Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

pc-spill til 8-åring

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-11, 23:35   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

pc-spill til 8-åring

Snart bursdag - og usikker på hva vi skal kjøpe.

Hun får bøker og klær fra alle og jeg har lyst til å kjøpe noe annet. (til jul får hun skiutstyr)

Hun er glad i å spille på PC-en, og jeg ser ikke noe galt i det i moderate mengder. Hun har akkurat fått et sånn fashion-spill, men jeg må innrømme at jeg kunne tenke meg noe mer 'nyttig' eller pedagogisk på et eller annet vis.

Finnes det noe bra? Hun er for stor for Josefine vil jeg påstå.

Harry Potter er veldig populær om dagen.

Ellers har vi også Wii, men den bruker hun ikke så mye, blir så hun velger PC-en.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 23:42   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: pc-spill til 8-åring

Nå ser jeg at Josefine også har laget spill for litt eldre barn - for eksempel: http://cdon.no/spill/josefine_skoleh...ndon_no-893518

Kanskje det kan være noe allikevel?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 23:56   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: pc-spill til 8-åring

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Nå ser jeg at Josefine også har laget spill for litt eldre barn - for eksempel: http://cdon.no/spill/josefine_skoleh...ndon_no-893518

Kanskje det kan være noe allikevel?

Jeg tror disse blir for barnslige for en 8-åring (ihvertfall for min).

Her er det Skylanders som er det store for tiden. Vet ikke om det finnes til PC, men ihvertfall til XBox.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 00:03   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: pc-spill til 8-åring

Spore er det store PC-spillet hos min niåring og flere av hans kamerater for tiden. Det er et veldig bra spill, såvidt jeg kan vurdere.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 09:54   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: pc-spill til 8-åring

Min ni-åring spiller Minecraft for tiden. Jeg skjønner ikke helt greia, men det er noe med at man bygger hus og sår planter og fanger griser og sånt.

Det lastes ned, så er kanskje ikke ideellt til gave (jeg tror det kostet rundt 150 kr), og alle niåringene har skikkelig dilla.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:55   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: pc-spill til 8-åring

Ja, Minecraft er det andre store. Det er et fantastisk bra spill, egentlig, har jeg skjønt, selv om det ikke egentlig fenger meg (jeg var aldri interessert i Lego og har ikke tålmodighet til "verdensbygging").

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no