Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Takker pc'n for seg nå?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-11, 22:05   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Takker pc'n for seg nå?

jeg er redd for det. Skulle oppdatere SIMS for ungene i ettermiddag. Tror det var dumt... Nå lever den sitt eget liv. Starter jeg nettleser kommer det snart blå skjerm, og før jeg rekker å lese starter den på nytt. Jeg får ikke brukt tasteturet. Så jeg logget inn fra ungenes bruker som ikke har passord. Heldigvis tok jeg backup av bilder og filer i helga. Noe jeg ikke hadde gjort på noen mnder... Prøvde å brenne ungene sine bilder på dvd, men det gikk ikke.

Nå kjører jeg fullscanning, men det går tregt. Pc'n er snart tre år gammel tror jeg. Den er også veldig varm synes jeg. Men den står stort sett i lader for tida, for batterikapasiteten er på ca en time...

Tror jeg må se etter ny, når evt streiken er over.

Eller andre gode ideer?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:34   #2
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

ingen virus, men like kaputt i dag.

Får startet, men prøver jeg å kopiere/flytte et enkelt bilde henger den seg.

Kanskje prøve å tilbakestille til før oppdateringen av det hersens spillet i går. Men hvordan var det e gjorde det igjen? Særlig når tasteturen ikke reagerer, bare mus.

at en skal bli så avhengig av den dustete maskina.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:41   #3
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

Fjern programmet du oppdaterte, og andre du ikke bruker kanskje?

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 11:29   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

skal prøve det. Men det er en del som er vrient når en ikke klarer å bruke tasteturet. Mellomste sier hun kan kjøpe ny til meg til bursdagen, kanskje sammen med bestemor og bestefar. (hun skal slippe det altså)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 11:52   #5
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

Kan du starte i sikkerhetsmodus? (Hold inne F8 mens PC'en starter opp)
Da kan du antakeligvis sette PC'en et par dager tilbake.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 12:00   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

var noe slikt jeg tenkte på, men vet ikke om det funker når tasteturet ikke reagerer. Er det alltid F8? Mener ekssvoger sa noe, og pc'n "sa" noe annet en gang jeg gjorde det en gang.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 12:16   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

prøvde både F8 og F2 som det står på pc'n. Men får ikke logget på som meg selv siden jeg ikke får skrevet passordet. Nå prøver jeg fra ungene sin bruker. Merkelig nok fikk jeg skrevet administator-passordet da. Jeg tok fra før sist Windows oppdatering i helga. Hadde noe krøll der en annen gang, så jeg kan heller oppdatere de på nytt.

Krysser fingre. (men tror det blir pc-kjøp snart likevel. Vi trenger to i huset)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 12:52   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

niks. Like tullete. Jeg får riktignok åpnet Opera, men når jeg bare kan bruke mus så hjelper ikke det så mye.
Jeg får fortsatt ikke brent bilder eller åpnet Word uten at den henger seg.

Så nå drar jeg på jobb og glemmer hele pc'n i dag.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 20:37   #9
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

rare pc ja.

Tirsdag kveld fikk jeg plutselig brukt tastatur igjen, men det andre var fortsatt tull. Jeg klarte å sende et bilde som e-post, så tenkte jeg kunne gjøre det med flere. Ene barnet sine bilder er på backup, men en del av det andre sine er ikke der, og er slettet fra kameraet. Så de vil jeg gjerne redde.

Nå i kveld fikk jeg selvsagt ikke brukt tastatur igjen, og dermed ikke logget inn på e-post.

Noen venner sa at hvis en koblet den til en annen pc kunne jeg hente bilder fra den gamle, at den ble på en måte en ekstern harddisk til den andre. Er det "skummelt"? Altså, kan jeg ødelegge den fungerende pc'n? Hehe... Hva slags ledning trengs, hvis jeg kan gjøre det selv?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 20:49   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

du kan kanskje få hentet ut bilder og andre filer via nettverket. Annen løsning er å montere ut harddisk og koble til en dokkingstasjon for harddisk eller til en stasjonær pc.

Man kan evt. også prøve å starte opp pc-en med en Linux-CD. For eksempel vil man da kunne kopiere ut filer fra harddisken til en ekstern harddisk. Gjorde dette ganske nylig på en pc ved hjelp av Linux-løsningen PartedMagic.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 20:50   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

Hadetbra PC. Kjøp en Mac.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 09:42   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hadetbra PC. Kjøp en Mac.

Man har ganske store skyggelapper hvis man tror at problemer ikke kan oppstå der.....

Men det man bør ha gjort uansett plattform, er å benytte en løsning som tar jevnlig backup. Personlig bruker jeg Jotta.no - Da ser programmet flere ganger om dagen etter nye filer, og tar sikkerhetskopi av dem så lenge jeg har nettforbindelse. Da lagres filene også utenfor hjemmet - har man det kun på en ekstern harddisk kan det påvirkes av brann, tyverier, feil ved pc-en, virus/trojanere etc.

Ting kan skje, uansett plattform - og det da å ha en oppdatert sikkerhetskopi kan gi enklere løsninger.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 10:18   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Man har ganske store skyggelapper hvis man tror at problemer ikke kan oppstå der.....

Men det man bør ha gjort uansett plattform, er å benytte en løsning som tar jevnlig backup. Personlig bruker jeg Jotta.no - Da ser programmet flere ganger om dagen etter nye filer, og tar sikkerhetskopi av dem så lenge jeg har nettforbindelse. Da lagres filene også utenfor hjemmet - har man det kun på en ekstern harddisk kan det påvirkes av brann, tyverier, feil ved pc-en, virus/trojanere etc.

Ting kan skje, uansett plattform - og det da å ha en oppdatert sikkerhetskopi kan gi enklere løsninger.

Jeg har ikke sagt et ord om at jeg ikke tror problemer oppstår der.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 23:03   #14
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takker pc'n for seg nå?

Har bestilt meg ny pc i dag.

Jeg formatterte den gamle pc'n i ettermiddag, og fikk etter mye om og men liv i den igjen. Touchpad virker fremdeles ikke, og jeg klarte bare å reinstallere til XP (var Vista). Jeg hadde "Recorvery CD" jeg hadde brent første gangen, men det kom bare "mislykket" hver gang jeg prøvde de. Virket sist jeg brukte de. Så jeg måtte bruke de som fulgte med som nedgraderer til XP.

Etter jeg fikk den oppe og gå igjen ble det noen heng men ellers ser den ok ut så lenge. Har lastet ned AVG-virusprogram til den. Brukte det sist vi hadde en "ekstra" pc. Den her kan vi i så fall bruke til spill/surfing. Da er det ikke så nøye om den tuller seg igjen.

Bildene til eldste lå der på D enda, men den tullet seg litt da jeg brente de. Finner ikke bildene hennes fra feb-april. Mistenker at hun har slettet de selv fra kameraet før hun hadde kopiert de, eller ikke tatt bilder de tre månedene. Selvsagt mener hun at det ikke er tilfelle. men de er iallefall ikke å finne.

Så får jeg se hvor lenge den oppfører seg.

Min nye kan barna gjøre lekser på og slikt, men ikke spille SIMS på.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no