Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-11, 17:19   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Hva gjør den som en Mac Mini koblet til TV-en og en AirPort ikke fikser?

Og hvor og quanta costa?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 17:27   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Sikkert ikke så mye, jeg har ikke Mac mini.

Men jeg er veldig glad i min da. Hvis du har amerikansk iTunes konto kan du leier filmer og serier gjennom iTunes. Du kan se bilder som ligger på Macen (kanskje også PCen - vet ikke). Jeg har Plex på Mac, og bruker det til å se alle filmer og serier fra Macen uten å måtte konvertere til iTunes-format. Man kan surfe, ungene ser på youtube videoer, også er den liten og lekker. Kostet vel rundt en tusenlapp tror jeg. Også er den veldig flyttbar, jeg kan f.eks. enkelt koble den til TVen nede.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 17:38   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Det som Neket sier, pluss at man har tilgang til en haug med podcaster og internettradio, hvis man skulle være interessert i det. Og så er den liten og særdeles flyttbar, og man kan sitte på ens søte bakende i sofaen og styre den med en søt, liten fjernkontroll. Har man bilder eller filmer på iPhone vises disse på TV-en med et enkelt tastetrykk på telefonen, og vises frem til venner og kjente, i god, gammeldags lysbildestil.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 17:41   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Altså, kan dere leie meg litt gjennom hva det egentlig er for noe? Det er en boks som kobles til TV-en, som gjør at du kan streame FRA PC/Mac/iPwhatevers TIL TV? Ikke motsatt? Så hvis man vil se noe på iPad-en som ligger på Mac-en, hvordan gjør man det?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 18:06   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Jeg er fersk eier av AppleTV men har ikke fått koblet den til siden jeg mangler en kabel.
Kjøpt i Kiel til 119 euro.

Følger litt med her for å se svarene du får siden jeg egentlig ikke helt vet hva jeg har kjøpt, bare at jeg 'måtte' ha det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 18:13   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Følger med her jeg og. Vi har til nå brukt den som mediaspiller. Men den fungerer dårlig på trådløs nett, som var grunnen til at vi kjøpte den i hele tatt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 20:23   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Har man muligheten til å kjøpe film/serier via iTunes kan det fungere greit. Hvis man ser for seg å spille av film/serier fra "andre steder på nettet...." er det andre løsninger som fungerer betydelig bedre...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 20:26   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Som torrentavspiller er jeg enig mrc, vi har Boxee i stuen som fungerer helt fantastisk til akkurat det. Appel tv står på soverrommet som det samme, men den er hacket for å etterligne en vanlig mediaspiller, men vi sliter med det tråløse nettet. Med en gang vi kobler kabel til funker den utmerket og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:15   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Min Apple TV fungerer utmerket trådløst, og har gjort det siden jeg fikk den.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:18   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Min fungerer også helt brillefint med trådløst nett.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 21:48   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Vi får prøve igjen snart da. Har slitt litt med nettet generelt i det siste. Men veldig positivt å høre at dere ikke har problemer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 07:45   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Skal man streame HD-video er trådløst nettverk en utfordring. Dette blir noe som varierer veldig med huset man bor i, plassering av ruteren, kvalitet på rute rog klienter, nettverk i nabolaget, oppsett av wlan-ruter og flere andre ting...

Å streame HD-materiale fra iTunes er ganske lett sammenlignet med en del annet. Apple bruker 720P og har kraftig kompresjon, hvilket reduserer kvaliteten en del. Jeg mener å huske at vel 2 timer video lå på under godt under 2 GB. Det gir en mindre datamengde som skal overføres, på bekostning av kvalitet. 1080P, som vel aTV ikke støtter, med god bitrate vil gjerne ta betydelig mer kapasitet når det skal overføres. En 2 timers film er vel gjerne 4,5 GB i slik de legges ut på nettet - ofte mer også. Å streame dette via trådløst kan være vanskelig, uavhengig om det er AppleTV eller andre mediespillere.

Boxee Box liker jeg særdeles godt. Jeg kjører imidlertid pc med Boxee. Et element her er at jeg kan ALT+TAB'e over til Spotify.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:10   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Skal man streame HD-video er trådløst nettverk en utfordring. Dette blir noe som varierer veldig med huset man bor i, plassering av ruteren, kvalitet på rute rog klienter, nettverk i nabolaget, oppsett av wlan-ruter og flere andre ting...

Å streame HD-materiale fra iTunes er ganske lett sammenlignet med en del annet. Apple bruker 720P og har kraftig kompresjon, hvilket reduserer kvaliteten en del. Jeg mener å huske at vel 2 timer video lå på under godt under 2 GB. Det gir en mindre datamengde som skal overføres, på bekostning av kvalitet. 1080P, som vel aTV ikke støtter, med god bitrate vil gjerne ta betydelig mer kapasitet når det skal overføres. En 2 timers film er vel gjerne 4,5 GB i slik de legges ut på nettet - ofte mer også. Å streame dette via trådløst kan være vanskelig, uavhengig om det er AppleTV eller andre mediespillere.

Boxee Box liker jeg særdeles godt. Jeg kjører imidlertid pc med Boxee. Et element her er at jeg kan ALT+TAB'e over til Spotify.

Det stemmer at Apple komprimerer filene litt, men for meg som legmann så er kvaliteten god nok til å se på en 32" TV, og jeg laster aldri ned serier i noe annet format enn det som gir ca 350 Mb på en 40 min lang serie, og da blir ikke filen nevneverdig komprimert. Router og Apple-TV står ikke så langt fra hverandre heller, ca fire meter uten hindringer, det hjelper sikkert på. Men jeg merker at med den routeren vi har og den filstørrelsen som filmene mine er på, så bufrer den hele filen i løpet av få minutter, så det går mye fortere å streame enn jeg hadde trodd.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 17:51   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor vil jeg ha Apple TV?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det stemmer at Apple komprimerer filene litt, men for meg som legmann så er kvaliteten god nok til å se på en 32" TV, og jeg laster aldri ned serier i noe annet format enn det som gir ca 350 Mb på en 40 min lang serie, og da blir ikke filen nevneverdig komprimert. Router og Apple-TV står ikke så langt fra hverandre heller, ca fire meter uten hindringer, det hjelper sikkert på. Men jeg merker at med den routeren vi har og den filstørrelsen som filmene mine er på, så bufrer den hele filen i løpet av få minutter, så det går mye fortere å streame enn jeg hadde trodd.

På 46-52" blir 350 MB DivX/XViD-filer særdeles dårlige å se på. i 720P x264 er en 40 min TV-episode vel ca. 1 GB. Altså er det 3 ganger mer data.

For mange står wlan-ruter i et helt annet rom enn TV. F.eks. hos meg blir det vel 7-8 meter minst i luftlinje, og da vel igjennom tre-fire vegger.....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no