Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Erfaring med emachine?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-11, 22:29   #1
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Erfaring med emachine?

Vi vurderer å kjøpe til eldstesønnen i julegave, men ingen av oss har hørt om dette merket før, så vi vet ikke om det er noe å satse på?

Det er denne vi tenker på.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:37   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med emachine?

eMachines = Acer. Er på en måte "ekstra billige maskiner" de selger undet det navnet.

Vet ikke hva maskinen skal brukes til, men jeg ville ikke ha kjøpt en pc med AMD E-serie av prosessorer. Ytelsen er ganske dårlig til selv en del helt vanlige oppgaver etter min mening.

Noen alternativer:
http://www.prisjakt.no/product.php?p=920388
http://www.prisjakt.no/product.php?p=958927
http://www.prisjakt.no/product.php?p=975464

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 23:44   #3
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Erfaring med emachine?

Enig med mrc....

Jeg har sjekka endel ift maskiner på Elkjøp og generellt sett så finner jeg alltid "samme maskin" hos mpx, komplett, psdata etc med bedre ytelse for samme pris.
Har inntrykk av at svært mange av seriene som selges hos elkjøp har fått et billigere hovedkort,skjermkort, mindre harddisk/ram osv for å presse prisen ned noen hundrelapper...

Prismessig har jeg gode erfaringer med mpx...
Og ikke minst så synes jeg kundeservicen til både mpx og komplett er veldig bra. Hit kan man ta en telefon. Fortelle om hvilken bruk man tenker seg også får man tips om hvilke produkter man kan velge innenfor de ulike prisklassene og hvilke fordeler/ulemper dem har fra en person som faktisk har peiling på data...
Jeg kan ikke si det samme om Elkjøp ift datakjøp.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 09:41   #4
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med emachine?

Takk for svar til dere begge.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 09:51   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med emachine?

Dette var god hjelp for meg også. Skal kjøpe pc til jentene, på deling. Den skal ikke være for stor og tung, ha bra batteri og helst rundt 4 000 kr.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:05   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med emachine?

MPX og Komplett er forresten egentlig "samme selskap". Teknisk avdeling/kundeservice og lager er det samme. De har selgere og litt annet personell som sitter litt bort i hjørnet blant komplett-folka, for å si det på den måten...

Altså - Komplett eier MPX, og de holder til i Komplett-bygget.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:15   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med emachine?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Dette var god hjelp for meg også. Skal kjøpe pc til jentene, på deling. Den skal ikke være for stor og tung, ha bra batteri og helst rundt 4 000 kr.

Hvilken skjermstørrelse ser du for deg her? 13" kanskje?

Lenovo Thinkpad Edge E320 er kanskje det første jeg tenker på. Samsung 350U er muligens aktuell, men har lite erfaring med det segmentet av Samsung-pc-er. Acer Aspire 3750-serien er muligens også interessant å se på - riktignok ganske tung til å være 13".

Hvordan batteritiden på dem er i praksis tør jeg ikke svare på.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 11:18   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med emachine?

Ja 35" er supert! Skal sjekke ut de du nevner her.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no