Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kan jeg slette en prikk fra kontrollpanelet?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-14, 14:48   #81
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg slette en prikk fra kontrollpanelet?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Helt enig - og spesielt når reaksjonen deretter blir "heey, denne var ubehagelig å lese! Noen må gjøre en jobb for meg slik at jeg slipper å lese det jeg var så nysgjerrig at jeg bad om!" Unnskyld, men:

Enig i denne altså. Jeg fikk aldri det helt store behovet for å lese den vitsen, men om jeg hadde hatt det, og selv bedt om å få den på prikkemelding, så måtte jeg jo pent ha taklet å ha den der.

Men jeg skjønner heller ikke helt problemet med at folk prikker hverandre i villen sky hvis de har behov for det, for å få en ubehagelig melding til å tikke ut av panelet. Hva er galt med det egentlig?

Har vært borte fra forumet såpass lenge at jeg ikke har fått med meg at tiggemeldinger skulle prikkes i rødt, så det var nytt for meg, men jeg har aldri brukt å prikke disse i noen farge. Ikke at prikketigging har irritert meg heller, jeg har bare aldri giddet å delta. Så lenge prikkene ikke brukes til nettmobbing må jeg innrømme at jeg ikke bryr meg så hardt om hva de brukes til.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 14:51   #82
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg slette en prikk fra kontrollpanelet?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Enig i denne altså. Jeg fikk aldri det helt store behovet for å lese den vitsen, men om jeg hadde hatt det, og selv bedt om å få den på prikkemelding, så måtte jeg jo pent ha taklet å ha den der.

Men jeg skjønner heller ikke helt problemet med at folk prikker hverandre i villen sky hvis de har behov for det, for å få en ubehagelig melding til å tikke ut av panelet. Hva er galt med det egentlig?

Det kan medføre at uverdige får tilgang til M1 og M2, vettu.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 14:52   #83
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg slette en prikk fra kontrollpanelet?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det kan medføre at uverdige får tilgang til M1 og M2, vettu.

Åh ... Trodde det kom an på antall innlegg jeg, og ikke antall prikker.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:00   #84
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg slette en prikk fra kontrollpanelet?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

e fra forumet såpass lenge at jeg ikke har fått med meg at tiggemeldinger skulle prikkes i rødt, så det var nytt for meg, men jeg har aldri brukt å prikke disse i noen farge. Ikke at prikketigging har irritert meg heller, jeg har bare aldri giddet å delta. Så lenge prikkene ikke brukes til nettmobbing må jeg innrømme at jeg ikke bryr meg så hardt om hva de brukes til.

Det er ingen regel om at noe skal prikkes i rødt, men noen brukere svarer på prikketigging med røde prikker. Det er jo fordi prikker skal være et tilbakemeldingssystem for å gi kudos eller pepper, som igjen fører til fordeler. I M2 deler noen intime historier, og jeg skjønner jo da at de ikke er interessert i at noen de ikke kjenner på grunn av lang fartstid skal kunne svosje inn og ta del i deres "privatliv".

I tillegg gir prikkepoeng tilgang til markedsplassen, og det er mange som føler det tryggest å hande med noen de kjenner godt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:06   #85
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg slette en prikk fra kontrollpanelet?

Skjønte at det ikke var en regel, men kutyme (som noen skrev). Så jeg kunne selvsagt skrevet "skulle" i stedet for skulle. Og jeg vet selvsagt hva prikkene egentlig skal brukes til.

Visste bare ikke at det var disse som bestemte hvem som får komme inn på M1 og M2. Trodde som sagt det var antall meldinger og fartstid, ikke hvor populær man er ... Men da skjønner jeg det jo litt bedre, selv om jeg likevel sliter litt med å få det med rødprikkinga til å gi mening. Det er vel bare å droppe å prikke ... ? Går visst litt tregt her hos meg i dag. Mulig det er varmen. Men da er det jo greit med rødprikking, hvis formålet kun er å få noe til å forsvinne fra panelet, ikke å snike seg inn på M2 for å lese om andres privatliv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:12   #86
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg slette en prikk fra kontrollpanelet?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Visste bare ikke at det var disse som bestemte hvem som får komme inn på M1 og M2. Trodde som sagt det var antall meldinger og fartstid, ikke hvor populær man er ... Men da skjønner jeg det jo litt bedre, selv om jeg likevel sliter litt med å få det med rødprikkinga til å gi mening. Det er vel bare å droppe å prikke ... ? Går visst litt tregt her hos meg i dag. Mulig det er varmen.

Ja, selvsagt går det an å bare la være. Men vi hadde en runde med folk som bare registrerte seg for å selge f.eks. og ikke bidro på forumet i det hele tatt ellers. Eller folk som hadde vært her en uke sutret over at de ikke fikk tilgang til det innerste-innerste.

Hadde det bare gått på innlegg så kunne folk bare skrevet "enig" i en bønsj med tråder. Siden man vil at forumet skal være levende, og bli tatt alvorlig så er det også mulighet for å opparbeide seg fordeler ved å skrive gode innlegg. Jeg syns ikke "populær" er en veldig god betegnelse, fordi jeg opplever at det er så mange ulike mennesker her, at hva vi alle liker, syns er godt skrevet eller bra argumentert varierer veldig.

(når det er sagt, jeg har ingen regel om at jeg rødprikker tiggeinnlegg, og jeg har hvertfall ikke rødprikket i denne tråden. Jeg oppfattet den ikke som en prikketiggetråd)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:14   #87
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg slette en prikk fra kontrollpanelet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er ingen regel om at noe skal prikkes i rødt, men noen brukere svarer på prikketigging med røde prikker. Det er jo fordi prikker skal være et tilbakemeldingssystem for å gi kudos eller pepper, som igjen fører til fordeler. I M2 deler noen intime historier, og jeg skjønner jo da at de ikke er interessert i at noen de ikke kjenner på grunn av lang fartstid skal kunne svosje inn og ta del i deres "privatliv".

Det smarte ville jo være å huske at de fleste faktisk er fremmede selv om de har fått tilgang til M2. Jeg synes M2 gir en trygghet i at a) det kan ikke googles og b) det er en mindre andel av forumets brukere som har tilgang. Hvem som til enhver tid har tilgang, vet jeg lite om.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Men da skjønner jeg det jo litt bedre, selv om jeg likevel sliter litt med å få det med rødprikkinga til å gi mening. Det er vel bare å droppe å prikke ... ?

Fordi røde prikker gir "minuspoeng", så ved å prikke rødt når noen tigger etter prikker, gjør man veien frem mot tilgang til M2 lenger.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:15   #88
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg slette en prikk fra kontrollpanelet?

Ja, skjønner poenget nå, måtte bare ha det inn med teskje.

Sånn sett burde jo også selve vitsen følge en rød prikk, siden det å be om å få lese en rasistisk vits over prikkemelding også strengt tatt er prikketigging.

Vel, jeg får ikke til å engasjere meg i dette så veldig hardt uansett, men det kan vel ha med at jeg selv uansett ikke utleverer så veldig juicy details på M2. Men skjønner litt mer av hvorfor andre bryr seg. Informativ tråd dette.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-05-14 kl 15:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:16   #89
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg slette en prikk fra kontrollpanelet?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det smarte ville jo være å huske at de fleste faktisk er fremmede selv om de har fått tilgang til M2. Jeg synes M2 gir en trygghet i at a) det kan ikke googles og b) det er en mindre andel av forumets brukere som har tilgang. Hvem som til enhver tid har tilgang, vet jeg lite om.

Det er da en selvfølge. Jeg har heller ikke oversikt, men jeg syns det er veldig fint at folk som nettopp har registrert seg, gravd frem fem gamle tråder, skrevet et meningsløst råd og bare dultet på resten ikke er der inne. Jeg vet at de fleste der har en viss kjennskap til min nettperson, og kan på grunnlag av det gi meg mer relevante råd enn ellers.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-14, 15:18   #90
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg slette en prikk fra kontrollpanelet?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, skjønner poenget nå, måtte bare ha det inn med teskje.

Sånn sett burde jo også selve vitsen følge en rød prikk, siden det å be om å få lese en rasistisk vits over prikkemelding også strengt tatt er prikketigging ...?

Dette er vel det største ankepunktet mot prikkebasert tilgang. Prikkene brukes ikke etter hensikt, og det er mange som glemmer hele prikkinga.

Men samtidig må det jo nesten bare løses på denne måten, for det finnes ikke andre alternativer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no