Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Leser du urban fantasy og/eller paranormal romance?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-13, 21:44   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Leser du urban fantasy og/eller paranormal romance?

Det er kanskje ikke så vanskelig å gjette seg til at jeg gjør det? Har du noen favoritter innenfor disse sjangrene og leser du helst på norsk(mitt inntrykk er at utvalget på norsk er heller dårlig) eller engelsk?

En av mine store favoritter innenfor sjangeren urban fantasy er serien The Dresden Files av Jim Butcher, ikke noe er som å følge hakk i hæl mens privatetterforsker og trollmann Harry Dresden løser mysterier.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 22:06   #2
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leser du urban fantasy og/eller paranormal romance?

En skikkelig fjortis-serie, men jeg likte den alikevel: House of Night

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 22:52   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du urban fantasy og/eller paranormal romance?

Jeg kan anbefale bøkene til Kevin Hearne og Ben Aaronovitch, de er i samme sjanger som Jim Dresden files.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 07:39   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leser du urban fantasy og/eller paranormal romance?

Jeg leser også, og støtter Gaias anbefaling av Ben Aaronovich.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 13:07   #5
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leser du urban fantasy og/eller paranormal romance?

Så herlig med nye tips!

Taien: Jeg har ikke noe i mot ungdomsbøker det blir skrevet mange både underholdende og gode ungdomsbøker som er like fengende for voksne. House of Night-serien har jeg faktisk lest de fire første bøkene av, jeg har et elsk/hat forhold til den serien. Jeg syntes den var utrolig irriterende, men samtidig var det noe som drev meg fremover i bøkene. Har du lest Vampire Academy-serien til Richelle Mead? Hvis ikke tror jeg nok kanskje du vil like den. Absolutt verdt et forsøk.

Kevin Hearne, det ringer noen bjeller når jeg hører navnet. Er det han som skriver druide serien? Ben Aaronvitch har jeg som lydbok på vent, den tror jeg heter Rivers of London(kan det stemme at det er første boken i en serie?), lastet den ned på Audible abn. mitt Ser ikke ut til at det var så dumt da.

Jeg kan jo legge til noen fler på listen:
Graveyard Queen-serien til Amanda Stevenson
Slave to Sensation av Nalini Singh, første bok i Psy/Changeling-serien.
Vampire Academy-serien til Richelle Mead

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 13:22   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leser du urban fantasy og/eller paranormal romance?

Jeg leser ikke så mye, men jeg vil tro at serien fra J.R.Ward, The Blackdagger Brotherhood havner i denne kategorien.
Den er absolutt å anbefale. De første bøkene leste jeg på norsk, men det er ikke alle som har blitt oversatt, så de siste har jeg lest på engelsk.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no