Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-18, 15:08   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Vi har en case.
Huset vårt har 4 soverom, og 3 av de brukes. Det siste blir nå pussa opp og skal bli TV-rom/gjesterom, dette er ikke et veldig stort rom, 2,30 x 3m.
Så er spørsmålet - vi skulle ha sovesofa der inne, men de er jo ikke gode å sitte i. I dag fant vi en dødskul sofa på Bohus (grønn ), men det var ikke sovesofa.
Vi har sjelden overnatting her, alle familie bor i nærheten og det er maks én gang i året vi trenger rom for overnatting for 4.
Storesøster har overnatting på rommet sitt innimellom, men det er klart at det hadde forenkla å heller hatt de på en sovesofa.

Skal vi gå for hverdagen eller den sjeldne gangen vi har overnatting som trengs for 4?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:10   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.136
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Det er jo flest hverdager så jeg hadde gått for det dere helst vil ha.
Til gjester kan dere jo kjøpe en sammenleggbar madrass for eksempel. Det gjør det litt enklere.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:11   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Kjøp vanlig sofa, og kjøp en sånn dobbel oppblåsbar luftmadrass av en litt dyre/behagellige typen i tillegg til gjester

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:13   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Siden dere sjelden har overnatting ville jeg gått for det dere liker best. Det finnes nok av andre løsninger for overnattingsgjester, fra sammenleggbare gjestesenger fra Ikea til oppblåsbare madrasser.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:14   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Kjøp vanlig sofa, og kjøp en sånn dobbel oppblåsbar luftmadrass av en litt dyre/behagellige typen i tillegg til gjester

Problemet blir at sofaen tar nesten hele rommet pga dør som slår innover, så det er ikke plass til luftmadrass i tillegg.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:14   #6
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Det var jo eit litt ledande spørsmål

Personlig savnar eg veldig å ha eit gjesterom, sjølv om vi ikkje har besøk spesielt ofte. Vi har besøk av mi mor 4-5 gangar i året og då må ho låne rommet til ein av ungane. Så eg hadde nok gått for den beste sovesofaen eg kunne finne. Vi har funne ein ok ein på IKEA som minsten har under loftsenga si. Den finns også i grønn

https://www.ikea.com/no/no/catalog/p...97/#/S29222232

Men eg ser jo at du har veldig lyst på den på Bohus, så sikkert like greit å gå for den!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:15   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.136
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Hva med en Hemnes med masse puter oppi?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:16   #8
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Lillebror har Hemnes dagseng, så man kan ha gjester der i verste fall. Rommet hans ligger ved siden av vårt, og de to andre rommene er i underetasjen. Jeg er sånn skrudd sammen at jeg liker at gjestene ligger litt unna soverommet mitt, så er derfor halmstrået mitt er å plassere dem nede. Samtidig så tenker jeg at det er så sjelden at jeg bør takle det...

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:16   #9
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Må gjestene sove på dette rommet da? Hvis dere har gjester så sjelden kan de jo f.eks. sove på et av barnerommene og så deler barna rom de få gangene det skjer. Hvis det fjerde soverommet er eneste mulige gjesterom derimot kan dere nødvendigvis ikke velge en sofa som umuliggjør overnatting.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:17   #10
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det var jo eit litt ledande spørsmål

Personlig savnar eg veldig å ha eit gjesterom, sjølv om vi ikkje har besøk spesielt ofte. Vi har besøk av mi mor 4-5 gangar i året og då må ho låne rommet til ein av ungane. Så eg hadde nok gått for den beste sovesofaen eg kunne finne. Vi har funne ein ok ein på IKEA som minsten har under loftsenga si. Den finns også i grønn

https://www.ikea.com/no/no/catalog/p...97/#/S29222232

Men eg ser jo at du har veldig lyst på den på Bohus, så sikkert like greit å gå for den!

Takk! Den husker jeg vi så på da vi var på IKEA. Ikke helt min grønnfarge, men fin i grå. Er den god å ligge i og plass til to voksne?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:20   #11
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Jeg har egentlig slått fra meg Bohus-sofaen fordi den var ikke sånn slenge-seg-i-sofa som jeg ønsker at ungene skal ha. Det fine med sovesofaer er at man kan ha sjeselongdel med oppbevaring, men jeg syns de er så kjedelige!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:24   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.807
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Vi har en slik løsning. Et soverom på 13 kvm (med skråtak) har vi innredet med sovesofa (Karlstad fra Ikea), et sofabord og en tv. Vi bruker ikke rommet veldig ofte, men det hender. Et tips om du ikke får tak i en sovesofa som er veldig god er å kjøpe en god overmadrass til å legge over. Det har vi, da blir ikke sofaen så verst.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 15:59   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Vi holder på å pusse opp et kjellerrom som skal bli eldstemann sitt rom. Var helt sikker på at vi skulle ha sovesofa der men etter å ha sjekket og hørt litt rundt så endte vi med 140seng til han.

Så nå får vi et soverom ledig men kommer til å ha vanlig seng der.
Når venninnen min med familie kommer så sover de på minsten sitt rom og i en i sengen hans, en sover på Jysk sin ekstraseng og tenåringene sover på madrass på gulvet hos eldstemann. De er hos oss ganske mange helger ila året så det er nok helt grei overnatting.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 16:05   #14
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sovesofa eller vanlig sofa?? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Takk! Den husker jeg vi så på da vi var på IKEA. Ikke helt min grønnfarge, men fin i grå. Er den god å ligge i og plass til to voksne?

Vi har grå i 90 bredde, ikkje 120. Så der er det berre plass til ein. Men den er god å sove på! Samme komfort som vanlig seng dersom du har overmadrass.

Men eg tenker at 120 bredde kan vere greit å slenge seg i for å sjå på TV eller spele Playstation dersom ein har plass til det i rommet. Vi kom fram til at han trengte golvplass til å bygge lego, så vi nøyde oss derfor med 90 bredde.
Men 120 cm blir nok litt i trangast laget å sove på for to voksne!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no