Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-09, 00:37   #21
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Skulle ønske jeg hadde armer til å strikke.... Så mange flotte plagg!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 01:11   #22
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Holder på med denne barnegenseren i lyseblå, bare en arm igjen nå:


Når den er ferdig så skal jeg fotsette på denne tunikaen som jeg såvidt har startet på:

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 10:47   #23
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.


Når den er ferdig så skal jeg fotsette på denne tunikaen som jeg såvidt har startet på:

Den tunikaen var kjempefin!

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 10:51   #24
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?



Jeg strikker denne i beige, hvit og brunt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 10:55   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Observatøren: så fin den var med raglanfelling. Finnes det oppskrift på den i barnestørrelser?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 11:10   #26
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så altfor masse:
Skjørt fra Feminin strikk - mangler øverste møsterrapport
Tøffelcape - mangler bare et par omganger
Sommerkjole fra PT design - strikket ca 30cm
Phildarkjole - ferdig med en arm, samt vrangborden på arm nummer to

2 Dale jubileumsjakker - begge armene er ferdige på begge to

Bud Lace Coat - armene er ferdig

En tynn ullgenser til mannen - en arm er ferdig, men den er for liten så den må rekkes opp

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)

Sist redigert av Senna : 29-09-09 kl 11:27.
Senna er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 11:31   #27
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Observatøren: så fin den var med raglanfelling. Finnes det oppskrift på den i barnestørrelser?

Dessverre ikke i det heftet jeg har. Ellers hadde jeg laget en i barnestørrelse også. Dette er til eldstemann (jente).

Egentlig tror jeg ikke det hadde vært vanskelig å forminske den. Den er i alpakka, ville ikke hatt det til barn.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 11:45   #28
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Holder på med genser til lillebror, som tilbehør til brun, limegrønn, lilla og hvit stripete ullbukse jeg strikket tidlig i våres. Finner ikke noe bilde av den, men den er i glattstrikk, ensfarget limegrønn, med brune mansjetter og vrangbord, samt brun kant foran på hetta. Ca. halvveis.

 
Gammel 29-09-09, 12:18   #29
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Såå mye fint dere strikker

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 12:34   #30
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker lue til tantebarnet :-) Ikke så avansert, men alltid gøy å strikke til de små for det tar ikke så lang tid Skal strikke matchende sokker også.

sindrome er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 12:35   #31
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Observatøren: Hvem er det som har mønsteret til den genseren?

sindrome er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 13:13   #32
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?


Det ene sjalet.



Og det andre.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 29-09-09, 13:14   #33
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har altfor mye på pinnene...

Det som haster mest nå er å få ferdig alt til hentesettet. (3 uker til termin..) Har strikket jakke, bukse og lue, en vott og en sokk.

Jeg har også lagt opp til rillestrikkete votter til storebror, de burde vært ferdige i går...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 30-09-09, 16:02   #34
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med begge sjalene og har startet på ett nytt og har garn til ett nytt til liggende. Nå blir det i typisk Ekinblufarge, petrolium. Det andre blir rester av det grå med litt rødt i.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 30-09-09, 16:06   #35
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Holder på med denne barnegenseren i lyseblå, bare en arm igjen nå:


Når den er ferdig så skal jeg fotsette på denne tunikaen som jeg såvidt har startet på:

Strikker også denne, men i mørkeblå. Den skal min nevø på 11 år få til jul.

Denne skal jeg bare få montert nå. Den er til en nevø på 2 år:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Politigenser.jpg (14,4 KB, 19 visninger)
Jessica er ikke aktiv  
Gammel 30-09-09, 16:14   #36
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Akkurat nå: Pannebånd.
Jeg liker pannebånd bedre enn lue på kalde-men-ikke-frysebokstemperatur-dager, og så mistet jeg to av tre i fjor vinter, så jeg trengte nye.
Strikket ett i hvitt og rosa i går, pluss et sett med pannebånd og hals til Storebror, og nå er jeg i gang med ett i svart og rødt.
Fikk en pose med masse restegarn som var perfekt for slike småprosjekter.

Her er settet til Storebror:

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv  
Gammel 30-09-09, 16:32   #37
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå kan jeg også svare her.

Strikker lue til Christian og har kommet godt i gang.

Det er denne jeg strikker, bare at de hadde ikke den oransje fargen i butikken så jeg byttet ut den med en slags petrolblå farge istedet.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004

Sist redigert av Estrella : 30-09-09 kl 20:10.
Estrella er ikke aktiv  
Gammel 30-09-09, 17:00   #38
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jessica: Så fin genser.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 30-09-09, 18:36   #39
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jessica: Så fin genser.

Takk Bildet fant jeg på nettet, men den er akkurat lik den jeg har strikket. Det står babu babu i blått og politi.... Det er det ikke på genseren på bildet ser jeg. Tenker det blir stas å komme i barnehagen med den he he... Jeg har også strikket en fotballgenser til 6- åringen i samme familie og en genser i Ara-garn til eneste jenta i flokken. Min bror har 4 barn Datteren min har også fått samme genser i Ara-garn. Ordentlig kosegenser er det.

Jessica er ikke aktiv  
Gammel 30-09-09, 19:04   #40
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?



Har strikket ferdig en svart i str 6 år.
Mangler å montere en svart i str 10 år, og få strikket halsen.
Har begynt på grå i str 6 år.

Gleder meg til å bli ferdig med dette prosjektet, da blir det babytøy.

Nin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no