greit så slipper han å dra passet med seg.

Det var ikke dumt.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 23:35   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Zinatra: du er ikke alene! Det har vært et helvete, i flere omganger, med begge mine eldste. Tross oppmøte i bank og signering i huet og ræva.


(Min «tante» på mange og åtti år skulle også skaffe seg bank id på mobil, for det var jo nyttig til alt mulig. Men da måtte hun ha pass. Og det hadde hun ikke. Og da måtte hun ha fødselsattest. Og det hadde hun ikke. Men det kan man bestille på nett. Men da må man ha bank id. Så tenkte hun at det kunne vel folkeregisteret kunne ordne, men da må man ha time (i nærmeste by, det er ikke i rådhuset lengre, så hun måtte uansett kjørt halvannen time til nærmeste kontor). Og for å booke time må man ha TA-DAAA bank id. Helseutvikling kjenner min far fortsatt nok nyttige mennesker til å få henne forbi denne muren, så hun fikk fødselsattest. Og pass. Og bank id. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 23:36   #37
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvilken bank har bilde på kortet? Eldste trenger å ha noe annet passet når han er ute og farter.

Sparebank1 har, i hvert fall.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 23:39   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvilken bank har bilde på kortet? Eldste trenger å ha noe annet passet når han er ute og farter.

SR Bank har bilde, altså Sparebank 1.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 23:41   #39
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Og DnB.
Der hadde vi slektstreff med pass og fødselsattester og hele greia for noen år siden, så da det ble tid for Bank-ID gikk det på en telefonsamtale eller to til kundeservice som sendte noe (i nettbanken) som begge foreldre måtte signere digitalt på.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 21-11-20, 08:49   #40
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Feil. Jeg var i møte med henne nå ang.praktiske arb. oppgaver. Skal ha møte med sjefen min senere idag. Og det er han jeg skal be om pakke fra. Hvis nei, sier jeg opp selv. Har 3 mnd. oppsigelsestid og i den tiden kommer jeg ikke til å utføre en dritt mer enn jeg må.

Men hva med finansiering etterpå? Har du undersøkt rettigheter med dagpenger? Det er jo vanligvis en ventetid på 12 uker etter siste arbeidsdag/lønnsdag dersom man har sagt opp selv. Håper du har en plan og ikke befinner deg 3 mnd uten inntekt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no