Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 21:40   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hva strikker du nå?

Hva strikker du, får vi se bilde?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 21:43   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?



Setesdalsvarianten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 21:44   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tror jeg har blitt hekta av strikkebasillen.
Etter å ha strikket et skjerf har jeg snart strikket ferdig 2 trekantsjal på to forskjellige måter og begynt på en lue. JAja, klarer ikke å holde meg til en ting av gangen ser jeg.

Bilder av det jeg gjør kommer når det er ferdig.

Det ene sjalet er i grått angoragarn med mønster av grått/sort glittergarn som heter Chilli. Der har jeg begynt med 7 masker i den ene enden og strikket opp i spissen. Lagt til en maske på annenhver runde i den ene ytterkanten. Pinne nr 7 1/2.

Det andre strikker jeg i et multifarget angoragarn som går i rustrødt, sennepsgult, mosegrønn og bringebærrød. Der har jeg begynt i spissen nede med 5 masker og jeg strikker til jeg har passe str. Planen på dette er å lage en fin heklekant rundt det hele, men jeg får se hva jeg klarer. Pinne nr 9.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 21:44   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Skjerf.. har holdt på med det siden i våres. Det er vel 8 cm nå omtrent. Ting, tar tid...

Joika er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 21:52   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?



Fanakjole fra Dalegarn

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 21:54   #6
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker lang jakke. Denne - bare i et annet garn. Blir en tettere jakke av det også har jeg sett. På bildet vises mønsterrapportene og fargen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg brunjakke.jpg (109,4 KB, 18 visninger)
Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 21:55   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på med en fanagenser til storesøster.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:04   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg stikker lester og votter. Det er på denne tiden vi finner ut at vi trenger det.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:04   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker Elvira - all grown up i et flott garn som heter Wollmeise.
Foreløpig ser min topp slik ut.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:06   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har hatt strikkepause siden før jul - har rett og slett ikke hatt lyst til å strikke
Nå begynner det å komme tilbake så smått.
Jeg prokrastinerer noe så inderlig med denne - bare en mønsterrapport igjen av ene ermet nå... Den har ligget litt for lenge og jeg er litt lei, men den blir jo fin da!

Også har jeg dette skjerfet på pinnene og har hatt det en stund, men er ikke helt fornøyd med fargen - lysegrønn silke, mulig jeg rekker opp og strikker et kiri-shawl eller noe istedet:

Ellers er det et sokkepar etter oppskrift fra knitty.com og et enkelt sjal av uspunnet garn som ligger der og vansmekter...
Ellers har jeg et nydelig wollmeise garn-nøste som leter etter en oppskrift, jeg kom 15cm opp på et kiri-sjal med det men det ble for mye farger....

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:08   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker diverse ting fra Myk start - jakke (Mykeste myke jakke I), sokker på to pinner (bare at jeg prøver meg fram med strømpepinner i stedet) og et tjukt teppe med sjakkmønster. Jeg har endelig fått montert ei maken jakke og sydd inn tråder på et nøstebarnteppe som jenta til venninna mi skal få.

Og så har jeg sikkert 4-5 litt større halvferdige prosjekter liggende også.

Matilda er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:14   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Denne i grønn ull;

Mei er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:22   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Et lyst teppe fra boken Maskeball. jeg synes det er nydelig

Du kan se litt av teppet ligge over sofaen her:

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 22:25   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Åhhh ... Likte både genseren og skjerfet til m^2 og kjolen til Mei.

Matilda er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 23:39   #15
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå for tiden er det sokker for alle penga, små og store Venter på et spesielt garn jeg bestilte fra Canada på st.hans-aften for å gjøre ferdig en genser, tror jeg må gi opp den ventinga snart

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 23:41   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så morsomt at du er blitt en strikker, Camomilla.

Jeg holder på med alliums drømmekåpe i mørk petroleum. Jeg vil bare strikke og strikke, men innimellom må jeg jammen jobbe og passe på noen barn også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 23:56   #17
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

jeg er straks ferdig med kåpen min.
Og akkurat gjort ferdig et babyteppe. Fikk det litt travlet med det teppet da... Skulle strikke til babyen til søskenbarnet mitt i USA. Termin var 10. oktober, så jeg hadde SÅ GOD TID... Helt til vannet gikk nå torsdag og jenta kom 2 1/2 uke før termin. Men jeg gjorde den ferdig i går, skal prøve å få sendt det i morgen eller onsdag.
Etterpå, tja... Har blitt veldig gira på flettemønstre, så kanskje det blir noen fine jakker til ungene etterhvert. Vi må studere oppskrifter.

Her er teppet:



__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 00:12   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Så morsomt at du er blitt en strikker, Camomilla.

Jeg holder på med alliums drømmekåpe i mørk petroleum. Jeg vil bare strikke og strikke, men innimellom må jeg jammen jobbe og passe på noen barn også.

For en fantastisk kåpe! Hvor får man tak i mønster til den?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 00:25   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For en fantastisk kåpe! Hvor får man tak i mønster til den?

Det finnes en tråd på hobbyformuet som heter "alliums fantastiske strikkekåpe" eller noe sånt. Der står det hvordan man går frem for å kjøpe oppskriften.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 00:26   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det finnes en tråd på hobbyformuet som heter "alliums fantastiske strikkekåpe" eller noe sånt. Der står det hvordan man går frem for å kjøpe oppskriften.

Ah - *søke*

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no